Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vraagje mbt stuurbevestiging ortlieb icm verstelbare santos/ - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

vraagje mbt stuurbevestiging ortlieb icm verstelbare santos/

mogguh,

ik was een paar dagen afwezig, dus kon niet reageren.
bedankt allemaal voor de input.

het losdraaien (maar niet afhalen) van de stuurtashouder had ik ook geprobeerd, echter omdat je het kabeltje op spanning moet trekken en dan vast moet draaien
kreeg ik er bij lodraaien geen beweging in.... ik zal eens kijken of ik stuurtashouder ook met minder spanning vast genoeg kan krijgen, zodat de stuurtas niet naar beneden kipet

ik ga ook eens kijken of ik wat verder kan komen met jullie suggestie/ideeën.

(het brede stuur is al wat ingekort trouwens, ik denk ook dat ik het zo laat, want het rijdt echt prima zo, zonder breedgeschouderd te zijn)

mvg
ronald
Haal nou gewoon dat hele stuur eraf en bindt het met tiewraps aan je fiets :wink: !
ronaldbr schreef:...echter omdat je het kabeltje op spanning moet trekken en dan vast moet draaien kreeg ik er bij lodraaien geen beweging in
Been there done that, als dit het systeem is waarbij dat kabeltje meerdere malen om het stuur wordt gewikkeld. Ik heb het altijd kunnen oplossen door een beetje te wrikken zodat alle windingen iets losser komen te staan en voila de houder laat zich draaien.
ronaldbr schreef:.... ik zal eens kijken of ik stuurtashouder ook met minder spanning vast genoeg kan krijgen, zodat de stuurtas niet naar beneden kipet
Dat is apart, je wilt hem losser zetten zodat je hem kan draaien maar zodanig dat-ie niet kan draaien?