Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Luxe positie: Santos 3+ of Idworx AR TI - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Luxe positie: Santos 3+ of Idworx AR TI

De X29 is volgens mij meer bedoelt als mountainbike en bikepacken. Niet zozeer zoveel mogelijk gewicht meezeulen. Maar even vragen aan de winkel kan geen kwaad.
Fedor schreef:
Berger schreef: De Santos 3+ vond ik nogal lomp aanvoelen(is volgens mij ook een kg of 18/19) Als ik voor de keuze zou staan zou ik voordat ik beslis ook zeker eens op de Avaghon X29 gaan rijden. Kan je helemaal (laten)opbouwen zoals je zelf wilt.
Even een oud topic (en oude reactie) omhoog schoppen ;)

Bij de Avaghon X29 staat dat de fiets+achterdrager maar 15 kg aankan, terwijl die van de 3+ of de Idworx BTL 40kg aan kunnen (het max van de drager zelf).

De Avaghon X29 heeft standaard een Tubus Cargo die zelf ook 40 kg aan kan. Is het lage max gewicht gebaseerd op "extreem" gebruik (omdat het meer een MTB is) of geldt deze limiet altijd?
Hoi Fedor,

Waar heb je dit gelezen? (dan kan ik deze info aanpassen)

De X29 met een vaste vork kan namelijk makkelijk het maximum van de dragers aan. (55 kg) En stuurt dan nog steeds messcherp.

Marco de Wit
Hoi Marco,

Hier: https://www.wereldfietser.nl/www//phpbb ... hp?t=24180

En hier (zelfde quote) http://www.sintchristophorus.nl/nieuwe-avaghon-x-29/

Maar mooi om te horen dat de achterdragers gewoon wel een flink gewicht aan kunnen. Geldt dat ook met de geveerde voorwork (dan wel max 5 kg op het voorrekje)?
Marco de Wit schreef:De X29 met een vaste vork kan namelijk makkelijk het maximum van de dragers aan. (55 kg) En stuurt dan nog steeds messcherp.
Marco de Wit
8)
Het klonk me al vreemd in de oren.
Dat verklaart een hoop :D .

De insteek was destijds een bikepacking fiets, en daar wil je niet meer dan 20 kg op meenemen. Uiteindelijk bleek dat de stijfheid sowieso voldoende was.
Maar ik heb het ontwerp later aangepast voor zwaarder gebruik. (grotere wanddikte bij de liggende en staande achtervork)

Onze eigen voordrager heeft in de praktijk geen gewichtsbeperking. Het formaat is beperkt, dus het is lastig om een last te vinden van meer dan 5 kg die er op past. Maar als ik er een getal aan zou moeten hangen zal dit richting de 20 kg zijn.


Marco de Wit
C3355D4B-587A-443D-9637-50C7C9650CC2.png
Groeten uit het ruige maar prachtige Schotland
C3355D4B-587A-443D-9637-50C7C9650CC2.png (366.3 KiB) 1216 keer bekeken