Additionally, paste this code immediately after the opening tag: pedalen voor de gaastra 4.11 - Forum Wereldfietser

pedalen voor de gaastra 4.11

Beste collega-fietsers,

Ik ben op zoek naar een paar deftige pedalen voor op mijn gaastra 4.11. De fiets wordt vooral gebruikt voor
woon-werkverkeer en af en toe een stevige fietstocht. Ik dacht aan een platformpedaal van shimano of een ander deftig merk. Graag een aantal suggesties?

Vriendelijke groet,

Bart Balette
Velo Orange Grand Cru Sabot, verkrijgbaar bij M-Gineering.nl Erg mooie en degelijke platformpedalen met veel grip en pinnetjes zonder scherpe randen of punten. Ongeveer 70 euro.
Deze Wellgo platform pedalen zonder pinnetjes bevallen ons erg goed.
Ik heb de VO's op mijn M-Gineering zitten en bevallen me erg goed.
De VO is een goede tip. Mocht je iets kleiner dan 100 x 100 mm willen is de nieuwe pedaal van MKS wellicht een optie;

MKS Sylvan Touring Next
94 x 63 mm - 342 gr.
https://www.compasscycle.com/shop/compo ... xt-pedals/

Je haalde zelf Shimano aan en de Saint PD-MX80 staan goed bekend voor de prijs. Wel een flinke jongen met 500 gr.
De andere Makashima pedalen uit de Sylvain reeks doen zeker niet onder!
Deze pedalen bezitten tenminste nog redelijk dikke kogels i.t.t. de minuscule kogeltjes die je tegenwoordig in als maar meer Shimano spullen aantreft.

:idea: Uiteraard zoals je met de meeste fietsonderdelen tegenwoordig standaard moet doen: voor installatie eerst wat extra vet toevoegen en terug afstellen. Twintig minuutjes werk en je rijdt de komende jaren als een prins(es).
En indien je een versie koopt voorzien van de metalen afschroefbare stofkappen best ineens een bijpassend sleuteltje (een euro of 4 geloof ik) aanschaffen indien je niemand kent die het gelijkaardige Campagnolo sleuteltje heeft liggen.

Greetz,
Bram
Net zelf aangeschaft, alleen nog geen gelegenheid om ze in de praktijk te testem, de MKS Urban Platform pedalen, aangevuld met de MKS Half Cage "toeclips". Voor mij werkt dat super, op een andere fiets al wel getest met de MKS Promenade en HalfCage toeclips, geeft veel steun voor de voet en stevigheid zodat je er niet afvliegt bij een beetje aanzetten, maar doordat de halfcage's niets afsluiten heb je ook alle vrijheid en zit je voet nooit opgesloten.
Zijn niet overal te verkrijgen, maar ook weer niet al te exotisch.