Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos Travelmaster 2.6 frame verkopen - Forum Wereldfietser

Santos Travelmaster 2.6 frame verkopen

Hoi,

Ik gooi hem nog niet in de verkoop, maar zit er wel aan te denken en zou graag weten wat dit nu nog waard is ongeveer.

Santos Travelmaster 2.6 frame uit 2006 maat 60cm, overgespoten zilver (dus niet meer met Santos opdruk), in goede staat met enkele lichte gebruikssporen op de lak.

Ik wil hem omwisselen met een kleinere framemaat omdat dat beter bij mij past.

Wat zou dit nog waard kunnen zijn?
Orde van grootte: tientjes. Misschien richting de 100 euro als iemand hem echt graag zou willen hebben.
Ik zat ook aan 50 tot 100 euro te denken. Is helaas voor mij ook te groot :).

Alternatieve oplossing:
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... cts_id=439. Daarmee kun je het stuur behoorlijk naar jezelf toehalen. Er zijn nog wat andere modellen op de markt, een "tranzX bar adaper" en de "procraft aberhallo".
Stuur naar me toe halen is helaas het probleem verplaatsen naar een ander gebied. Door het stuur verder naar je toe te brengen voorbij het balhoofd wordt het lastiger fietsen met bagage voorop en wordt het sowieso minder stabiel fietsen.

Heeft de lage waarde te maken met het overgespoten zijn of met de maat die jullie sowieso niet dit frame zouden kopen omdat het te groot is? ;)
De maat is in Nederland heel courant, behalve Zuid-Limburg dan.
Dat het overgespoten is betekent dat daar een reden voor was. Door het spuiten is de koper echter elke mogelijkheid ontnomen om te kunnen zien hoe het frame er eigenlijk aan toe was. De koper heeft dus geen flauw idee. Het frame is bovendien 10 jaar oud en een Santos koop je natuurlijk niet voor naar de tennisbaan. Daarnaast wil je aan een Santos graag kunnen zien dat het een Santos is. Zonder opdruk zou het om het even wat kunnen zijn.
Wat moet een nieuwe eigenaar met het frame? Als hij alle onderdelen nieuw moet kopen om de naan Sanots eer aan te doen wordt het toch een fikse totaalprijs. Je zou hopen dat er mensen zijn die voor hun huidige Santos een nieuw frame nodig hebben. Die zijn er weinig want Santosframes gaan zelden stuk en naar mijn schatting zijn er veel meer mensen die een te grote fiets hebben dan die een te kleine fiets hebben.
Is het een stalen frame

Mario
supermario schreef:Is het een stalen frame

Mario
Nee aluminium.
Leon schreef:De maat is in Nederland heel courant, behalve Zuid-Limburg dan.
Dat het overgespoten is betekent dat daar een reden voor was. Door het spuiten is de koper echter elke mogelijkheid ontnomen om te kunnen zien hoe het frame er eigenlijk aan toe was. De koper heeft dus geen flauw idee. Het frame is bovendien 10 jaar oud en een Santos koop je natuurlijk niet voor naar de tennisbaan. Daarnaast wil je aan een Santos graag kunnen zien dat het een Santos is. Zonder opdruk zou het om het even wat kunnen zijn.
Wat moet een nieuwe eigenaar met het frame? Als hij alle onderdelen nieuw moet kopen om de naan Sanots eer aan te doen wordt het toch een fikse totaalprijs. Je zou hopen dat er mensen zijn die voor hun huidige Santos een nieuw frame nodig hebben. Die zijn er weinig want Santosframes gaan zelden stuk en naar mijn schatting zijn er veel meer mensen die een te grote fiets hebben dan die een te kleine fiets hebben.
Allemaal valide punten! Ik heb hem ook tweedehands gekocht en de vorige eigenaar heeft aangegeven hem overgespoten te hebben om hem minder diefstalgevoelig te maken. Dat is natuurlijk ook discutabel of dat zin heeft, een beetje fietsendief ziet ook wel dat het geen alledaagse fiets is en als het een onnozele is maakt het hem of haar niet uit, fiets is fiets. Dus was niet mijn keuze geweest ook. Maar goed, staat van het frame is niet 100% verifieerbaar. Echter heeft ie geen tekenen van zwakheid getoond in de tijd dat ik er 2000km mee heb gereden.

Afijn ik beraad mij nog eens goed.
cdj schreef: Ik gooi hem nog niet in de verkoop, maar zit er wel aan te denken en zou graag weten wat dit nu nog waard is ongeveer.
Ik ben evt. op zoek naar een frame (huidige frame is gebroken (geen Santos)).
Is deze frame-maat evt. geschikt voor een persoon van 1,78m?

En past in dit frame een Rohloff naaf, welke in een 28inch wiel zit?

PM sturen mag ook, ik kan dat blijkbaar (nog) niet?
Nee 60cm is vrijwel zeker te groot of net kantje boord voor jouw lichaamsmaat. Ik ben zelf namelijk ongeveer zo groot, en ik doe hem juist weg :lol:
Voor de goede orde: dit frame is wel te koop. Eind april komt het beschikbaar. Hij is dan op te halen in Groningen. Kan ook verstuurd worden, verz. kosten koper. Kan tot eind april bewonderd worden in Tilburg e.o.
Als het frame te koop is, is het misschien een goed idee een foto van het frame te plaatsen en behalve de framehoogte ook de framelengte ofwel reach te vermelden, zie deze al eerder elders in het forum gelinkte pagina.