Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Elimineren knipperen van licht bij naafdynamo's - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Elimineren knipperen van licht bij naafdynamo's

Dit probleem herken ik ook. Pas een Busch Muller koplamp laten instaleren. De BM is in principe voor E-Bike die een constante stroom van de accu kan leveren maar met een naaf dyname is de stroom toevoer anders. Kan dat de reden van het flikkeren zijn?
gr Jan
Nog een praktische en kant en klare oplossing: kleiner wiel monteren :D

Ik heb 26 inch wielen net 55 mm banden. De omtrek is net wat kleiner als een racefietsband. Ik heb minder knippers en haal meer stroom de forumslader.

Ik baal dat er een einde komt aan de salderingsregeling. :cry:
Zodiac schreef:
vr 21 jan, 2022 10:01
Dit probleem herken ik ook. Pas een Busch Muller koplamp laten instaleren. De BM is in principe voor E-Bike die een constante stroom van de accu kan leveren maar met een naaf dyname is de stroom toevoer anders. Kan dat de reden van het flikkeren zijn?
gr Jan
Werkt dat?
e-bikes leveren gelijkstroom, naafdynamos wisselstroom.
Misschien pinkt de lamp omdat ze enkel brand als de stroom in de 'juiste' richting gaat aangezien er geen gelijkrichter tussenzit?
(gokje, niet gehinderd door enige kennis van de electronica in zo'n lamp)
de moderne verlichting zijn gebaseerd op leds, die branden alleen op gelijkstroom.
Op wisselstroom doet een led niets.
@Kristiano,
Volgens de website van BM valt de lamp onder E-bike verlichting. De FM heeft heb voor mij besteld en geinstaleerd.
gr Jan
Zodiac schreef:
vr 21 jan, 2022 18:26
@Kristiano,
Volgens de website van BM valt de lamp onder E-bike verlichting. De FM heeft heb voor mij besteld en geinstaleerd.
gr Jan
Dan kun je terug naar de fietsenmaker, hij heeft de verkeerde lamp voor je besteld en gemonteerd.