Additionally, paste this code immediately after the opening tag: whike ervaringen - Forum Wereldfietser

whike ervaringen

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Whike? De whike is een zeilfiets.

Ik wil weten hoe ie fietst en hoe het fietst als je de wind tegen je hebt. Kun je er ook een fietskar op aansluiten?
Jeetje, je knieklachten zijn wel serieus geworden! Is een motorfiets of scooter niet beter? :D
groverr schreef:
ma 05 mar, 2018 20:30
Jeetje, je knieklachten zijn wel serieus geworden! Is een motorfiets of scooter niet beter? :D
Haha. Had een paar maanden geleden mijn scooter in de prak gereden en heb daar heel veel gezeik mee gehad. Voorlopig geen scooter meer voor mij.
Afbeelding
Ben jij dat boete?
Gotmyselfabikefriday schreef:
wo 07 mar, 2018 19:18
Ben jij dat boete?
Dat ben ik niet, het is gewoon een foto die ik op het web tegenkwam.
Ik heb jaren geleden wel eens een ritje met een Whike gemaakt. Het concept is leuk maar er kleven flink wat nadelen aan. De fiets is erg breed en zwaar. Met tegenwind kun je zonder zeil fietsen, dan is het een brede, zware ligfiets met drie wielen.

Ik vind het niet echt een praktisch vervoermiddel, enkel leuk voor erbij. Misschien als je een vaste route hebt over een breed, niet zo druk fietspad op een plek met consistente wind dat je hem daar kan toepassen.

Als je een vervoermiddel zoekt om je knieën te ontlasten zou ik niet naar ligfiets-achtige apparaten kijken, door de zithouding is het mogelijk om extreem veel kracht uit je benen te persen omdat je jezelf kan afzetten tegen het zitje. Daarnaast kun je ook nog eens makkelijker hoge snelheden bereiken. Als je een keer in een te hoge versnelling zit (bv. door een plotseling ontstane verkeerssituatie) is het heel makkelijk om je knieën over te belasten.

Als je een vervoermiddel zoekt om je knieën minder te belasten zou ik voor een elektrisch ondersteunde fiets gaan. De techniek is de afgelopen jaren enorm verbeterd, er zijn overal oplaadpunten en je kan er vrijwel alles mee doen wat je met een reguliere fiets ook kan.