Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stuurlint hergebruiken? - Forum Wereldfietser

stuurlint hergebruiken?

Vandaag een hele mooie racer gescored via MP, een Koga Miyata Pro uit 1991, er moet wel wat aan gebeuren, oa een iets kortere stuurpen, nu zit er al mooi Brooks stuurlint + brifters op het stuur dus er zal het een en ander gedemonteerd moeten worden om die stuurpen te vervangen.
Zou het mogelijk zijn om dat mooie leren stuurlint te hergebruiken (als ik het er netjes af krijg) en wat voor lijmspul zou je daar dan het beste voor kunnen gebruiken?
Iemand een idee?

Jeroen
Als het lint er al 25 jaar op zit is de kans om het er heel af te krijgen waarschijnlijk niet al te groot. Lukt het wel dan is het de vraag of je de lijmresten er zodanig afkrijgt dat je het er met andere lijm (contactlijm oid.) weer goed op krijgt.
Verder is Brooks stuurlint nog steeds nieuw te koop, zelfs in de meest fraaie kleuren, mocht je dat willen... bv. hier: http://www.brooksshop.nl/products/acces ... lint-leer/
Ja dat is natuurlijk waar, maar ik was vergeten te vermelden dat dit een tamelijk nieuw lint is, ziet er nog helemaal gaaf uit, hooguit een paar jaar geleden erop gezet, en het gaat toch weer om ruim €40 wat ik sowieso veel geld vind voor een stuurlintje
Ehm.... Googlen op Leer en Lijmen levert aardig wat hits op.
Kan je het niet gewoon zonder lijm wikkelen, op mijn racefiets gebruik ik ook altijd stuurlint zonder lijm. Gewoon strak wikkelen en de uiteinden met tape vastzetten.
Je hoeft helemaal geen lijm te gebruiken, het omwikkelen is misschien wat moeilijker maar desnoods begin je maar een paar keer opnieuw. Heel strak trekken. Als je per se lijm wil kan je wat strookjes smalle dubbelzijdige tape gebruiken die je eerst op het stuur kleeft.
CarlW schreef:Je hoeft helemaal geen lijm te gebruiken, het omwikkelen is misschien wat moeilijker maar desnoods begin je maar een paar keer opnieuw. Heel strak trekken. Als je per se lijm wil kan je wat strookjes smalle dubbelzijdige tape gebruiken die je eerst op het stuur kleeft.
Of gewone electro tape en dan omgekeerd (met de plakrand naar buiten om vervolgens je stuurtape om te wikkelen). Dit is in de prof wielerwereld de standaard met het oog op valpartijen, dat het stuurtape wel kan beschadigen maar niet loslaat.

Dubbelzijdige tape is doorgaans best wel dik.
Aha, ik ging er eigenlijk vanuit dat iets lijmachtigs gewoon nodig was, ik zal het gewoon maar eens zonder proberen dan!
bedankt voor de tips :D
Ik heb een Brooks lint ook meerdere malen overgezet. In het midden zit een kleefstrookje dat wel wat minder gaat plakken maar wel stroef blijft. In combinatie met het leer dat toch ook wel stroevig is, blijft het wel zitten.

Let wel even op welk stuk links zit en welk rechts. Dan kan je met opnieuw plaatsen het lint weer zo wikkelen dat eventuele verkleuringen weer keurig op hun plaats vallen.