Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ringslot voor 60+mm-banden en 27,5" (of hoge 28") velge - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Ringslot voor 60+mm-banden en 27,5" (of hoge 28") velge

Mooi dat het past :) En het ziet er goed uit.

Hoe hoog is het slot? Ik heb nl. nog redelijk hoge velgen (schijfremmen)...
Fedor schreef:
wo 25 apr, 2018 21:25
Mooi dat het past :) En het ziet er goed uit.

Hoe hoog is het slot? Ik heb nl. nog redelijk hoge velgen (schijfremmen)...


Het is wat lastig meten nu hij eenmaal gemonteerd is, maar het is 110 mm voor zover ik kan zien.
Tot nu toe dacht ik 120 mm nodig te hebben, maar door het spatbord iets richting de band te drukken met een ringetje er tussen heb ik die mm's niet meer nodig en is het met dit slot gelukt.

image.jpeg
Zag wel dat de extra ketting (100 cm) bijna 2 kilo weegt (140cm: 2,5 kilo) :shock: . Wel stevig iig :D

Ik zal ff goed meten of het bij mij ook gaat passen.
Fedor schreef:
wo 25 apr, 2018 21:44
Zag wel dat de extra ketting (100 cm) bijna 2 kilo weegt (140cm: 2,5 kilo) :shock: . Wel stevig iig :D
Het Abus Bordo Granit X Plus vouwslot weegt 1580 g, ook behoorlijk aan de maat.

Het Trelock ringslot weegt 754 g, iets minder dan de helft dus. Het is de insteekketting van 1.911 g die het geheel zwaar maakt.

Tot voor kort had ik dus coninue 1,5 kilo aan m'n fiets hangen, nu de helft en is die 2 kilo extra een keuze.

Als ik naar de bakker in het dorp fiets is een ringslot voor mij voldoende. Als ik 'm op de Kruiskade in Rotterdam stal is het ringslot mét insteekketting waarschijnlijk nog niet eens voldoende.
Alleen met een ringslot ff op slot zetten is vragen om problemen. Busje komt, fiets erin en foetsie dure fiets.
Goed art 2 kettingslot van 85 cm, gewicht 2.5 kg. Kun je 2 fietsen mee sluiten.
Is maar beetje meer als gewicht ringslot en insteekketting. Maar geeft zoveel meer rust.
Edwin* schreef: Geen gedoe meer voor mij

Hij zit! Het is wel even passen en meten, een extra vulringetje plaatsen tussen het spatbord en het frame, waardoor het spatbord iets meer richting de band wordt gedrukt op de plaats waar het slot gemonteerd wordt, maar het werkt!

Het ringslot heeft aan beide kanten 4 gaatjes waardoor de bouten kunnen om 'm mee aan het frame te bevestigen. Ik had eerst aan beide kanten het één na bovenste gaatje genomen, maar dan ging het ringslot net niet dicht. Nu heb ik aan de ene kant het bovenste gaatje gebruikt en aan de andere kant het één na bovenste gaatje. Het slot zit daardoor niet helemaal recht, maar je moet heel goed kijken, anders valt het niet eens op.
Ik zou de één na bovenste gaatjes nog kunnen verruimen aan beide kanten, zodat het slot recht komt te zitten. Misschien doe ik dat nog wel een keer, maar voorlopig zit-ie!

Ik ben blij dat ik getipt werd door Bongers. Erg attent.
Even voor de goede orde: ik heb het slot niet gekregen, maar netjes betaald, het is ook niet mijn bedoeling om reclame te maken, maar ik vind wel dat Bongers hiervoor een pluim verdient! Ze hebben hiermee toch een oplossing gevonden waar meerdere mensen wat aan hebben
Hallo Edwin,

Ik ben erg benieuwd naar hoe dit slot je na een jaar gebruik bevalt. En als er inmiddels anderen zijn die dit slot in gebruik hebben dan ben ik ook benieuwd naar jullie ervaringen.

Zelf heb ik sinds kort 60mm banden gemonteerd en derhalve genoodzaakt een breder ringslot te bevestigen. Echter gaat het in mijn geval om 26inch wielen dus een hoger slot zoals deze Trelock is niet per se nodig. De Abus Shield 5650 LH3 (breed) volstaat ook, maar aangezien ze in dezelfde prijsklasse zitten vroeg ik me af hoe tevreden gebruikers van een Trelock zijn.

Hoor het graag!
Het slot bevalt mij prima.

Uiteraard is het wel een beetje opletten waar je de fiets stalt, maar dat geldt voor alle fietsen met een ringslot.
Zoals eerder gezegd, als ik even naar de bakker in het dorp fiets en de fiets daar voor het raam stal is het ringslot alleen voldoende. Zet ik de fiets buiten het zicht op slot, dan zorg ik ervoor dat ik de insteekketting bij me heb.

Het ging mij voornamelijk ook om het volgende: tijdens onze fietsvakanties komt het geregeld voor dat mijn vrouw en ik even een paar boodschapjes bij de supermarkt moeten doen en onze zoon van 11 op de fietsen past.
Voorheen altijd gedoe met een vouwslot (mijn fiets), terwijl mijn vrouw haar fiets gemakkelijk op slot kon zetten met een ringslot. Dat kan ik nu dus ook.

Vorig jaar zijn we naar DK gefietst en hebben daar de fietsen bij de ingang van Legoland geparkeerd. Toen uiteraard wel alle sloten gebruikt incl. de insteekketting van het ringslot van mijn vrouw.

Nu ook mijn fiets een ringslot heeft heb ik gewoon wat meer opties om de fiets op slot te zetten en dat bevalt me uitstekend.
Edwin* schreef:
di 07 mei, 2019 13:12
Het slot bevalt mij prima
Heb je misschien een fototje van hoe het er nu uit ziet? Ben wel benieuwd.
Die foto is er, één pagina terug. Zie hier:
viewtopic.php?p=303835#p303835
Frank schreef:
di 07 mei, 2019 19:35
Die foto is er, één pagina terug. Zie hier:
viewtopic.php?p=303835#p303835
En dat was een reactie op dezelfde vraag die ik toen dus ook al gesteld heb... :oops:
Edwin* schreef:
di 07 mei, 2019 13:12
Het slot bevalt mij prima.....
Bedankt voor je reactie Edwin.

Voor het gemak neem ik aan dat je ook tevreden bent over de kwaliteit van het slot anders had je dat wel vermeld. Geen haperingen bij het openen en sluiten bijv.

Ik herken me zeker in het gemak van even snel de fiets op slot zetten bij de bakker. Vooral in niet stedelijk gebied is een ringslot bij dergelijke uitstapjes afdoende.
Totdat ik een passend ringslot heb, moet ik het even met een kabelslot doen en ik vind het wel een gedoe. Hoewel ik, als het echt nodig is, in de toekomst wel vaker een extra kabel of ketting wil gaan gebruiken op locaties 'waar ik het echt niet vertrouw', maar dat heeft te maken met de onlangs afgelopen fietsverzekering.
Mijn voorkeur gaat echter uit naar een aparte ketting/kabel ipv een insteekmodel. Die kan ik dan evt ook voor mijn vouwfiets gebruiken die ook geen ringslot heeft en het lijkt me nog wat diefstalwerender. Dit omdat je een ringslot met insteekketting met één sleutel kunt kraken. Het valt misschien mee, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Edwin* schreef: Het ringslot heeft aan beide kanten 4 gaatjes waardoor de bouten kunnen om 'm mee aan het frame te bevestigen. Ik had eerst aan beide kanten het één na bovenste gaatje genomen, maar dan ging het ringslot net niet dicht. Nu heb ik aan de ene kant het bovenste gaatje gebruikt en aan de andere kant het één na bovenste gaatje. Het slot zit daardoor niet helemaal recht, maar je moet heel goed kijken, anders valt het niet eens op.
Ik zou de één na bovenste gaatjes nog kunnen verruimen aan beide kanten, zodat het slot recht komt te zitten. Misschien doe ik dat nog wel een keer, maar voorlopig zit-ie!
Inmiddels heb ik op marktplaats een Trelock op de kop getikt en gemonteerd. Liep ook tegen het probleem met de gaatjes aan. Aan de ene kant de bovenste en aan de andere kant een gaatje lager.
De gaatjes ruimer maken zou inderdaad kunnen, maar zoals je al zegt.....hij zit...en het werkt.
Hoewel ik ook de bevestigingplaat nog heb van toen de AXA defender er nog op zat, dus misschien dat ik daar nog wat mee kan. We shall see.
Mooi dat je een passend Trelock ringslot gevonden hebt. Over de kwaliteit ben ik tot nu toe ook tevreden, geen haperingen, etc.
Ook tevreden over mijn Trelock RS 453 slot in combinatie met Schwalbe Big Apple banden

Gewoon bij bike-24 gekocht.