Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mini voetpomp van Lidl - Forum Wereldfietser

Mini voetpomp van Lidl

Vandaag heb ik bij de Lidl in Uithuizen een compacte mini-voetpomp gekocht. De prijs is € 4,99. Handig klein van formaat en je kunt (fiets)banden, ballen of luchtmatrassen met je voet mee oppompen.
Gewicht 316 gram, ingeschoven hoogte 15½ cm bij vergrending met een metalen beugel, uitgeschoven hoogte 24 cm. Dezelfde metalen beugel is uitgeklapt op de grond als voetklem te gebruiken. Het voetstuk van 8 x 12 cm is voorzien van een manometer met een kunststof glasvenstertje. Geschikt voor auto-, Hollandse en Franse ventielen. Volgens het product zou er een set adaptors (voor luchtmatrassen en ballen) bij geleverd zijn (zie linksonder op het deksel op de foto), maar ik heb die niet aangetroffen.... Er is een meertalige gebruiksaanwijzing bij met een contactadres in Trier (D), website: http://www.monz-international.de
Er is een foedraal bij, wat handig is voor het ophangen aan het frame of zadel van je fiets.
Mijn bestaande metalen fietspomp, die mij al jarenlang tijdens fietstochten heeft vergezeld, weegt 370 gram en is 36 cm lang, met een houten handvat aan de pompstang.
Deze mini-voetpomp vind ik wel handiger om al staande met je voet te pompen en het vergt minder inspanning dan met je handen pompen.

Afbeelding
En heb je al eens gekeken met welke pomp je sneller klaar bent? Ben ook wel benieuwd naar de degelijkheid. Jouw gewone fietspomp heeft zich wat dat betreft wel bewezen he.
Ik vind het toch een vrij lompe pomp. Een Lezyne Road Drive S bijvoorbeeld is echt klein en neemt bijna geen ruimte in.
Travelmaster schreef:En heb je al eens gekeken met welke pomp je sneller klaar bent? Ben ook wel benieuwd naar de degelijkheid. Jouw gewone fietspomp heeft zich wat dat betreft wel bewezen he.
Het is deze oude gele pomp. Ik verf zo'n pomp na iedere aanschaf altijd geel, al vanaf 1969. Het kost wel veel tijd om mijn fietsband op spanning te krijgen. En de Lidl-pomp heeft een spanningsmeter.... Voor een Franse ventiel moet ik een messing verloopnippel gebruiken. O wee, als je hem kwijt raakt ben je verloren. :oops:

Afbeelding
Op reis maakt een spanningsmeter me niet veel uit. Hard is dan gewoon hard. Als je het niet erg vindt om een gewone pomp mee te zeulen, was er denk ik wel wat beters te vinden dan die voetpomp... Of ging het je vooral om de prijs?

Laat ik het zo zeggen: ik zou 'm niet durven meenemen met een langere meerdaagse tocht.
Travelmaster schreef:Op reis maakt een spanningsmeter me niet veel uit. Hard is dan gewoon hard. Als je het niet erg vindt om een gewone pomp mee te zeulen, was er denk ik wel wat beters te vinden dan die voetpomp... Of ging het je vooral om de prijs?

Laat ik het zo zeggen: ik zou 'm niet durven meenemen met een langere meerdaagse tocht.
Nee hoor, het gaat niet om de prijs, maar het ding ziet er leuk uit, veelzijdig en makkelijk klein van formaat. Ook voor autovakanties (luchtbedden op de camping of strand). Ik heb in de schuur een grote Aldi-pomp met manometer en een zelfde soort aansluitkop op de slang staan. Nogal groot en ik nam hem altijd mee naar ons tweede huis in Zweden, waar ik nog twee fietsen heb staan. Dankzij deze mini-voetpomp blijft de grote pomp dus thuis staan.
Ik heb ook de Lidl pomp, inmiddels een jaar of 3. Toevallig sneuvelde de slang vandaag, ik ga maar weer eens de Lidl opzoeken. De pomp is zijn geld dubbel en dwars waard!
Maarten van Scheppingen
Westveen schreef:Ik heb ook de Lidl pomp, inmiddels een jaar of 3. Toevallig sneuvelde de slang vandaag, ik ga maar weer eens de Lidl opzoeken. De pomp is zijn geld dubbel en dwars waard!
Ik heb een ander model pomp van de Lidl gehad, een vloerpomp met grote manometer - die er de reden van was dat ik het wel wilde proberen voor acht euro. Maximale druk 8 bar, volgens de specificaties. Bij de derde keer dat ik de pomp gebruikte: een knal en drukverlies toen ik op 6 bar zat. Slang gescheurd binnenin het voetstuk. Inderdaad, zijn geld waard maar dan ook niets méér. Tip: eerst een paar keer thuis uitproberen voor je ermee op vakantie gaat.

Carl
Ook in het bezit van zo'n pompje, intussen al een paar jaar. Tot grote tevredenheid.
Hoewel ik 'm gelukkig nog niet zo vaak nodig heb gehad, lekke banden komen nu eenmaal veel minder voor dan vroeger. Maar heb je tegenwoordig een lekke (balloon)band, dan vraagt dat wel heel wat lucht.
Lidl biedt dit pompje schat ik zo'n twee keer per jaar te koop aan.

Voordelen van het pompje vind ik: de manometer, de slang-aansluiting (minder kans het ventiel kapot te 'wrikken') en dat je met de voet kunt pompen. Benen zijn nu eenmaal veel sterker dan je armen (van fietsers al helemaal :D ), bovendien werkt de zwaartekracht mee.

Bovendien natuurlijk een onovertroffen prijs. Denk dat de eerstvolgende mini-pomp mét slang en manometer (gecorrigeerd, ipv nanometer, met dank aan Carl) zeker 5x zo duur is.
Over het ontbreken van de drie adapters heb ik zojuist een mail gestuurd naar de leverancier in Trier. Gelukkig ken ik vloeiend Duits....
Mag dit inmiddels al naar Commercieel Nieuws?
:wink:
:D :D Een pompje van €4,99 naar commercieel nieuws! Ik zie daar de humor wel van in :D :D

Groet, Tom.
Hallo Martin,

Na het lezen van jouw artikel, ben ik direct op de fiets gesprongen naar Lidl in Gouda om te kijken of ze daar ook zo'n mooi pompje in de aanbieding hebben. Helaas geen voorraad en ook niet te bestellen op de webshop.
Wat zou ik graag dit pompje willen hebben. Weet jij nog een manier hoe ik daar aan kan komen. Het is zeker teveel gevraagd als ik aan je vraagt voor mij zo'n pompje te kopen en op te sturen, kosten natuurlijk voor mij met rente voor jou extra desnoods haha.

Ik ben benieuwd.

Met hartelijke groetjes,
Gerda Sluijs
Gouda
Fietsgemak schreef:Hallo Martin,

Na het lezen van jouw artikel, ben ik direct op de fiets gesprongen naar Lidl in Gouda om te kijken of ze daar ook zo'n mooi pompje in de aanbieding hebben. Helaas geen voorraad en ook niet te bestellen op de webshop.
Wat zou ik graag dit pompje willen hebben. Weet jij nog een manier hoe ik daar aan kan komen. Het is zeker teveel gevraagd als ik aan je vraagt voor mij zo'n pompje te kopen en op te sturen, kosten natuurlijk voor mij met rente voor jou extra desnoods haha.

Ik ben benieuwd.

Met hartelijke groetjes,
Gerda Sluijs
Gouda
Zal morgen proberen bij de Lidl in Uithuizen, maar vandaag niet. M'n vrouw is momenteel met de auto weg en het hoost vandaag.... Kan je de andere vestigingen rondom Gouda niet opzoeken? Volgens de website van Lidl heeft Gouda drie winkels, een in Waddinxveen, drie in Capelle a/d IJssel, en een in Bergambacht.
Maar de voetpomp staat toch wél op de webshop van Lidl, zie hier: https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Mini-vo ... p100216633
Hallo Martin, super voor het uitzoeken. Ga de pomp direct bestellen. Dank voor je bericht en wat ben ik blij met dit en deze site. Groet Gerda
Fietsgemak schreef:Hallo Martin, super voor het uitzoeken. Ga de pomp direct bestellen. Dank voor je bericht en wat ben ik blij met dit en deze site. Groet Gerda
Graag gedaan, daar zijn fietsvrienden voor. 8)
Vandaag het antwoord uit Duitsland ontvangen met betrekking tot mijn vraag dat de adapters ontbraken in de verpakking. Ditmaal uit Münster en niet Trier:

Sehr geehrter Herr van Doornik,

Ihre Anfrage wurde uns, dem zuständigen Service- Center zur Bearbeitung weitergeleitet.
Mit Auftrag 6301220 erhalten Sie eine neue Pumpe.
Sollten Sie noch Frgen haben, stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen
Jacqueline Droese
Assistentin der Projektleitung
Kundenbetreuung


Monz Service Center
Breitefeld 15
64839 Münster
Tel.: 00800 - 6854 6854 (kostenfrei / FreeCall)
Fax: +49 (0) 6071 / 3902-30
droese@servicecenter-muenster.de
www.teknihall.de
Hele nieuwe pomp terwijl je alleen wat verloop stukjes wilde. Toch jammer :| . |En waarom ben je niet gewoon terug naar de Lidl gegaan? Die doen niet moeilijk hoor.
Travelmaster schreef:Hele nieuwe pomp terwijl je alleen wat verloop stukjes wilde. Toch jammer :| . |En waarom ben je niet gewoon terug naar de Lidl gegaan? Die doen niet moeilijk hoor.
Nee dat niet, maar ik kom niet vaak naar Uithuizen, waar de Lidl is, bijna 20 km hier vandaan. Maar de Duitse service vind ik toch prachtig en nou kan ik deze tweede pomp mooi naar ons tweede huis in Zweden brengen waar ik nog twee fietsen heb staan. :wink:
Ik snap dat jij het mooi vindt - zou ik waarschijnlijk ook wel vinden, maar aan de andere kant wel weer een typisch voorbeeld van onze wegwerpmaatschappij. Niettemin een nette service!