Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gereedschap tsje onder Brooks Zadel - Forum Wereldfietser

Gereedschap tsje onder Brooks Zadel

Ik heb een nieuw Brooks zadel gekocht maar nu past het gereedschap tasje niet meer onder het zadel de klem waar het tasje mee vast zit past niet tussen de twee stangen onder het zadel is nu breder?
Zijn er speciale tassen voor?

En hoe maak je dat regen hoesje vast onder het zadel?
Er zit een band met klitte band maar hoe bevestig je deze?
Klaas de Pelgrim
Soms past een kunststof klem van een zadeltasje niet onder een Brooks zadel.
Is het een Ortlieb zadeltasje, dan zijn er speciale bandjes los voor leverbaar.
En anders een zadeltasje met simpele straps, bijvoorbeeld van Agu of Vaude of zo.
welk zadel heb je en welk tasje? Ik heb een brooks 67 met een agu tasje en dat gaat nét
http://www.topeak.com/products/bags/wed ... _sp_medium
Past prima onder een Brooks. Met of zonder veren.
Het mooiste is om een Brooks tasje aan je zadel vast te maken.


Ik heb de Challenge L , die heeft een inhoud van 1.5 Liter. Ik heb er plakspullen , een multitool en een mini pompje in.


Afbeelding
Zo een echt Brooks tasje staat wel erg mooi maar ik kreeg er geen res. binnenband in.
Ik heb nu een tasje van Topeak gekocht alles past er in deze gaat met riempjes.
Bedank voor de adviezen Klaas
Hoewel ik al jaren zweer om op een Brooks-zadel te fietsen, zijn de Brooks-tasjes te smalle ondingen: meer een iets uit de kluiten gewassen etui voor brillen.
Een goed alternatief is een tasje van Byte, die ik in het Italiaanse Siena heb gekocht. Hij is bijna rond met een recht uiteinde tegen de zadelpen aan. Er kunnen veel gereedschappen in. Maar m'n reserve-binnenband stop ik in het achtervakje van de Karrimor-zijtas (anno 1977!), daar waar de spaken en de pedaalsleutel boven uitsteken. Onderstaande foto is in Larochette (Luxemburg) genomen.

Afbeelding
Als je meer spullen in het zadeltasje wil doen kun je toch ook kiezen voor een Brooks Glenbrook 10 Liter zadeltas of een nog groter model van Carradice
Dennis1987 schreef:Als je meer spullen in het zadeltasje wil doen kun je toch ook kiezen voor een Brooks Glenbrook 10 Liter zadeltas of een nog groter model van Carradice
Eigenlijk heb ik me nooit verdiept in of gezocht naar andere soorten fietstassen want met wat ik al heb, ben ik tevreden, toch? Nog zes weken geduld en er wacht mij een spannende fietstocht! Ook met dezelfde uitrusting als op de bovenstaande foto, al komt er nog een fietshoes bij voor het vliegtuig. :wink:
Ook ik was tevreden met mijn oude gereedschap tasje van Giant maar door de constructie van het Brooks zadel kreeg ik het klik systeem niet meer onder het zadel.
Heb nu het zelfde tasje maar dan met riemen.
Klaas