Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe standaard - Forum Wereldfietser

Nieuwe standaard

Steek die niet wat ver uit zodat je er tijdens het fietsen met je voet tegenaan komt?
Heb je daarom je trapas zo vreemd uit de bracketpot steken? :wink:

Ik vind een achterstandaard fijner. Zeker met het uit het schuurtje halen van de fiets en klein onderhoud vind ik dat veel gemakkelijker dan de middenstandaard die dan altijd in de weg zit.
een achterstandaars is makkelijker
Inderdaad, hij steekt te ver uit, onmogelijk om mee te fietsen :), lol.

Eh ja, Dat stuk van de trapas heb ik niet te lang geleden nog vast gedraaid, ik snap eigenlijk niet waarom die elke keer los komt. Ben een beetje huiverig daar blauwe locktite oid op te doen, maar ik duik nu mijn gereedschapsbak in.
Voordat je op basis van bovenstaande adviezen een achterstandaard koopt: waarom überhaupt een standaard? Is alleen maar gewicht en echt nodig hem je 'm niet. Er is altijd wel een auto in de buurt om je fiets tegenaan te zetten :wink:
Goed plan! Of van die fijne fietsenrekken waar bij flinke wind je wiel een slag krijgt waar ook de vakman geen raad mee weet.
djveer schreef:Inderdaad, hij steekt te ver uit, onmogelijk om mee te fietsen :), lol.

Eh ja, Dat stuk van de trapas heb ik niet te lang geleden nog vast gedraaid, ik snap eigenlijk niet waarom die elke keer los komt.
Heb je misschien een trapas voor 73mm besteld of gekregen (ipv 68mm)?
Je kunt ook rode loctite gebruiken.
willem.m schreef:Voordat je op basis van bovenstaande adviezen een achterstandaard koopt: waarom überhaupt een standaard? Is alleen maar gewicht en echt nodig hem je 'm niet.
Je bedoelt misschien "ik vind .. gewicht" en "ik heb hem niet nodig, vind ik"?
Nee hoor dat bedoelt hij helemaal niet.
Leon schreef:
willem.m schreef:Voordat je op basis van bovenstaande adviezen een achterstandaard koopt: waarom überhaupt een standaard? Is alleen maar gewicht en echt nodig hem je 'm niet.
Je bedoelt misschien "ik vind .. gewicht" en "ik heb hem niet nodig, vind ik"?
Ik vind dat je er een semantische discussie van maakt. :wink:
willem.m schreef:
Leon schreef:
willem.m schreef:Voordat je op basis van bovenstaande adviezen een achterstandaard koopt: waarom überhaupt een standaard? Is alleen maar gewicht en echt nodig hem je 'm niet.
Je bedoelt misschien "ik vind .. gewicht" en "ik heb hem niet nodig, vind ik"?
Ik vind dat je er een semantische discussie van maakt. :wink:
Ik vind dat wel meevallen :D
Mijn ervaring is dat er best regelmatig veldjes/campings zijn waar ik m'n fiets op de standaard zet (zonder bagage anders valt ie om), omdat er niet direct een geschikt hek of haag aanwezig is om de fiets tegen te laten leunen.
Het alternatief zonder standaard is plat in de derrie/gras/modder/grind. Niet aantrekkelijk.
Iedereen zegt wel "zet hem tegen een auto", maar als ik het ook echt doe, beginnen ze te piepen.

Er zitten Schwalbe banden onder, er komt een B&M lampje op en Wellgo platformpedalen, ofwel de afmontage is niet goedkoop, maar de standaard daar stel ik eigenlijk geen eisen aan behalve dat hij het doet en niet rammelt enzo. Helaas bleek de keuze voor een standaard van 2 euro van de Action niet je-van-het.
Georg schreef:Mijn ervaring is dat er best regelmatig veldjes/campings zijn waar ik m'n fiets op de standaard zet (zonder bagage anders valt ie om), omdat er niet direct een geschikt hek of haag aanwezig is om de fiets tegen te laten leunen.
Het alternatief zonder standaard is plat in de derrie/gras/modder/grind. Niet aantrekkelijk.
Toch een keer Pletscher achterstandaard proberen? Die zitten niet toevalig op tamelijk veel vakantiefietsen.
Afbeelding
willem.m schreef:Er is altijd wel een auto in de buurt om je fiets tegenaan te zetten :wink:
Ben blij dat je niet bij mij in de buurt woont, met dat "Tokkie" advies.

Piet.
Leon schreef:Toch een keer Pletscher achterstandaard proberen? Die zitten niet toevalig op tamelijk veel vakantiefietsen.
Afbeelding
Haha, met een werkloze vangrail 4m verderop. QED.
PietV schreef:
willem.m schreef:Er is altijd wel een auto in de buurt om je fiets tegenaan te zetten :wink:
Ben blij dat je niet bij mij in de buurt woont, met dat "Tokkie" advies.

Piet.
Bij Willem is de smiley overduidelijk aanwezig, maar ik neem aan dat jij 'm niet kon vinden, Piet?
@Leon; inderdaad, mijn fiets is geen 'officiële' vakantiefiets en er zit een middenstandaard op.
Bovenstaand voorbeeld met de vangrail is wel treffend, maar het laat ook zien dat een standaard keuzevrijheid geeft; nu kan ie ook staan zoals op de foto, en op grotere afstand van eventueel passerend verkeer. Een standaard vergroot het gebruiksgemak.
Travelmaster schreef:
PietV schreef:
willem.m schreef:Er is altijd wel een auto in de buurt om je fiets tegenaan te zetten :wink:
Ben blij dat je niet bij mij in de buurt woont, met dat "Tokkie" advies.

Piet.
Bij Willem is de smiley overduidelijk aanwezig, maar ik neem aan dat jij 'm niet kon vinden, Piet?
Een asociaal advies poets je niet weg met een smiley. Ik blijf het een horkerig advies vinden. Een vakantiefietser onwaardig.

Piet.
Beste PietV,

Ik kijk zojuist weer op het forum en schrik oprecht van wat je schrijft. Horkerig, Tokkie, Asociaal...

Ik heb een goed bedoelde reactie geschreven met als strekking: heb je wel een standaard nodig? Iedereen mag het natuurlijk zelf weten. Er zijn belangrijker dingen in het leven. Ik dacht er een flauwe grap aan toe te voegen. Met een smiley nota bene. Al was het maar omdat ik zelf in een ander draadje dat arg anti-automobilist werd probeerde genuanceerd te zijn.

Maar je vat het letterlijk en serieus op. En dan kwalificeer je me potjandorie als vakantiefietseronwaardig... dat is een heus fatwa! En dat naar aanleiding van een bericht over ... een standaard. Help, nu moet ik onderduiken. 8)

Kom Piet, maak het alsjeblieft niet zo persoonlijk. Er zijn belangrijker dingen in het leven.

Fijne avond!