Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Scheve montage Rohloff - Forum Wereldfietser

Scheve montage Rohloff

Dag fietsers,

Ik propeer in een frame een Rohloff met interne schakeling te monteren. De uitloop van de schakelkabels is precies op de hoogte van de achterbrug en daardoor lopen de kabels niet vrij, die raken het frame. Nu wil ik de kabeluitloop van de naaf scheef monteren zodat de kabels onder het frame uitkomen maar dan knikt het interne schakelkabeltje op de uiloopnippeltjes. Is er een mogelijkheid om de schakelkabeltjes een andere uitloop te geven? Wie heeft dit ooit ook meegemaakt en hoe heb je dit opgelost?

Groet, Kees
Dit doe je door de oem-plaat te draaien. Dat is de plaat die de naaf fixeert in het frame.
alma schreef:Dit doe je door de oem-plaat te draaien. Dat is de plaat die de naaf fixeert in het frame.
Dan ontstaat juist het probleem. Hieronder treffen jullie de meest geavanceerde tecthnische tekening ooit op dit forum getoond waarin ik probeer duidelijk te maken wat het probleem en de bedoeling is. :D
De bovenste tekening is de huidige situatie en de onderste is de gewenste.

Afbeelding
De OEM plaat in een andere stand monteren heb je al geprobeerd?
Berger schreef:De OEM plaat in een andere stand monteren heb je al geprobeerd?
Ja.

Voor dit probleem is eigenlijk de externe schakelbox bedacht. Maar dat is nogal een uitgave. Dus ik dacht, misschien zijn er nog creatieve ideeën op het forum?
Bovenlangs een optie? Met zoiets:
Afbeelding
Berger schreef:Bovenlangs een optie? Met zoiets:
Na puzzelen is dat gelukt. Het kon niet via de remnok maar met behulp van een afstandbus op de slotbevestigingsmoer is dat gelukt.

Afbeelding

Dank voor het meedenken allen.