Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ergon handvatten herstellen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ergon handvatten herstellen

Zou het een idee zijn om stuurlint (zoals bij racefietsen) over de handvaten te wikkelen?
Ik moet eerlijk zeggen dat elk handvat bij mij snel achteruit gaat. Wellicht is een stuurlintje erom heen de oplossing? Bij mijn racefietsen heb ik dit probleem nooit. Stuurlint is snel te vervangen en je kan met verschillende kleuren ook je fiets nog een beetje pimpen.
Marco Meijerink schreef:Zou het een idee zijn om stuurlint (zoals bij racefietsen) over de handvaten te wikkelen?
Ik moet eerlijk zeggen dat elk handvat bij mij snel achteruit gaat. Wellicht is een stuurlintje erom heen de oplossing? Bij mijn racefietsen heb ik dit probleem nooit. Stuurlint is snel te vervangen en je kan met verschillende kleuren ook je fiets nog een beetje pimpen.
Ik heb dat ooit gedaan. De zaak wordt erg dik voor mijn kleinere vingers. Bovendien gaat het schuiven na paar weken zeker met regen robw
Nadat de derde set ook begon te plakken heb ik nu een oplossing door krimpkous er over te doen. Krimpt mooi strak zonder tape of lijm, leer of rijgen. Iets gladder maar beter dan dat geplak.

Misschien dat ik later de bioleder variant eens ga proberen.
door krimpkous er over te doen
Heb je een foto hoe dat er uit ziet? En welke maat heb je gebruikt en waar gekocht? Ik wil dit probleem bij mijn handvatten namelijk ook oplossen en stuurlint was niet zo'n succes.

Pieter
Bugger schreef:
wo 08 mei, 2019 18:58

Misschien dat ik later de bioleder variant eens ga proberen.
Ben ook wel benieuwd naar die kurken variant, iemand ervaringen daarmee?
Zie ook: handvatten

'Voor de overzichtelijkheid zou het ook gefuseerd kunnen worden.

BSM
jasmon schreef:
vr 11 sep, 2015 16:16
alime schreef:
In het draadje hierboven schrijft Eric Schuijt in 2013 dat 2 jaar geleden , dus vanaf of in 2011, de samenstelling van de handvatten veranderd is. Mijn laatste handvatten waren van 2012 en slijmden toen ook nog.
Robw

Mijn handvatten uit 2013 doen dat ook
De mijn (GC1) plakken ook na paar duizend kilometer. Het grijze middenvlak slijt ook gauw weg, de ruitstructuur is grotendeels weg. De tip over talkpoeder werkt trouwens wel goed.
Jurr schreef:
wo 08 mei, 2019 19:35

Ben ook wel benieuwd naar die kurken variant, iemand ervaringen daarmee?
Om maar even m'n eigen vraag van een tijd geleden te beantwoorden, jazeker.

Ze vielen uit elkaar, waarbij het biokurk deel losliet van het niet-biokurk deel. Nog voordat de ruitstructuur verdwenen was zelfs. Links was eerst, dus die terug gewisseld naar een non-biokurk variant en rechts laten zitten. Twee maanden later begon rechts ook met loslaten.

'k Kreeg ze met weinig kilometers op een fiets die ik gebruikt kocht. De Nederlandse Ergon importeur kon na een mailtje met foto niks voor me betekenen maar verwees me naar de dealer waar ze gekocht waren. Aangezien ik daar geen idee van had, jammer dan maar. Enkeltje Kliko voor die dingen. Ze kleurden best leuk, maar verder nu back to black.
Die leren uitvoeringen schijnen geen problemen te geven? Jammer dat ze die niet hebben in de GC1-uitvoering.
Byciclette schreef:
za 16 okt, 2021 18:19
Die leren uitvoeringen schijnen geen problemen te geven? Jammer dat ze die niet hebben in de GC1-uitvoering.
Ik heb de Bioleder ~45k gebruikt en onlangs vervangen vanwege slijtage. Ik vind dat heel netjes, zolang doe ik niet met een zadel. Mijn vrouw (zelfde soort kilometrage) heeft de hare nog, maar zij is duidelijk minder kritisch dan ik (scheurtjes in het leer en ze zijn wat doorgezakt, niet gek na die kilometers).

Maar betreft slijmen: Ik heb eergisteren een gloednieuwe fiets gekocht met de rubber versie. Al bij de proefrit voelde ik dat ze een beetje plakten, eigenlijk het gevoel wat ik herken en associeer met rubber Ergons. Hoewel ik ze meteen thuis heb vervangen door verse Bioleder grepen en dus geen duurtest ga doen heb ik er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.

Aan de andere kant heb ik blauwe GA3 grepen op mijn MTB en die plakken niet, maar die zijn dan ook van maar één compound ipv twee en voelen heel anders aan :?
tja die ergons GP blijven onveranderd nogal overpriced voor dergelijke kwaliteit. Maar ja, propleemloos fietsen is ook wat waard.

Binnenkort de GS2 maar eens een tijdje gebruiken. Kijken hoe die kwa comfort gaan bevallen. Materiaal lijkt zo op het oog gelijk aan de GA2 (en die vind ik wel goed).
Grandonneur schreef:
zo 17 okt, 2021 11:06
tja die ergons GP blijven onveranderd nogal overpriced voor dergelijke kwaliteit. Maar ja, propleemloos fietsen is ook wat waard.
Jep, die Bioleder is erg duur, maar ik doe er dus ook wel lang mee. Ik vind de kwaliteit van de dual compound grepen erg discutabel, dat plakken is echt niet nodig, andere fabrikanten hebben dit niet.
Binnenkort de GS2 maar eens een tijdje gebruiken. Kijken hoe die kwa comfort gaan bevallen. Materiaal lijkt zo op het oog gelijk aan de GA2 (en die vind ik wel goed).
Ik zie toch twee compounds bij de GS, daar waar de GA serie maar één compound heeft. Ik heb zelf ook geen problemen met de GA.