Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veren Brooks zadel kraakt - Forum Wereldfietser

Veren Brooks zadel kraakt

Sinds een paar dagen kraken de veren van mijn Brooks zadel is daar wat aan te doen?
Klaas de Pelgrim
Dus bouten aantrekken en metalen delen smeren. Niet het leer smeren bij de klinkmagels, daar kraakt het niet maar het leer kan dara wel gaan rekken en dat wil je niet.
Dat aantrekken van de bouten doe ik met een stalen conussleutel. Dat is niet erg goed voor de sleutel maar ik heb er nog een voor het werk waar zo'n sleutel wel voor bedoeld is.
Ik ben nu in Spanje en ga kijken of ik silicone spray kan kopen.
Bedank voor de adviezen en door verwijzing.
Klaas de Pelgrim
Hey dat ga ik ook proberen want ik word ook gek van het gekraak. Had alweer bijna gewisseld met mijn Santos zadel :-)
Bij mij heeft dat in het verleden steeds voor enkele jaren het kraken verholpen. Let evenwel ook even op de moeren waarmee de veren vastzitten. Vorige week viel er ineens een moer uit mijn stadsfiets. Het was een tamelijk grove moer, en ik kon eerst niet vinden waar het ding vandaan kon zijn gekomen. Het bleek uiteindelijk de moer aan de bovenkant van een veer van mijn Champion Flyer te zijn. Het was een heel gedoe om die moer er weer op te krijgen, maar het is gelukt. Je kunt er niet goed bij met je vingers, dus het zadel moest eraf, en op zijn kop lukte het me na een paar pogingen om de moer greep te laten krijgen op de draad van de bout.