Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus drager vervangen door Burley moose rack - Forum Wereldfietser

Tubus drager vervangen door Burley moose rack

Hallo,

Wij hebben een burley piccolo aangeschaft en nu moet het moose rack op de trekkende fiets (waar nu een tubus achterdrager op staat). Ik zie dat de kabel van het achterlicht door de tubus drager loopt. Ik zie ook dat er isolatie (krimpkous) over de draad zit bovenaan, tot aan het achterlicht (b&m toplight flat plus). Maken we het achterlicht los, de isolatie weghalen van de draad? Anders kan die niet door de tubus drager...? Of niet?

Bagagedrager monteren voor de rest zal wel lukken, we hebben enkele goede boeken liggen over fietsonderhoud enz.

Bedankt!
Waarom laat je het draadje niet gewoon zitten, dan kun je het weer gebruiken als de tubus er weer op gaat. Losmaken in de lamp en dan een nieuw draadje gebruiken op de moose. Draad en ook krmpkous is overigens gemakkelijk verkrijgbaar, krimpen met fohn of beter met verfstripper.
Bedankt !

Het draadje zit door de drager maar ook helemaal door het frame, laten zitten was geen optie...
Ik heb intussen al een andere 'oplossing' gevonden. Ik kon de draad niet door de Tubus drager trekken met de plugs er nog aan (de opening in de drager is net op maat van één kabel met twee draadjes). We gaan de draad dus doorknippen en terug aan elkaar zetten. Beetje omslachtig maar moet wel lukken (we krijgen hulp van iemand die er wat van kent ;-)
Misschien al te laat, maar maak even een trekdraad vast aan je draad die je eruit haalt, dan is het straks stukken eenvoudiger om de draad er weer terug door te krijgen. Je kunt een oude draad gebruiken of wat koperdraad of een touwtje.
Daar hadden we zelf ook al aan gedacht. We dachten eerst de draad helemaal door het frame te trekken (met wat trekdraad er aan), maar dat vond ik, als beginner, toch wat te riskant.
Door de tubus moet het wel lukken, dat is maar een kort en recht stukje (30 à 40 cm).
Ik vrees ook dat we het nog enkele jaren met die moose rack zullen moeten doen :lol:
Haha, geen zorgen, het rijden met de piccolo is een feest, voor beide partijen. Wij hebben er overal mee gereden van rondjes om de kerk tot de Dordogne en Bali & Lombok. Bergop, bergaf (harder papa), en zelfs onderlinge wedstrijdjes tussen broer en zus elk op hun eigen piccolo en wij de benen op het stuur.
:D

We hebben vandaag de eerste testrit gedaan. Viel goed mee!
Ik merk wel op dat de cranks veel te lang zijn voor mijn dochter. Ze moet de knie héél erg omhoog doen, ander been is volledig gestrekt, en achteruit gaat het been ook veel te ver naar achter.

Ik zie online dat er crank verkorters bestaan. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Misschien moet ik eens zoeken op het forum.
Of toch maar beter kortere cranks laten steken?