Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mijn oude Giant's - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

mijn oude Giant's

Wel de bestaande roest even weghalen (staalwol), anders gaat het onder je nieuwe laklaag gewoon verder.
Sorry Alien, liever geen staalwol maar wd40 gebruiken met een propje aluminium folie. Werkt perfect en gaat niet krassen.
Westerwolder schreef:Sorry Alien, liever geen staalwol maar wd40 gebruiken met een propje aluminium folie. Werkt perfect en gaat niet krassen.
Ik vond dit ook gek klinken maar het werkt als een malle idd :D
Ik ben bezig met het ombouwen van mijn Giant Expedition; dit is het resultaat tot nu toe:

Afbeelding

Afbeelding

Let niet op banden en zadel, die moeten nog vervangen worden. Ik heb uiteindelijk er een set wielen uit een 1990 Giant Expedition ingezet (dat was een eerder Marktplaats-project van me, maar dat frame bleek scheef te zijn) en een tweedehands racestuur. Voordeel van de wielen: er kan nu een 7-speed hyperglide cassette op.
Ik ben nog aan het nadenken over spatborden en dragers. Misschien ga ik alleen de voordrager monteren.
De remmen en derailleurs zijn gebleven; ketting, cassette, crankstel en kabels zijn vervangen. Er zit ook een nieuwe zadelpen op, de oude was compleet uitgelubberd. En te kort trouwens.
Flinke frame, ziet er nog goed uit voor een 28 jaar oud. Is dat nog de originele Deore (RD-MT60) achterderailleur? Heb je de originele trapas kunnen behouden?
Shadow schreef:Afbeelding


Mijn Sierra, 24 inch, nieuw opgebouwd met Deore groep, LX naven, Ritchey balhoofd en een heerlijk fietsje! Xpedo trappers (Traverse 5) zijn vervangen, zag er geweldig uit, fietste wat minder.
Mooie mix van oud en modern. Die frame kleur heb ik altijd al mooi gevonden.
Gideon schreef:Flinke frame, ziet er nog goed uit voor een 28 jaar oud. Is dat nog de originele Deore (RD-MT60) achterderailleur? Heb je de originele trapas kunnen behouden?
De derailleurs zijn volgens mij authentiek. Deore inderdaad. Ook de trapas heb ik behouden, wel even aangedraaid want er zat wat speling op.
Ik heb mijn Giant Expedition nog wat verder opgebouwd:
-Brooks Colt zadel (30 jaar oud) erop
-sks longboards spatborden
-nieuwe banden (30 mm marathon sport)

Op de foto nadat ik er voor het eerst een 400 km brevet mee had gereden:

AfbeeldingMy Giant Expedition after riding my first 400 km brevet. by ¢НЯ15Т1ΑАИ Ð€ ЯОΟ, on Flickr
Lekker bezig, mooi te zien. Hoe beviel jou de brevet?
Ik kan niet zeggen dat ik het fluitend heb uitgefietst, maar het was goed te doen. Al dacht mijn zitvlak daar anders over. Nieuwe uitdaging wordt de 600 km.
Knap gedaan, en ..... fiets ook zonder kleerscheuren ervan afgebracht?

op naar de 1200
Goedemiddag,

Heb een Giant Expedition uit omstreeks 1990.
De wielen zijn van Araya VX-400 en 700C.
Versnelling Deore LX 3x7.
Tot vandaag de dag nog nooit iets vervangen, uitgezonderd de banden, maar zie nu dat mijn achtervelg gescheurd is. Dus ik moet deze vervangen.
Iemand een goeie tip voor een kant en klare velg?

Mvg, Richard
Drachir schreef:
ma 01 aug, 2022 16:02
Iemand een goeie tip voor een kant en klare velg?
In mijn beleving zijn velgen over het algemeen wel kant-en-klaar, maar wat verwacht jij daar precies van?
hier vind je de specificaties van jouw velg: https://velobase.com/ViewComponent.aspx ... e3ca13d4ec

kijk bijvoorbeeld eens hier www.vlechtservice.nl voor een vergelijkbare velg.