Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe bel, een 'Oi' - Forum Wereldfietser

Nieuwe bel, een 'Oi'

Like!
Super gaaf ding.
Gelikte-filmpjes-alert! :roll:

Ik had gezien de titel overigens verwacht dat de bel "Oi!" zou roepen. Walt me wat tegen :lol:
Het is gewoon een tamelijk zacht pingetje.
Maar wel een heel mooi pingetje :lol:
Ziet er mooi uit. Helaas alleen in 31.8 en 22.2 mm, dus niet geschikt voor een traditioneel racestuur. Eerlijk gezegd heb ik ook geen plek, met de shifter voor mijn Rohloff aan de ene kant en de beugel voor mijn gps aan de andere.
Wim schreef:Ziet er mooi uit. Helaas alleen in 31.8 en 22.2 mm,
Anything up to and including 31.8mm, zegt het filmpje voor de maat 'large', en de Kickstarter-pagina heeft het over shims voor 25.4 en 26mm.

Carl
Mijn probleem met dit soort ting-bellen is dat je met de meesten je niet gehoord wordt.

Het was altijd zoeken naar een luide bel. Cateye levert daar nu gelukkig een goede oplossing voor.

Te oordelen aan het filmpje is deze bel vooral mooi, maar niet erg luid, en dan hoef ik hem niet.
Ik zeg: Spurcycle. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
OmeGerrit schreef:Ik zeg: Spurcycle. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Interessant. In China (copyright = right to copy) verkopen ze hem ook.
Voor een goed geluid ga je naar Kiel Windeweer: Marten heeft een mooie luide Velo Orange brass bell; al is bij die van mijn het blinkende messing verlopen naar donkerbruine vlekken, het geluid blijft.

En die bel klinkt zo: https://www.youtube.com/watch?v=ju6ZWBl26Mc
Wat ontwerp betreft zeker geslaagd, ook dat er weinig aanzit waar je je aan zou kunnen bezeren spreekt me aan plus dat het weinig ruimte inneemt. Probleem met alle bellen is dat het niet uitmaakt hoe hard of luid ze klinken als mensen niet willen luisteren schiet je er niets mee op.
De Crane bellen die Marten en ook bij libertecycles.nl verkocht worden klinken ook erg mooi en lang door. De iets goedkopere chinese klinken duidelijk iets minder maar nog steeds beter dan wat de meeste fietsenverkopers op hun fietsen schroeven.
Peter_K schreef:In China (copyright = right to copy) verkopen ze hem ook
Klinkt toch minder (lang).

https://www.youtube.com/watch?v=uYfn-n9ylVQ
Ik heb zowel de Velo (op de vakantietraktor) als de Spurcycle (op de racer), de originele. De Velo klinkt voller en de Spurcycle snerpender en opvallender maar is vooral veel compacter maar ook ff duurder. Het zijn beide messing bellen. Ik dacht dat Spurcycle ook als kickstarter is begonnen.
Mooi ontwerp! en een mooi filmpje!
Mooi dat mooie mensen mooie spullen maken.
Belletje lijkt me inderdaad wel zacht. Prima als je zo rond de 20km/h fietst maar op mijn racefietsje ga ik toch een stukje harder en ik ben bang dat als het geluid van het belletje mijn mede weggebruikers bereikt ik er al langs ben.
Ik vind het een mooie bel, maar inderdaad maar een zacht geluidje.

Een vraag die bovendien bij bellen veel te vaak onbeantwoord blijft maar in mijn ervaring heel belangrijk is, is de vraag naar de prestaties van een bel bij (hevig) regenweer.
Ik weet dat er wel wat bellen op de markt zijn die op zich prima werken bij droge omstandigheden (of in licht regenweer), maar die bij zware regenval na en tijd nauwelijks nog een geluid voortbrengen.

Renaat
Fraai design, zou niet misstaan op een racefiets. Toch nog een elegant, klein belletje. Hoewel de toegevoegde waarde van een bel op een fiets hedendaags uiteindelijk uiterst discutabel blijft. Te veel mensen die er niet op reageren.
stef.l schreef:Fraai design, zou niet misstaan op een racefiets. Toch nog een elegant, klein belletje. Hoewel de toegevoegde waarde van een bel op een fiets hedendaags uiteindelijk uiterst discutabel blijft. Te veel mensen die er niet op reageren.
Dat laatste geeft aan dat je niet de juiste bel hebt. Ik heb precies om reden van volume een doodgewone stadsfietsbel op mijn tochtjes fiets. Ik heb die bel gewoon vaak nodig om anderen voorbij te fietsen zonder te hoeven roepen.
Peter_K schreef:
OmeGerrit schreef:Ik zeg: Spurcycle. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Interessant. In China (copyright = right to copy) verkopen ze hem ook.
Dit vind ik nu echt jammer voor die kerels van Spurcycle. Die jonge ingenieurs hadden een topidee nemen de moeite en tijd om hun concept uit te werken tot een topproduct en vervolgens gaan die Chinezen ermee aan de haal. Ik besef ook wel dat dit anno 2016 helaas voor veel producten de realiteit is maar het is en blijft niet juist en onethisch. Ik weet niet of er een patent bestond voor deze bel maar wellicht had dat geen verschil gemaakt voor de Chinese namaakindustrie.

Remember die knock-offs van die hellinox stoeltjes die hier een tijd terug werden aangeprezen?
Je zou je zelfs kunnen afvragen of zoiets op een forum als dit thuishoort. Een torrentsite verkoopt namelijk ook niets en verwijst ook uitsluitend naar de plek waar je iets discutabel/illegaals kan vinden en die sites zijn ook omstreden...
Het is maar een bedenking...

Greetz,
Bram
Zelfs de NBTII van Marten kent een kopie.

En Spurcycle is inderdaad als kickstarter begonnen, maar nu hebben ze alle machines en draaien ze volop. Er is een leuk filmpje over hoe hij gemaakt wordt.