Additionally, paste this code immediately after the opening tag: geschikt opzet/tijdritstuur voor de trekkingsfiets. - Forum Wereldfietser

geschikt opzet/tijdritstuur voor de trekkingsfiets.

Ik ben opzoek naar een geschikt opzet/voorzet/aero stuur voor op men trekkingsfiets. Ik heb momenteel iets van cinelli wat opzich heel goed is maar het is enorm fragiel. Daarom ben ik opzoek naar iets dat een beetje steviger is.
hier zie je hoe het nu is: http://i67.tinypic.com/dy0p3k.jpg
ja lijkt me wel mooi. maar ben vooral opzoek naar mensen die er zelf ervaring mee hebben op langere reizen.
Ik vermoed dat je meer iets zoekt voor comfort dan voor aerodynamica. In dat geval zou ik een model kiezen waar de uiteinden omhoog lopen zodat je een natuurlijke houding hebt met je polsen en met goede kussentjes. En ze zijn steviger als de uiteinden verbonden zijn, uit 1 stuk dan wel met een brug. Uiteindelijk zal het afhangen van je budget, en hou ook MP in de gaten.
Degene die je hebt bestaan ook gewoon in een niet-geboorde versie. Lijken me even stevig als andere opzetstuurtjes:
http://www.on-one.co.uk/i/q/HBCISPIN/ci ... extensions
Idd comfort is de prioriteit. De cinelli bar is zelf wel stevig genoeg het is enkel de bevestiging op het stuur die waardeloos is. dus daarom zoek ik naar een soort gelijk opzetstuur maar met een andere bevestiging.
Hoi,

Ben zelf ook op zoek geweest en heb me er toen aardig in verdiept. Wat bevindingen van mijn kant:

- ik denk dat zo'n stuur het meest comfortabel is wanneer je de Ondersteuning vd armen zo dicht mogelijk naar je ellebogen hebt.
- Dat betekent dat fe de positie in de lengterichting moet kunnen aanpassen
- Ik kwam daarbij vrij snel uit op de Profile Design opzetsturen
- De T1 of T1+ zijn qua vorm de meest comfortabele (voor mij) en heel persoonlijk in te stellen
- Er zijn ook nadelen:
- Deze sturen zijn vrij duur
- ze zijn gemaakt voor een stuurdiameter van 31,8mm, bestaan niet voor andere maten.
- Ze kunnen mede daardoor het beste vrij ver naar het midden gemonteerd worden. Montage verder uiteen is lastig vanwege ruimte ophet stuur, afnemende stuurdiameter en omdat ze niet gemaakt zijn voor sturen met
- ze zijn lastig te combineren met een stuurtas

Succes!
Bij mijn T2+ van Profile Design zaten adapters voor kleinere stuurdiameters.
Ik heb een Syntace C3, heerlijk stuurtje maar wel prijzig. Heeft verstelbare armpads, kan ook een computer/gps steuntje op en nog wat meer accesoires zoals zacht/warm foam, microlink, joystick ..
Hou er wel rekening mee dat als je breed bent en 't ligstuurtje ver uitelkaar staat dat er dan weinig plek overblijft voor je handen op het stuur. Bij mij staat ie precies tegen de stuurpen (ben nogal smalletjes met m'n 37cm schouderbr) en heb dan nog maar net plek op het stuur. Het stuur zelf is 45cm, eigenlijk iets te breed maar met een ligstuur erop is dat dan juist wel weer handig. :)

Ik zou zelf nooit voor een horizontaal stuurtje gaan, lijkt me waardeloos. Dit is wat Syntace zegt (plaatjes zeggen denk ik genoeg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo ziet het er bij mij uit: als je met je armen op de pads ligt staan je polsen/handen vanzelf in de juiste positie. Wel så fijn als je lange afstanden maakt. :)

Afbeelding

Je kunt er netjes een gps-steuntje aan schroeven maar het kan ook zo:

Afbeelding

Afbeelding
En je kunt er ook fijn je was of overschoenen aan droog laten wapperen of de kaart klemzetten. :)

Succes met je keuze!
Ik heb ook de Syntace C3, vooral gekozen voor comfort. Je kunt zoals Yopie meldt een computersteun monteren maar er zijn ook speciale steunen voor tijdritsturen zoals deze (betaalbare) van Zipp voor Garmin.

Afbeelding
Ik heb heel veel plezier van de voorganger, de Syntace C2. Die is niet meer nieuw te krijgen maar wel op marktplaats ed, en daarom een heel stuk goedkoper dan de C3, voor rond de €50 zeker te krijgen. Waarschijnlijk iets minder ergonomisch verantwoord dan de C3, maar zeker heel goed en prettig in gebruik, alleen voor 25,4 diameter overigens.
Ik heb een Profile Design opzetstuur Legacy. Niet te duur, degelijk en comfortabel.
Ik heb me ondertussen een syntace C2 2dehands aangekocht, maar ook deze komt los op men stuur. Ik heb al geprobeerd er wat stuurlint onder te om de diameter te vergroten. Dit helpt even maar het tijdritstuur komt daarna ook weer los.
Bestaat er iets waarmee je dmv een 'koppelstuk' de diameter van je stuur kan vergroten?
uiteindelijk zelf iets gevonden nu hopen dat het werkt.
http://problemsolversbike.com/products/handlebar_shims
Met de shims zit alles voorlopig potvast. De eerste test is in ieder geval goed. Deze zomer volgt de echte test doorheen Europa.
Dat is goed nieuws.

Ik wilde deze link ook nog even delen voor degenen die een oplossing zoeken om hun computer op het ligstuur te monteren. Het is een beetje werk, maar een nette, goedkope en lichte oplossing op maat vooral als je de bars dichter op elkaar hebt staan en fabrieksoplossingen niet bruikbaar zijn.

(Geen eigen foto, maar de mijne ziet er identiek uit, weliswaar met een zwart pijpje)
Afbeelding

Bouwinstructies hier: http://chelnyshops.ru/diy-tri-bar-computer-mount/
Ook ik heb al een tijdje een syntace C3 op mijn stuur en ben hier heel tevreden mee.

Op dit forum heb ik destijds ook gezocht naar antwoorden op de vraag of zo'n opzet stuur goed vast te zetten is. Bij mij zit het muurvast met behulp van die tussenstukjes (shims).

Mijn tellertje zit gewoon op de stuurpen. En als ik mijn garmin gebruik zet ik die op de bovenbuis, dat werkt voor mij perfect.