Additionally, paste this code immediately after the opening tag: QUAD schijfremmen - Forum Wereldfietser

QUAD schijfremmen

Ik ben sinds twee jaar in het gelukkige bezit van een Pedalpower tandem.
Deze tandem is voorzien van QUAD schijfremmen.
Nu ben ik op zoek naar een dealer van deze QUAD schijfremmen omdat ik nieuwe remblokken nodig heb.
Ik heb internet afgezocht, maar kom nergens een QUAD-dealer tegen.
Ik ben dus op zoek naar remblokken voor mijn QUAD schijfremmen,
Wellicht is er een forumlid dat wel een idee heeft; alle ideeën zijn welkom; de vakantie staat voor de deur.
Hierbij een voorbeeld van de remblokken
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb er geen verstand van,. maar zijn het deze?
Met afbeelding
Niet bepaald mainstream. Heb net ook een snelle google gedaan, maar ik kom maar een shop tegen en daar zijn ze "currently unavailable".

Je zou kunnen overwegen een gangbaarder set schijfremmen te monteren, hoewel ik geen idee heb of de quad-remmen een specifiek tandem-item zijn die niet zomaar een alternatief kennen.
Misschien deze? http://www.bicyclehero.com/gb/quad-qhd- ... shoes.html

En anders even een mailtje naar de duitse fabrikant van de tandem, en vragen of hij nog wat heeft liggen.
Dank Peter, je hebt de goede gevonden.
Ik ga meteen bestellen; dank allen voor het meedenken!
Huub, graag gedaan, overigens zijn discbrakepads vaak voor meerdere systemen geschikt. Een mailtje naar de fabrikant of dat hier ook het geval is is misschien toch handig voor het geval er echt niets te vinden is of je onverhoopt nieuwe nodig hebt maar niets voorhanden.

Ik zou een setje extra bestellen. (ook al gaat de Britse pond binnenkort misschien naar beneden)
Mooi dat het inmiddels is opgelost. Het lijkt er overigens op dat Quad Bike Brakes niet meer bestaat: http://www.quadbrakes.com/ werkt niet meer.
Travelmaster schreef:Je zou kunnen overwegen een gangbaarder set schijfremmen te monteren, hoewel ik geen idee heb of de quad-remmen een specifiek tandem-item zijn die niet zomaar een alternatief kennen.
Voor tandems is de Hope V4 uitermate geschikt. Desgewenst uit te rusten met inwendig geventileerde (!) schijven.

Afbeelding
Ik denk dat de TS blij is met zijn remmen zo lang hij nog remblokjes kan krijgen. Voor de prijs van een nieuwe Hope kun je heel wat blokjes verslijten. Van wat ik lees is dat dit destijds zeker voor het geld goede remmen waren, hoe je ze tegenwoordig moet classificeren weet ik niet.