Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spatbord voor 50-65mm banden - Forum Wereldfietser

Spatbord voor 50-65mm banden

Ik ben al een tijdje opzoek naar een spatbord dat niet aanloopt. Ik rijd vaak op 50 mm banden. Maar zou ook af en toe met nog bredere banden willen rijden. Heeft iemand een idee en vooral ervaring met goede brede spatborden. Ik heb al op de website van sks geweest. Maar ik zoek vooral mensen die ervaring hebben met een bepaald spatbord.

Bedankt
Met 65 mm banden ben je misschien beter geholpen met opklikspatborden? SKS volstaat volgens mij tot zo'n 55mm in bepaalde gevallen. Op wat voor fiets moeten ze komen? Wat voor grootte wielen?
Op de mtb's van de kids zit de SKS Velo 65 Mountain, gemonteerd MET de bijbehorende stangetjes. Doen wat ze moeten doen, maar let wel het achterspatbord klemt aan de zitbuis, zo'n 20cm boven je bracket (tbv evt achtervering?) maar dat laat zich gemakkelijk overbruggen met een stukje ducktape.
Ik heb een Koga signatue met 28inch velgen.
Ik zit al een kijkje te kijken naar deze: http://www.on-one.co.uk/i/q/FSGBSLFS/gi ... fender-set

Staan bekend als erg goed, alleen kan mijn fiets geen 60 mm spatborden aan. Alle andere maten zijn al lang weg, maar als ze op je fiets passen, heb je wel een mooie deal.
Ik heb Beaver Guard spatbordjes, verkrijgbaar voor 'gewone' fietsen, 29'ers of fatbikes. Mijn bandjes zijn 120mm dus die van jou zullen zeker passen! :wink:

http://beaverguardfatbike.com/
Lidje schreef:Ik ben al een tijdje opzoek naar een spatbord dat niet aanloopt. Ik rijd vaak op 50 mm banden. Maar zou ook af en toe met nog bredere banden willen rijden. Heeft iemand een idee en vooral ervaring met goede brede spatborden. Ik heb al op de website van sks geweest. Maar ik zoek vooral mensen die ervaring hebben met een bepaald spatbord.
Voor 50-622 banden is SKS Chromoplastics 53mm bij mij nu zo'n 13 jaar de beschermheer. Voor 55-622 zul je bredere spatborden moeten hebben. Misschien dat SKS daar nu ook wat voor heeft.
Heb me voor de zekerheid Bluemels 28" P65 gekocht. Hopelijk is dit de oplossing.
Ik had vroeger 26 inch SKS 65 mm spatborden, en daarin pasten hoogstens 50 mm Big Apples, die in werkelijkheid wat smaller waren. Als banden aan de zijkant ribbels hadden werd het al snel een probleem met de stangetjes. Ik heb nu met mijn nieuwe Compass Rat Trap Pass banden van iets van 51 mm in het echt Gilles Berthoud spatborden. Die zijn echt veel beter dan de SKS spatborden. Ze zijn stijver en zwabberen minder., Bovendien gaan de stangetjes langs de buitenkant. Het resultaat is dat je prima banden kunt monteren die onder de SKS problemen zouden geven. 65 mm banden is ook hier wel en oproblkeem. Die 51 mm Rat Trap Pass is echt wel ongeveer het maximum.
Aangekomen geïnstalleerd en goedgekeurd. De spatborden hebben nu overal minimum 12 millimeter plaats. Dit bij schwalbe mondials van 50mm.


[Afbeelding