Additionally, paste this code immediately after the opening tag: KOGA Worldtraveller, broken in just months of my tour! - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

KOGA Worldtraveller, broken in just months of my tour!

:D
Maar dan is dat percentage dat je berekent echt b.... euh, toch niet zinvol?
Vandaar 'minstens'. Ik vraag het voor de zekerheid nog even na bij mijn vrouw, die heeft 4 jaar statistiek (o.a.) aan de K.U.L. gestudeerd. Maar dat het niet zinvol is, daar geef ik je helemaal gelijk in. Was dan ook een reactie op een reactie ('Oei... als ik het zo lees gaan er nog best veel Rohloffs stuk ;)')
Om de betrouwbaarheid van de Rohloffnaaf (per kilometer) enigszins te kunnen inschatten heb ik 10 jaar geleden dit naïeve draadje opgestart. Ik hoopte op een representatieve mix van enthousiaste en minder enthousiaste gebruikers. Of dit uiteindelijk tot hiertoe de realiteit heeft weerspiegeld weet ik uiteraard niet - er kan altijd een oververtegenwoordiging zijn geweest van een van beide partijen (de Rohloffmaffia of Derailleuraficionado's).
Aniphys schreef:
wo 24 jan, 2018 15:39
Om de betrouwbaarheid van de Rohloffnaaf (per kilometer) enigszins te kunnen inschatten heb ik 10 jaar geleden dit naïeve draadje opgestart. Ik hoopte op een representatieve mix van enthousiaste en minder enthousiaste gebruikers. Of dit uiteindelijk tot hiertoe de realiteit heeft weerspiegeld weet ik uiteraard niet - er kan altijd een oververtegenwoordiging zijn geweest van een van beide partijen (de Rohloffmaffia of Derailleuraficionado's).
Leuk draadje. Het geeft in ieder geval wel weer wat meer inzicht dan incidentele gevallen. Ik heb het even doorgelezen en kom tot de conclusie dat de meeste mensen toch behoorlijk tevreden zijn. Misschien zou er ook eens zo'n draadje mbt derailleurs moeten komen. Ze zien er kwetsbaar uit, maar hoeveel gaan er nu eigenlijk daadwerkelijk stuk.
rooss schreef:
do 25 jan, 2018 11:47
Misschien zou er ook eens zo'n draadje mbt derailleurs moeten komen. Ze zien er kwetsbaar uit, maar hoeveel gaan er nu eigenlijk daadwerkelijk stuk.
Bedoel je zoiets? :-)
Aniphys schreef:
do 25 jan, 2018 13:33
rooss schreef:
do 25 jan, 2018 11:47
Misschien zou er ook eens zo'n draadje mbt derailleurs moeten komen. Ze zien er kwetsbaar uit, maar hoeveel gaan er nu eigenlijk daadwerkelijk stuk.
Bedoel je zoiets? :-)
Inderdaad. Maar... na lezing... misschien toch niet zo'n goed idee. Er zijn te veel soorten en kwaliteitsniveau's, dat wordt te ingewikkeld.
rooss schreef:
do 25 jan, 2018 19:58
Aniphys schreef:
do 25 jan, 2018 13:33
rooss schreef:
do 25 jan, 2018 11:47
Misschien zou er ook eens zo'n draadje mbt derailleurs moeten komen. Ze zien er kwetsbaar uit, maar hoeveel gaan er nu eigenlijk daadwerkelijk stuk.
Bedoel je zoiets? :-)
Inderdaad. Maar... na lezing... misschien toch niet zo'n goed idee. Er zijn te veel soorten en kwaliteitsniveau's, dat wordt te ingewikkeld.
Ik denk dat het een prima discussie was met één duidelijke conclusie: draaiende delen en kabels slijten maar stuk gaan derailleurs bijna nooit en al helemaal niet zomaar.
Alles wat draait of beweegt heeft onderhoud nodig :lol:
bericht verwijderd (door mezelf :-) )
Wat een zinloos idee om de betrouwbaarheid van een versnellingssysteem af te willen leiden van het aantal posts op een forum.

Mensen bij wie alles werkt ga je hier namelijk niet zo vaak tegenkomen, neuters daarentegen ;)
Shadow schreef:
wo 17 jan, 2018 14:56
Het probleem is gewoon dat Koga vertrouwd op onderdelen die door Rohloff en Gates worden aangeleverd en niet zelf de expertise meer (willen) bezitten om slechte onderdelen te herkennen, cq de wil hebben dit te doen.
Hier met de nieuwe Koga WT-S ook het probleem met de splined carrier gehad. Op zich kan je er mee doorfietsen maar lekker is het niet (veel herrie en je voelt de tikken in het pedaal). Dealer heeft het opgelost door het Rohloff vet er tussen te smeren en de borgveer wat strakker te zetten (tip werd ook door Rohloff geleverd). Mocht het probleem zich voor blijven doen dan komt er een nieuw achtertandwiel, maar voorlopig lijkt het het goed te houden.

Dealer heeft bij het onderzoek (ik wees meteen naar de carrier (met dank aan dit topic) maar ze checkten toch eerst alle andere zaken van de aandrijving... uiteindelijk maar goed ook) naar de herrie sowieso ook maar ff het EBB opnieuw (en nu goed) gemonteerd. Bij de montage in de fabriek wordt alles wel erg "droog" in elkaar gezet en was het EBB ook niet echt goed geplaatst. Ook moesten de trapaslagers worden nagespannen. Jammer dat bij de montage van toch een dure fiets kwaliteit niet bovenaan staat :(
De Koga Worldtraveller S (met Rohloff naaf en riemaandrijving) uit 2016 had ook last van tikken in het pedaal. Het werd steeds erger. Prima opgelost door de dealer. Hierbij ging het om de trapas (lager kapot o.i.d.). Gewoon garantie.

Verder een prima fiets, kan niet anders zeggen (maar dat mag ook wel voor die centen).
Ik was laatst bij Hans struijk fietsen. De manager vertelde: wij monteren geen splined carrier meer op fietsen voorzien van een riem. Dit geeft alleen maar problemen.

Mario
De splined carrier is toch standaard op de huidige rohloff naven? Of is de oude variant ook nog leverbaar?