Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS aanschaffen - Forum Wereldfietser

GPS aanschaffen

Beste allemaal,

Ik kan tweedehands een Garmin Edge Touring aanschaffen voor een schappelijk prijsje en nu is mijn vraag aan jullie of deze ook geschikt is voor langere fietstochten zowel binnen als buiten Europa. Of raden jullie mij een andere gps of zelfs losse kaarten aan.

Daarnaast heb ik nog een vraag die niks met gps te maken heeft, namelijk is het verstandig/nodig om spatborden zowel voor als achter te monteren?

Cheeers!
Hangt af van je stroomvoorziening. Als je een naafdynamo en omvormer hebt, of je kan hem elke avond kan opladen, is het geen probleem. Anders kan je beter een Garmin eTrex kopen met (oplaadbare) batterijen. In beide gevallen zou ik een route thuis maken en omzetten naar een track. Dit kruimelspoor hoef je dan alleen te volgen en dat bespaart rekenwerk en dus energie.

Ik zou altijd een backup meenemen voor je navigatie. Bijvoorbeeld een kaart geïnstalleerd op je smartphone met accupack of een papieren overzichtskaart. Ik vind de kleine navigatie handig voor bij kruispunten, terwijl ik voor het overzicht liever een grote smartphone of kaart heb.

Voorspatborden houden je scheenbenen en voeten droger en schoner. Achterspatborden vooral je rug en kont.
Ga je snel en licht in de zomer naar het zuiden of oosten op een racefiets, dan geen spatborden. Je droogt snel weer op of krijgt het niet heel koud.
Voor al het andere zou ik spatborden monteren. Ten alle tijden waterdichte tassen, zodat je na afloop wat droogs kan aantrekken.
De Garmin Edge Touring heeft een accu die je op kan laden met een USB lader. Met een dynamo en omvormer naar USB kan je deze GPS ook op de fiets opladen.