Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Budget vakantiefiets lange man 70cm framemaat - Forum Wereldfietser

Budget vakantiefiets lange man 70cm framemaat

Hallo,

Ik ben hard opzoek naar een vakantiefiets voor mijzelf. Ben 2meter lang en ik deed het erg goed op een 70cm hoge frame. Ik ben van plan om zo'n 25kg aan bagage mee te nemen en zelf weeg ik zo'n 110kg. Hij moet dus 135kg aan gewicht kunnen dragen. Mijn budget is zo'n 1.500euro, en dat is niet veel voor de eisen die ik eraan stel (denk ik). Het liefst heb ik een band in plaats van een ketting. En het liefst koop ik hem gewoon online.

Wat is jullie advies?
Waar wil je gaan fietsen?

Voor jouw budget is hooguit een Nexus- of Alfine-naaf (beide Shimano) haalbaar. Dan is een riem mogelijk (maar een klein bereik dus bergen zijn moeilijk mogelijk). Met een derailleur (veel groter versnellingenbereik) zit je altijd met een ketting.
Voor nu wil ik ermee naar Zweden. Maar eventueel ook naar zuid-afrika. Dus het moet ook off-road aankunnen..
- Copy paste blog van M-gineering:
Het leven brengt niet altijd wat je verwacht en hoopt. Dus is deze noodgedwongen maar weinig gebruikte M-gineering uit 2015 te koop. Originele spec is Rohloff met in het racestuur geintegreerde shifter, S&S koppelingen, BB7 remmen, Tubus drager, Cane Creek verende zadelpen en 55-559 All Motions. Het is wel een flinke maat, virtuele framehoogte is 685mm (balhoofdbuis is 280mm lang), bovenbuis lengte 600mm. Mocht je geinteresseerd zijn dan kan ik je in contact brengen met de eigenaar.

Afbeelding

http://www.m-gineering.nl/kiel.htm
Das een interessante fiets. Maar heb hem liever nieuw...

Wat is een haalbaar bedrag voor de fiets die ik zoek? Wat kost zoiets?
Het kan nog goedkoper, vanaf € 2.100:
http://www.gudereit.nl/gudereit-rohloff ... r-1-0-2018
Bleh, dat word nog even doorsparen dus :( Het liefst koop ik een SANTOS Travelmaster 3+, maar das 5.000euro :shock: :shock: :shock: Als ik nu ga sparen kan ik dat misschien over een anderhalf jaar kopen en dat moet ik elke maand zuinig aan doen met wat ik uitgeef...

Is dit misschien een beter alternatief: ik koop eerst de Batavus Zonar 2018 Heren met 65cm framemaat. En tegen de tijd dat die af is heb ik hopelijk voldoende geld voor de santos travermaster 3+...https://www.fietsenwinkel.nl/batavus-zonar-heren Want eigenlijk heb ik voor aankomende zomer een goede trekkingfiets nodig om naar Zweden te gaan.
Bert van Sprang schreef:
wo 28 feb, 2018 21:28
Het kan nog goedkoper, vanaf € 2.100:
http://www.gudereit.nl/gudereit-rohloff ... r-1-0-2018
Mja, die heeft een frame van 67cm. Het moet echt 70cm zijn omdat ik daar echt de beste ervaringen mee heb. Ik had ooit eens een batavus stadsfiets tweedekands op de kop getik en had een frame van 70cm. Nog nooit in mijn leven had ik zo ontzettend lekker gefietst als op die fiets. Helaas gingen de banden steeds kapot en was op ten duur de stalen frame gebroken :evil:
Veel merken gaan maar tot 63cm dus da's wel heel wat minder. Die M-gineering (evt. ander stuur) kan toch wel heel interessant zijn, een nieuwe fiets zou wel eens prijzig kunnen worden.
@Fedor: ik heb de man gemaild. Hopelijk vraagt ie er een fatsoenlijke prijs voor.
Die m-gineering is natuurlijk wel een heel mooie en dus niet goedkope fiets. Wees wel realistisch.
Volgens mij begint in dit draadje het gebrek aan realisme al in de titel.
Gotmyselfabikefriday schreef:
wo 28 feb, 2018 16:26
Hallo,

Ik ben hard opzoek naar een vakantiefiets voor mijzelf. Ben 2meter lang en ik deed het erg goed op een 70cm hoge frame. Ik ben van plan om zo'n 25kg aan bagage mee te nemen en zelf weeg ik zo'n 110kg. Hij moet dus 135kg aan gewicht kunnen dragen. Mijn budget is zo'n 1.500euro, en dat is niet veel voor de eisen die ik eraan stel (denk ik). Het liefst heb ik een band in plaats van een ketting. En het liefst koop ik hem gewoon online.

Wat is jullie advies?
Als ik jou was zou ik heel hard achter die fiets van m - gineering aan gaan.
Weliswaar zit daar een ketting op, maar niet in plaats van een band. :wink:

Hans
Gotmyselfabikefriday schreef:
wo 28 feb, 2018 21:35
Bert van Sprang schreef:
wo 28 feb, 2018 21:28
Het kan nog goedkoper, vanaf € 2.100:
http://www.gudereit.nl/gudereit-rohloff ... r-1-0-2018
Mja, die heeft een frame van 67cm. Het moet echt 70cm zijn omdat ik daar echt de beste ervaringen mee heb. Ik had ooit eens een batavus stadsfiets tweedekands op de kop getik en had een frame van 70cm. Nog nooit in mijn leven had ik zo ontzettend lekker gefietst als op die fiets. Helaas gingen de banden steeds kapot en was op ten duur de stalen frame gebroken :evil:
De ene 70cm is de andere niet. Op een fiets tenminste. Het is slechts een indicatie van de maatvoering van de fiets dus staar je daar niet blind op. Een zadel is in hoogte verstelbaar, de rest van de afmetingen staat vast.
ipv vast te houden aan die 70 voor je frame maat, ga eens proefrijden/zitten op diverse fietsen die binnen je budget vallen.
En imo koop je geen fiets online
Waarom staren mensen zich zo blind op die frame maat? Stack and Reach is veel belangrijker.

Voor je Budget als je persé nieuw wilt kopen zou ik de VSF T-XXL aan raden trouwens, gewoon met Deore 3x9 en ketting maar daar kom je de wereld ook wel mee rond. Als je bij Kalkhoff zoekt kun je daar een soortgelijke fiets vinden.
Mocht de m-gineering passen en binnen het budget vallen dan ben je gek als je het niet doet. De hoogte van je huidige fiets zou niet leidend moeten zijn. Hoogte kan variëren terwijl de hierboven genoemde stack and reach (veel belangrijker) gelijk blijven (of andersom). Het belangrijkste is dus passen of in ieder geval de stack en reach van je huidige fiets opmeten en kijken of je die terug kan vinden in een nieuwe fiets.

Verder denk ik dat je eisen/wensen nogal hoog zijn voor je gestelde budget. Dus of tweedehands accepteren, of een nieuwe met mindere specs.

In ieder geval veel plezier met je zoektocht!
Ik heb die VSF T-XXL overwogen (in 65cm dan weliswaar) om later te upgraden naar Rohloff maar uiteindelijk een andere route gekozen.
Ik ben ook wat langer en zwaarder, dus als er bagage mee moet (ook wat zwaarder i.v.m. lengte) neemt het totaal gewicht snel toe. Ik heb ook zo een soort fiets met 26 inch wielen en dikke banden als deze m-gineering. Het ziet er niet uit, maar rijdt fantastisch en stabiel!!