Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kopen van een Victoria tandem - Forum Wereldfietser

Kopen van een Victoria tandem

Hallo

Mijn vriend en ik zouden graag volgend jaar vertrekken op een fietsvakantie naar Nederland. In de toekomst is het de bedoeling om ook verdere reizen te maken, dus ook voor een langere tijd weg te gaan.
Mits ons budget( max 1500- 2000) niet zo groot was en dat de kleinste voor aan wilde zitten. :wink:
Zijn we gevallen op de tandems van Victoria (SPEZIAL 8.7 en 7.9).
http://www.victoria-fahrrad.de/nl/model ... ezial-8-7/
http://www.victoria-fahrrad.de/nl/model ... ezial-7-9/
Heeft er iemand met deze tandems ervaring? en kan iemand het verschil uitleggen tussen deze twee? :)
Of zijn er nog suggesties van tandems in deze prijsklasse? :lol:
Staat een mooie avaghon rohloff tandem op marktplaats, vraagprijs viel ruim in het budget...
Die victoria tandems zien er niet super uit: die verende voorvork is zeker geen topper en het frame lijkt me een weinig overdacht zwaar ding. De naven zijn gewone budget naven uit de shimano series, niets speciaal sterk ofzo. Met zulke specificaties vind je ook goedkopere opties.

Maar zoals hier al gezegd is, vind je nog het meest op marktplaats. Onze vittorio tandem kochten we voor 500 euro en dat is qua afmontage een heel ander kaliber. Het kan even duren want mensen lijken in golven hun tandem te verkopen, maar de aanhouder vind meestal wel relatief snel iets.
Beide tandems lijken mij rijkelijk zwaar, en qua afmontage niet heel degelijk. Zie het niet in de specs, maar lijken me 36 spaaks wielen, wat voor een 28" tandem weinig is, om maar eens wat te noemen. Voor in Nederland lijkt het me niet heel veel kwaad te kunnen, maar mocht je ooit serieuzer op pad willen (klimmen), dan zou ik dit echt niet doen.

Roef
Als ze van het 2e model al niet eens het juiste plaatje neer weten te zetten (nuvinci naaf met een derailleurversnelling) dan vraag ik me af wat er verder wel klopt. Ik zou net als eerder al werd voorgesteld op zoek gaan naar een jonge gebruikte. Marktplaats of anderszins. (Je kan ook een vraagadvertentie plaatsen natuurlijk)
Bedankt voor de feedback, we zullen onze zoektocht verder zetten! :)
Hallo

Vandaag op deze tandem gebost:
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... 08923.html
Wat vinden jullie hiervan? :)

Groetjes
Valerie
Dat lijkt al wat beter maar staat nog altjid maar vaag in de schaduw van de genoemde Avaghon.

Maar terzijde: als de (zit)maten niet kloppen zijn alle fietsen zonder waarde.

Ik vermoed ergens dat 'naar Nederland' betekent dat er in België gestart wordt. Klopt dat?
Ik vermoed ergens dat 'naar Nederland' betekent dat er in België gestart wordt. Klopt dat?
Inderdaad we vertrekken nabij Gent.
valerie_dm schreef:Inderdaad we vertrekken nabij Gent.
Aha. De 28 km naar Sas van Gent in Nederland haal je ook wel op een brakke tandem. :wink:

Ofwel: de reizen daarna bepalen wat voor fiets het zou moeten worden.

Als je nog niet weet of een tandem wat voor jullie is koop dan een tweedehandse die goed in de markt ligt. Een nieuwe is 30% minder waard zodra je de winkel uitkomt. Een tactisch gekochte tweedehands verkoop je misschien voor hetzelfde bedrag weer. (Tip: in het voorjaar verkopen)
Leon schreef:Dat lijkt al wat beter maar staat nog altjid maar vaag in de schaduw van de genoemde Avaghon.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=1

Ik zal de link er even bij doen. Koopje trouwens als dat ding netjes is.
de koga vind ik te duur geprijsd voor een tweedehands
heb zelf 4 jaar geleden zo een tweedehands gekocht voor 1100 euro
en na een jaar verkocht voor 900 euro
wij hebben nu een andere tandem (het was zo leuk dat we een betere wilde )
ik zou voor de avaghon gaan en dan aanpassen wat je niet bevalt
dat zou kunnen zijn de zadels en de stuurpennen want die staan nu wel erg recht op
maar de basis is voor dat geld een hele goed deal denk ik
maar wat al gezegd is je moet er wel op passen
Halo

Merci voor de antwoorden. :-)
Maar mist we in België wonen is dit voor ons een te grote afstand helaas. :-(
Dus we zetten onze zoektocht verder.
Wat denken jullie van deze:
http://fietsen.tweedehands.net/tandems/ ... andem.html

Groetjes :-)
Ziet er niet verkeerd uit. De buizen zijn lekker dik voor stijfheid. Zo te zien 26 inch wielen en dat is evenzeer een voordeel, net als de hydraulische remmen (geen kabelrek op de achterrem). 7 speed is ook net wat degelijker. De achterdrager is vermoedelijk niet heel stijf, maar misschien wil je sowieso liever een (tweewieler) bagagekar. Als je eenmaal de juiste zithouding hebt gevonden wil je misschien de voorste stuurpen vervangen door een niet verstelbaar en dus wat stijver model. Cruciaal is natuurlijk de vraag of de maat klopt.
valerie_dm schreef: Maar mist we in België wonen is dit voor ons een te grote afstand helaas. :-(
Ik weet niet waar je in België woont, maar volgens mij moet je vanuit waar dan ook in België wel op een dag heen en weer kunnen naar waar dan ook in Nederland...
Ik zou me er niet door tegen laten houden iig...
ziet er op de foto niet verkeerd uit
kan alleen niet zien en lezen of er ook echt tandemwielen in zitten
dat zij wielen met meer spaken ,normaal is 36 spaaks bij een tandemwiel is het minimaal 40 maar liever 48 spaaks wielen ook is de naaf zelf sterker en heeft een hogere frens bij de spaken tegen uitbreken
bij een tandem heb je echt sterkere wielen nodig als je geen problemen wil onderweg
Dat valt inderdaad niet te zien. Aan de andere kant zijn meer dan 36 spaken een stuk minder nodig bij 26 inch wielen, zeker als er ook nog stevige hogere velgen gebruikt zijn.
ik ga aan Halo SAS 48 spaaks wielen denken hierbij... lekker sterk 8)
Shadow schreef: Ik weet niet waar je in België woont, maar volgens mij moet je vanuit waar dan ook in België wel op een dag heen en weer kunnen naar waar dan ook in Nederland...
Ik zou me er niet door tegen laten houden iig...
We zitten ook te twijfelen over de framemaat van deze avaghon
Ik zit vanvoor en ik ben oongeveer 1m63-1m64
Mijn vriend zit dus vanachteren en hij is een 1m80-1m83
Waardoor ik denk dat deze voor mij te groot is en voor mijn vriend te klein :-S

Groetjes valerie
Lijkt mij dat het lastig gaat worden. De meeste frames zullen gebouwd worden dat de andere kunne voor zit.