Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe fiets - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

nieuwe fiets

supermario schreef:
za 17 feb, 2018 15:31
Ik weet nu waar de klik van komt. Van mijn thudbuster geveerde zadelpen.

Moet deze even in vetten.

Mario :oops:
:roll: Graag gedaan
Heb vandaag mijn cane creek thudbuster geveerde zadelpen na 2 jaar helemaal uit elkaar gehaald en alles goed in het vet gezet.

Geen gekraak meer.

Mario
Prima dat het opgelost is!
Ik vroeg mij af: welke trapas lengte hebben jullie in je excentrische as 115mm of 122mm.

Bij 122mm staat de ketting precies recht maar staan de kniën iets verder uit elkaar. Of merk je daar in de praktijk weinig van.

Je kan tegenwoordig ook een tand kransje met een klem ring nemen. De ketting stand veranderd dan weer een beetje

Mario
supermario schreef:
di 20 feb, 2018 21:29

Je kan tegenwoordig ook een tand kransje met een klem ring nemen. De ketting stand veranderd dan weer een beetje

Mario
http://www.m-gineering.nl/shopcog.htm
Nieuw, er is nu ook een versie die de kettinglijn nagenoeg ongewijzigd laat. Deze is echter niet bruikbaar voor tandriemen en de hele kleine kransjes (13T &14T). Zelfde prijs
Onder kopje: "Rohloff tandwiel adapter"
Rijdt de fiets toch niet zo lekker?
Ik zag hem weer te koop op marktplaats
M276 schreef:
ma 26 mar, 2018 13:08
Rijdt de fiets toch niet zo lekker?
Ik zag hem weer te koop op marktplaats
Dan is hij zeker alweer verkocht want ik kwam hem (groene Santos toch?) niet tegen ;)
Daar is tie toch weer wel

https://link.marktplaats.nl/m1270702638

:D :lol:
Waarom zo snel weer verkopen?
Vorige keer stond erbij dat hij derailleur beter / fijner vond rijden.

Nu moet ik zeggen dat ik het met hem eens ben :oops:
Ik vind Rohloff ook niet fijn rijden. En heb liever mijn derailleur fiets
Als er geen speling is zit zou ik die zadelpen toch lekker zelf houden.
Het lijkt wel een soap. Wel alleen gebruikt voor fietstochten, das wel weer een voordeel...
Ik doe de fiets niet weg. Vind het alleen maar leuk om te kijken hoe ver mensen bereid zijn om te bieden.

Zie het als een soort spel.

Moet wel eerlijk zeggen dat die naaf best wel herrie maakt

Mario
Leon

Moet jij niet mee fietsen met de Paas tocht, is vlak bij je huis. Ik kon helaas niet mee wegens teen operatie

Mario
supermario schreef:
za 31 mar, 2018 22:25
Ik doe de fiets niet weg. Vind het alleen maar leuk om te kijken hoe ver mensen bereid zijn om te bieden.

Zie het als een soort spel.

Moet wel eerlijk zeggen dat die naaf best wel herrie maakt

Mario
Ik vind het geen manier van doen. Iets te koop zetten wat je niet wilt verkopen... en de enthousiaste liefhebber een baaldag bezorgen...
gios schreef:
za 31 mar, 2018 21:40
Wel alleen gebruikt voor fietstochten, das wel weer een voordeel...
Ge-wel-dig :lol: :lol: :lol:
Ben het met de opmerking van Polling eens.

Je zet alleen iets op MP als je ook daadwerkelijk iets wil verkopen.
Ik denk dat Mario toch niet helemaal tevreden is met de fiets, en dat hij hem voor een goede prijs weer wil verkopen.
Misschien vanwege het geluid of het bereik van de naaf?
Jullie hebben gelijk. Ik heb de advertentie weg gehaald.


Ik ben wel tevreden, maar de css velgen vind ik niet prettig remmen en de naaf maakt altijd wel wat geluid.


Mario
supermario schreef:
zo 01 apr, 2018 09:31
Ik ben wel tevreden, maar de css velgen vind ik niet prettig remmen en de naaf maakt altijd wel wat geluid.
Ander blad/tandwiel er op zetten zodat je hoger in de versnellingen zit? Mijn (nieuwe) naaf is bij 8 (mijn standaard versnelling) en hoger compleet stil. De 7 is rumoerig en daaronder maakt hij ook wat geluid. Dat zal nog wel minder worden (hoop ik ;))
supermario schreef:
zo 01 apr, 2018 09:31
Jullie hebben gelijk. Ik heb de advertentie weg gehaald.


Ik ben wel tevreden, maar de css velgen vind ik niet prettig remmen en de naaf maakt altijd wel wat geluid.


Mario
Die CSS velg ga je pas waarderen als blijkt hoe lang deze velgen het uithouden in verhouding tot velgen die niet van een ceramisch laagje zijn voorzien. Zorg er wel voor dat je de goede remblokjes ervoor hebt, dat scheelt ook een stuk, en ja bij remmen in de regen duurt het iets langer voor je stil staat, als je dat weet kun je er rekening mee houden.