Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rara, wat is er gebeurd met dit kader? (voor de fijnproevers) - Forum Wereldfietser

Rara, wat is er gebeurd met dit kader? (voor de fijnproevers)

Klant weet van niks natuurlijk 8)

Afbeelding

De zitbuis lijkt ontploft te zijn, mijn gok is een veel te hard aangedraaide kinderstoelbeugel.

Wat denken jullie?
"Just riding along"
Ik weet het niet .. van het weekend over de Coolsingel gefietst? Meegefietst met Enduring Freedom?
Cancellara's fiets? Mechanical doping gone wrong.
Hoe krijg je het klaar? Treinstalling? Fietscross?

Is dat een BMX-band? Die enrome aangelaste klont is dat een derailleurnok?
Lange zadelpen die op oneffenheid in de buis is gebotst en toch dieper is geramd? Om die scheur naar buiten open te plooien moet er bijna druk langs binnen zijn gezet.
EnriceV schreef:Om die scheur naar buiten open te plooien moet er bijna druk langs binnen zijn gezet.
Dat lijkt er sterk op.
Als het de zitbuis is (wat ik nauwelijks kan zien op de foto) dan kan het ook zijn dat een verticale bidonhouder er met een veel te lange bout in is gedraaid, al zou ik dan een meer rondsymmetrische schade verwachten.
{sherlock}Aan de onderkant van de schade zie ik een recht horizontaal stukje. Omdat cylindrische vaten niet spontaan in die richting scheuren moet de schadeveroorzaker hier begonnen zijn. Aan de bovenkant zie ik breuken in de lak die er op duiden dat ook dit deel naar buiten is gedrukt.Wat is er aan de binnekant van de schade te zien?{/sherlock}

Directe link naar grote foto: https://image.ibb.co/gHxTqk/IMG_20170509_160452.jpg

Hebben kinderzitje op deze plaats een beugel?
Leon schreef:Hoe krijg je het klaar? Treinstalling? Fietscross?

Is dat een BMX-band? Die enrome aangelaste klont is dat een derailleurnok?
Geen BMX band. Eerder een Schwalbe The One denk ik.
Travelmaster schreef:Geen BMX band. Eerder een Schwalbe The One denk ik.
Wil je ons ook vertellen wat dat dan weer is?
Leon schreef:
Travelmaster schreef:Geen BMX band. Eerder een Schwalbe The One denk ik.
Wil je ons ook vertellen wat dat dan weer is?
Ik denk dat er een Big One wordt bedoeld
https://www.futurumshop.nl/schwalbe-big ... GwodxKcO4w
Uit "Schwalbe" had je kunnen afleiden dat het hier om een band gaat ;). Maar Friso* heeft het bij het rechte eind - ik bedoelde de Big One. Een strandband.
Travelmaster schreef: ik bedoelde de Big One. Een strandband.
Aangevallen door een haai in de vloedlijn? :idea:
Ik zie ook niet goed waar we naar kijken maar mij valt wel de witte rand op wat weggesleten lak en dus een uitwendige oorzaak suggereert. Kan daar evt. een beugel- of kettingslot aan het frame gehangen hebben dat bij het rijden jaar in jaar uit langs dat plekje heeft geschuurd?

Of schade van een mislukte diefstalpoging?
Hagelsteen? :D