Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS tracker - Forum Wereldfietser

GPS tracker

Beste meefietsers,
Afgelopen vrijdag, in vliegtuig, de film "270 hours" gezien. Dat zet je wel aan het denken als je veel alleen fietst. Ik ben van plan om door Spanje te gaan fietsen en overweeg nu om een GPS-tracker aan te gaan schaffen. Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik denk dat een GSM niet gaat werken, omdat er mogelijk niet overal dekking zal zijn. Ik ga nl over onverharde wegen.

Alvast bedankt voor de reactie.
Geerhard
Je bedoelt wellicht 127 hours?

Ga je in Spanje heel erg de bush bush in?

Volgens mij is er al eens een draadje op dit forum geweest over gps noodgevaldingen. Voor in Australie enzo
Je kan eens info inwinnen over: Spot 3 satellite messenger of Acr Resqlink 406 (zonder bericht)
Ik gebruik de Spot 3 gen
bedankt voor jullie reactie's,

het was inderdaad de film 127 hours. Maar ja een intercontinentale vlucht, dus dan ben je tijdsbesef ook een beetje kwijt. :wink:
Ik heb even op internet gekeken en de Spot 3 gen lijkt me een erg geschikt apparaatje. Wat ik me nu afvroeg de prijs is zo'n €150, maar moet je dan ook nog een abonnement afsluiten?

bedankt voor de reactie
geerhard
geerhard schreef:Wat ik me nu afvroeg de prijs is zo'n €150, maar moet je dan ook nog een abonnement afsluiten?
Er zijn - zeker in België maar ik vermoed dus ook in Nederland - buitensportwinkels te vinden waar men de Spot ook kan huren.

Renaat
De abonnementskosten voor de SPOT Gen-3 zijn €138 per jaar of €13,90 per maand. Zie http://www.findmespot.eu/en/index.php?cid=103 .

Ik denk overigens dat je in Spanje vrijwel overal telefoondekking hebt. Op alle bergkammen staan windmolenparken en er is vast bij de aanleg gezorgd voor mobiele bereikbaarheid.
math schreef: Ik denk overigens dat je in Spanje vrijwel overal telefoondekking hebt. Op alle bergkammen staan windmolenparken en er is vast bij de aanleg gezorgd voor mobiele bereikbaarheid.
Dat denk ik ook, dus een appje op je smartphone zou genoeg moeten zijn.
Je kunt die Spots ook huren. Afhankelijk van hoe lang je gaat, is dat veel voordeliger.
Allen,
bedankt voor jullie hulp en adviezen.
Ik denk dat ik maar ga vertrouwen op de dekkings graad van de GSM in Spanje en verder m'n boerenverstand maar ga gebruiken. :lol:

Groet
Geerhard
Ik vermoed dat Movistar in Spanje de grootste mobiele-telefoonaanbieder is. Als je op Google intikt <spain movistar coverage map> of <cobertura mapa movil espana movistar> krijg je allerlei kaarten met wel/niet ingekleurde velden te zien. Andere grote aanbieders zijn Orange, Vodafone, Yiogo. Daar kun je je conclusies uit trekken.
Als je met je Nederlandse mobiel roamt, kun je inloggen bij alle grote Spaanse providers (ik tenminste wel met T-Mobile). Dat is een voordeel ten opzichte van een plaatselijk simkaartje aanschaffen.