Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mantel wordt het ook niet! - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Mantel wordt het ook niet!

Bert van Sprang schreef:Pegasus Sante Belt voor de scherpe prijs van 600 euro.
[...]
toen we voor een AXA-Defender (met insteekmogelijkheid) ipv een AXA-Solid (zonder insteekmogelijkheid) niet 3 euro (prijsverschil) maar 22 euro (prijs Defender) bij moesten betalen
Is toch ergens ook niet heel gek?

Scherpe prijzen en lage lage marges op de fietsen = minder ruime om wat extra´s te ´doen´

Toen ik afgelopen december bij 12Go met vriendinlief een nieuwe Focus mtb ging kopen kreeg ze echt een kneiterscherpe deal op de fiets, maar was er ook geen ruimte om de voorband om te wisselen tegen enkel de meerprijs tov de gemonteerde band. Prima, alles bij elkaar was het nog steeds een prima deal.
Zuiz schreef:[moderator]tekst gecensureerd [\moderator] Proefrijden op de juiste maat fiets, advies van een gequalificeerde verkoper en tegen kostprijs inruilen van onderdelen. Dit natuurlijk tegen internet prijzen.
Als vervolgens blijkt dat er gewoon voor de extra's betaald moet worden dan geeft dat opeens "geen goed gevoel voor de toekomst", loopt meneer boos weg en gaat een "huilie huilie stukje" lopen tikken op dit forum.
Echt Bert: ga je schamen.
Waar gaat dit nou over?
Ik snap hier werkelijk niets van. Er plaatst hier een mede-forummer een persoonlijke ervaring met een winkel. Een review, zoals dat heet. Dat hoeft geen algemeen verhaal te zijn waarin je rekening houdt met winstmodellen of het feit dat het eigenlijk een webshop is (en dat je dus minder mag verwachten).
Als winkel mag je hem dan toch vergelijken met een andere winkel? En er mag toch een persoonlijke invalshoek in zitten? Ieder mens is oud en wijs genoeg om op basis van alle beschikbare reviews (goed en slecht) een eigen inschatting te kunnen maken en vervolgens te besluiten daar wel of niet te kopen.

In plaats daarvan is dit blijkbaar een uitnodiging de reviewer te bashen en uit te maken voor rotte vis. Volgens mij zijn er een aantal mensen die even een blokje om moeten gaan fietsen. Wellicht dat er dan een relativerend windje door hun bovenkamer gaat waaien. :roll:
Zuiz schreef:[moderator]tekst gecensureerd [\moderator] Proefrijden op de juiste maat fiets, advies van een gequalificeerde verkoper en tegen kostprijs inruilen van onderdelen. Dit natuurlijk tegen internet prijzen.
Als vervolgens blijkt dat er gewoon voor de extra's betaald moet worden dan geeft dat opeens "geen goed gevoel voor de toekomst", loopt meneer boos weg en gaat een "huilie huilie stukje" lopen tikken op dit forum.
Echt Bert: ga je schamen.
Nou nou, kan dit niet wat respectvoller?
Zuiz schreef:[moderator]tekst gecensureerd [\moderator] Proefrijden op de juiste maat fiets, advies van een gequalificeerde verkoper en tegen kostprijs inruilen van onderdelen. Dit natuurlijk tegen internet prijzen.
Als vervolgens blijkt dat er gewoon voor de extra's betaald moet worden dan geeft dat opeens "geen goed gevoel voor de toekomst", loopt meneer boos weg en gaat een "huilie huilie stukje" lopen tikken op dit forum.
Echt Bert: ga je schamen.
Ik vind dit echt een hele foute reactie en ik verzoek de moderatoren met klem hier actie op te ondernemen.
Zuiz gebruikt misschien de verkeerde woorden. Maar ik ben het eens met de strekking. Dit soort onzintopics was voor mij reden om dit forum lange tijd te mijden. Ik plaats zo een bericht over een fietsvakantie (jawel: er zijn mensen die dat doen en delen...) en dan nok ik m snel weer af.
joop.r schreef: Ik vind dit echt een hele foute reactie en ik verzoek de moderatoren met klem hier actie op te ondernemen.
Ik verzoek de moderatoren ook het respect van de topic starter voor de medewerkers van Mantel in hun wijsheid te betrekken. Wie kaatst kan de bal verwachten!

Als de senioren van dit forum vinden dat de TS hier een waardevolle ervaring deelt, waarom zouden anderen hun mening dan beleefd moeten inkleden?
Zullen we het allemaal wat luchtig houden?

Mijn ex-schoonvader heeft een fietsenwinkel en als klanten hem bij het kopen van een fiets en bedingen van een korting vragen: "Gaat er nog wat af?" zegt hij steevast: "Ja, de verf!" :P hahaha!
Een open discussie is prima. Maar graag wel letten op taalgebruik en respect naar elkaar toe. We gaan elkaar niet uitschelden of namen geven.
Naam geven/uitschelden door TS zelf begonnen (Hork van een verkoper). Eens met Zuiz...
Graag slot op dit topic.
Rickie
Het verschil is dat ik door een verkoper een hork te noemen niemand persoonlijk heb beledigd. Maar ik geef toe dat het niet netjes van mij was een verkoper die zich hier niet kan verdedigen een hork noemen. Daarvoor mijn excuses.
Bert van Sprang schreef:Het verschil is dat ik door een verkoper een hork te noemen niemand persoonlijk heb beledigd. Maar ik geef toe dat het niet netjes van mij was een verkoper die zich hier niet kan verdedigen een hork noemen. Daarvoor mijn excuses.
Ja, het wordt steeds moeilijker om in het openbaar iets te zeggen. De volgende keer moet je dus maar schrijven dat "de verkoper in kwestie uitlatingen deed en/of gedrag vertoonde dat met jouw sociale eigenschappen botste en dientengevolge in dit specifieke geval jou niet aanzette tot de totstandbrenging van de aankoop". ;-)
Een verkoper met naar jouw normen beperkte sociale vaardigheden. ;-)
De afwegingen van Bert om al dan niet tot een koop over te gaan zijn voor mij niet zo interessant maar de wetenschap dat een winkel personeel lomp, onhandig (definitie van Van Dale) heeft wel. Ik betaal immer graag wat meer voor service en als die niet wordt geleverd kan ik elders gaan.
Beetje offtopic maar toch: Heb je toch nog een Pegasus belt aangeschaft en bevalt hij? Lijkt me een complete fiets voor die prijs!
Ben op zoek naar een dergelijke fiets voor mijn vrouw.

Grtz
Gerrit
rickie schreef:Naam geven/uitschelden door TS zelf begonnen (Hork van een verkoper). Eens met Zuiz...
Graag slot op dit topic.
Rickie
Stop maar gewoon met lezen joh, net zo effectief als een slotje en het getuigt van zelfbeheersing :idea:
Bert van Sprang schreef:Het verschil is dat ik door een verkoper een hork te noemen niemand persoonlijk heb beledigd. Maar ik geef toe dat het niet netjes van mij was een verkoper die zich hier niet kan verdedigen een hork noemen. Daarvoor mijn excuses.
Excuses namens mijzelf niet aanvaard: "een hork van een verkoper" is een algemeen aanvaarde beeldspraak die niemand in het bijzonder nu persoonlijk treft. We hebben er allemaal een beeld bij.
Ik verwacht in een winkel een goede service. Als het daaraan ontbreekt omdat de prijzen te laag zijn is dat niet mijn probleem. Als de klager had geschreven: "slechte winkel want duurder dan webshops," hadden we hier een hele andere discussie gehad. Dan hadden we met recht de ts op zn plek mogen zetten.
Ik heb even getwijfeld of ik het hier moet melden: Uiteindelijk heeft mijn dochter de fiets bij de webshop van Mantel gekocht voor de nog scherpere prijs van 550 euro. Voor dit bedrag wordt de fiets helemaal afgemonteerd bij je thuis afgeleverd. Er was een remkabel geknikt en die hebben ze bij de werkplaats van Mantel in Den Bosch evenals het meegeleverde Defenderslot kostenloos vervangen.
DUS: WIJ ZIJN HELEMAAL TEVREDEN MET DE FIETS, DE WEBSHOP EN DE WERKPLAATS VAN MANTEL!
Veel fietsplezier!
DUS: WIJ ZIJN HELEMAAL TEVREDEN MET DE FIETS, DE WEBSHOP EN DE WERKPLAATS VAN MANTEL!
Dat is mooi.
Kan dan de titel ook veranderd worden in "Mantel, een ervaring"? :)
(ik heb geen binding met Mantel)

-Jan