Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe Mondial 50mm op Koga Signature, past dat? - Forum Wereldfietser

Schwalbe Mondial 50mm op Koga Signature, past dat?

Ter voorbereiding op een langere fietsreis door Azië wil ik de banden op mijn Koga Signature (2016) vervangen. Momenteel liggen er Schwalbe Marathon Supreme bandjes op van 50mm, maat: 50-622 (28 x 2.00). Het betreft dus het 28 inch model van de Koga. Ik zou graag voor dezelfde maat gaan, maar dan het Mondial model.

De huidige banden passen maar net onder het spatbord. Voordat ik de banden bestel wil ik graag even checken of het in de praktijk ook écht gaat passen. Het betreft dezelfde maat, maar de Mondial banden hebben een flinker profiel en misschien een wat andere vorm. Daarom weet ik niet of de 'buitenmaat' ook écht het zelfde is. Heeft er iemand ervaring met een Koga Signature 28inch met 50mm Mondial banden?

Alvast dank!
Geen ervaring met Mondials 50 mm, maar vervanging lijkt me alleen zinvol als je veel offroad gaat rijden, want Supremes zijn prima banden. Verder is het sowieso lastig als er erg weinig ruimte is tussen band en spatbord ivm ophoping vuil, klemlopen van steentjes, enz. Misschien is het een idee om toch wat smallere banden te nemen, bv. 47 of 42 mm, of de spatborden te demonteren.