Additionally, paste this code immediately after the opening tag: chainrunner - Forum Wereldfietser

chainrunner

Hallo,

Wie heeft er ervaring met een zgn chainrunner ( dit om het ketting onderhoud te beperken)

Vr gr rudie
Ik heb het inmiddels bij een paar klanten als goedkoop alternatief voor een kettingkast gemonteerd nadat die voor de zoveelste keer gesloopt was. (Pupers, gooi en smijt fietsen etc) Tevens op me eigen vouwfiets in gebruik gehad.

Bij mijn klanten is het tot redelijke tevredenheid, het is relatief goedkoop en voldoende stevig. Wel is het in het begin (en naar mijn mening te lang) erg krakerig qua geluid.

Bij mijn vouwfiets heb ik hem (voorlopig) verwijdert ivm een rohloffnaaf met een 15tands tandwiel, en ik bang ben voor het "kapot" schuren van me naaf huls. Daarvoor gebruikt in combinatie met dezelfde rohloffnaaf met een 16tands tandwiel en dat ging prima, met de kanttekening van het geluid uiteraard.
Beste Rudie,

bedoel je de Hebie Chainglider?

Werkt al jaren naar tevredenheid bij mij.
Eerst met een 16t Rohlofftandwiel, daarna met een ander staartstuk voor het 19t tandwiel dat er nu op zit.

Het kapotschuren van het naafhuis kan worden ondervangen door het onderste gedeelte van de kettingkast op te hangen aan de staande achtervork, zodat er juist geen gewicht van de Chainglider meer rust op het naafhuis.

Overigens zal het aanvankelijk zo'n vaart niet lopen met het "kapot"-schuren, maar een kras op het naafhuis wordt wel vrij snel zichtbaar zonder de Chainglider net dat kleine stukje "op te hangen."

Hans
@hans
Chainglider => chainglider
Chainrunner => chainrunner.de
nsa1984 schreef:@hans
Chainglider => chainglider
Chainrunner => chainrunner.de
Verrek, die chainrunner kende ik nog niet.
Daardoor reageerde ik onbedoeld offtopic.
Hoe zijn de ervaringen met deze runner?

Hans
Geen ervaring. Maar ik vraag me af of binnen niet al te lange tijd het ding zich alsnog vult met vuil dat men dan nauwelijks kan verwijderen zonder de verwijdering van de chainrunner.

Renaat
@hans geeft niks, intentie was (zoals gebruikelijk) gewoon goed.

@renaat
Bij mijn (n=1) prive ervaring heb ik daar geen problemen mee ervaren, maar dat was op een vouwfiets die niet veel gebruikt word. Heb fietsen waar ik comfortabeler op rijd ;-)
Van de klanten waar ik dit ding voor heb gemonteerd heb ik geen negatieve reacties gehoord tot nog toe.