Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff - kabel met bajonetsluiting probleem - Forum Wereldfietser

Rohloff - kabel met bajonetsluiting probleem

Een vraag voor Wim die in de schuur bezig is de kabels weer te sluiten na het achterwiel eruit te hebben gehad.

Wat eergisteren nog gewoon op straat lukte na wisselen achterbandje, lukt nu met geen mogelijkheid. :evil: Wim wilde nieuwe achterband erom leggen en na terugplaatsen van het wiel zit er 1 cm ruimte tussen beide kabels.....
- wat kan er gebeurd zijn? en fijner nog, hoe dit te verhelpen?
Bedoel je te zeggen dat het net is of het kabeltje korter is geworden? Dat je dus de bajonet er niet in krijgt?
Zitten alle buitenkabels aan de uiteinden nog wel in de hulsen?
Dat lijkt me inderdaad het meest waarschijnlijk. Je kunt ook nog de kabels verdraaid hebben met de lengteverstelling, maar dat maakt toch niet zoveel uit.
Ronald van der Perk schreef:Bedoel je te zeggen dat het net is of het kabeltje korter is geworden? Dat je dus de bajonet er niet in krijgt?
Ja precies dat!
Peter_K schreef:Zitten alle buitenkabels aan de uiteinden nog wel in de hulsen?
Ja.helaas wel...

Morgen in daglicht maar opnieuw kijken. De stemming in de schuur is beneden 0
:wink:
Ik heb geen verstand van Rohloff, maar kan het zijn dat je aan de schakelversteller hebt gedraaid?
Koffiekop schreef:Ik heb geen verstand van Rohloff, maar kan het zijn dat je aan de schakelversteller hebt gedraaid?
Ja, daar is aan gedraaid. In de hoop dat het kabeltje in een ander verzet wel past.
Tot op heden niet, hij staat nog steeds in de schuur..
Indien de Rohloff-naaf uitgerust is me een OEM2 asplaat:
zit de asplaat op de juiste plaats (zit hij niet voor of achter de nok waarrond hij dient te zitten)? Als de asplaat niet op de juiste plek zit, zijn de interne kabels verdraaid tov de kabels die van de shifter komen, en daardoor te kort.
Peter_K schreef:Zitten alle buitenkabels aan de uiteinden nog wel in de hulsen?
Bij het achterwiel was kabel uit het schachtje gekomen, toen bleek dat de kabel op plastic was blijven hangen waardoor de kabeluiteinde niet volledig in metalen busje zat...
Abracadabra... Maar hij zit weer! :D
De plastic braam heeft Wim gevijld waardoor de kabel weer diep genoeg zakte..


( gewijzigd na schrijffout)
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Marjan schreef:De plastic braam heeft Wim geveild
hopelijk leverde die nog wat op.

Hans
javb2812 schreef:
Marjan schreef:De plastic braam heeft Wim geveild
hopelijk leverde die nog wat op.

Hans
Oeps :oops: