Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op zoek naar 40 gaats naaf of alternatief - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

op zoek naar 40 gaats naaf of alternatief

Multicycle verkoopt via hun dealers, wielen met hun eigen merk naven.

multicycle industrie gelagerde achternaaf 48 gaats met exal velg voor 245 euro 135 mm breed.

Vittorio verkoopt deze ook voor ik geloof 300 euro maar 145 mm breed.

Bij Hans Struijk fietsen kunnen ze een 40 gaats achterwiel leveren, die zij inkopen bij Jannssen, die bekende wielrenner.

Mario
toevallig heb ik laatst een offerte van onze koga dealer ontvangen voor een nieuw wiel. Wat de onderdelen van het wiel waren is mij niet bekend geworden maar het was wel een XT naaf met 40 gaten. Het ging om het originele wiel van KOGA die ook in de randonneurs zat. Het koste 200 euro.

Zelf ben ik vervolgens voor een 36 gaats LX gegaan op adviezen van hier en diverse wielbouwers. De prijs was ook nog is flink goedkoper.
Ik heb hier nog een 40 gaats naaf liggen. Shimano deore xt , FH-M760. 9 speed. Slechts 1500 km mee gefietst en toen scheurde de velg (ik zal maar niet melden waar het wiel gespaakt was). Je mag hem van me overnemen voor een schappelijke prijs. Stuur me maar een pb als je interesse heb.
Auk schreef:Ik heb hier nog een 40 gaats naaf liggen. Shimano deore xt , FH-M760. 9 speed. Slechts 1500 km mee gefietst en toen scheurde de velg (ik zal maar niet melden waar het wiel gespaakt was). Je mag hem van me overnemen voor een schappelijke prijs. Stuur me maar een pb als je interesse heb.
PB verstuurd.

Als ik opnieuw op lange fietsreis zou vertrekken had ik ook voor een nieuw wiel gegaan. Ryde sputnik met LX naaf te verkrijgen voor 120 euro maar ik ga het proberen goedkoper te houden.
Op wielen moet je nooit besparen. Het zijn immers de sterkste wielen die de zwaarste lasten kunnen dragen.

Mario