Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies reparatie Ortlieb - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Advies reparatie Ortlieb

Goed gedaan. Tassen met "battle scars" maken indruk: die worden tenminste gebruikt :P

Saludos, Tom
ben huve schreef:Dat is dus PVC lijm, dan kun je ook de reguliere PVC lijm gebruiken die in bouwmarkten verkocht wordt voor PVC moffen te lijmen van sanitair afvoer etc.
De versie voor de loodgieter geeft wel een harder resultaat dan die voor de vrachtwagenzeilmaker. De harde lijm kan later breken. Op de plaats van deze schade is dat misschien geen probleem.
Na zoeken voor een nieuwe tasreparatie kwam ik mijn eigen vraag tegen. En aangezien er wel enige overlap zit, ga ik toch dit oude topic verder benutten.
IMG_20210417_092858.jpg
De naad komt los. Als ik zo teruglees, dan zou ik dus met speciale PVC-lijm het beste resultaat hebben, de suggestie van Marco indertijd. Iemand nog goede suggesties?
Ik heb ook z'n naad die los komt bij een Vario fietstas/rugzak. Die tas is duidelijk "PVC free", het materiaal is PS33, ik zou dat ook voor jou tas nakijken. PS33 is nylon dat gecoat is met PU, zie hier.

Ik ben bang dat de verbinding gemaakt is met Hoogfrequente Lastechniek en het feit dat Ortlieb dit heeft toegepast doet vermoeden dat zij zelf denken dat die het beste proces is. Een andere methode is denk ik dus altijd minder goed.
Om misverstanden te voorkomen, het nieuwe geval is geen Ortlieb maar een Agu Quarius. Qua materiaal zal het wellicht aardig bij elkaar in de buurt komen.
Ik denk dat PVC-lijm hier weinig doet. Ik kan het materiaal niet voelen maar misschien is het aan elkaar te naaien door een naai-atelier of als het daarvoor te stug is door een schoenmaker. Waterdicht maken moet dan maar met Seam Seal.
Dat klinkt niet veelbelovend Leon :-( Ik zie het nog niet zo zitten in deze tas nog te gaan naaien, het is geen jonkie meer.
Als de binnenkant van de bovenste flap ook een weefselachtig oppervlak heeft zal een vullende contactlijm ook wel werken. Tweecomponentenlijm heb je misschien wel in huis. Er tussen doen, twee latjes aan weerszijden en een nachtje tussen de bankschroef.

Van tevoren even oefenen met de latjes hoe je het gaat vouwen zonder iets verkeerds aan elkaar te lijmen en snel genieg voordat de lijm begint te harden.
Ja, materiaal is hetzelfde. En dat heb ik inderdaad wel in huis. Ik ga eens kijken, dank.