Additionally, paste this code immediately after the opening tag: storing in Magura HS11 rem - Forum Wereldfietser

storing in Magura HS11 rem

Hallo,

ik heb al wat post gevonden over magura remmen die blijven hangen. Op de fiets van mijn vrouw, 19 april afgeleverd, blijft de linker rem steeds tegen de velg aan schuren. We hebben met een schone doek en tandenborstel de klauw, cylinder en het remblokje schoongemaakt. Dit is na 5 pogingen nog altijd zonder resultaat.
Ik begin te geloven dat die hydraulische remmen een verkeerde keuze zijn geweest. Wie heeft er ervaring met de HS11?
Groeten Maarten van Scheppingen
Als het om een nieuw afgeleverde fiets gaat, zou ik de leverancier even contacteren. Misschien zit er wat vuil in een leiding, spoelen kan dan helpen. Verder geen ervaring mee.

Zelf sleutelen is leuk en goed om te leren hoe de boel in elkaar zit, mocht je in verweggistan eens wat moeten repareren.
Inderdaad gewoon mee terug naar de fietsenverkoper, ook zie je dan meteen of het ook een maker is. Ook niet onbelangrijk lijkt me. HS11 is het goedkopere broertje van de HS33, wat remmen betreft zou het elkaar niet veel moeten ontlopen. Wat ik zo even kan bedenken is dat het geheel scheef is komen te staan waardoor 1 kant nu aanloopt. Als het blokje niet netjes terugkomt in de houder zoals het andere blokje dat blijkbaar we doet zit er mogelijk lucht in de leiding, ook weer iets wat de leverancier nu nog op mag lossen.
Twee weken terug had ik een lekkende remhendel van de HS33 remmen op mijn VSF 400. Zonder problemen vervangen onder garantie (ondanks dat mijn VSF tx400 nu zo'n drie jaar jong is). Puike service dus op die Magura remmen. Dat probleem kwam trouwens niet vaak voor volgens mijn FM.
edit: volgens de handleiding van mijn remmen geeft Magura vijf jaar garantie op het lekvrij zijn van het systeem.
Dit is een bekende, meestal is een blokje dan teveel "Uitgedraaid" (De rem moet te strak worden afgesteld om de velg te kunnen halen). In het laatste stukje veert een Magura remcylinder veel slechter terug.

je kan dit testen door de rem losser te zetten via de stelknop aan de remhendel. Als hij dan wel netjes terugkomt is het probleem niet met de remcylinder, maar met de afstelling. Een goede FM kan dat oplossen, eventueel door het manipuleren van de Cantilever nokken.