Additionally, paste this code immediately after the opening tag: uitgelubberde inbus - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

uitgelubberde inbus

Kun je dat boutje op die plek niet doorzagen of doorslijpen? Of is daar niet genoeg ruimte voor?
Huib2 schreef:
za 22 mei, 2021 23:34
Kun je dat boutje op die plek niet doorzagen of doorslijpen? Of is daar niet genoeg ruimte voor?
Weinig ruimte inderdaad. Ben bang dat ik dan snel in mijn nieuwe loop bar zit met de zaag :wink:

Kan bij daglicht morgen wel een foto maken van hoe het gemonteerd eruit ziet.
wat doet een nachtje kruipolie?
een keer verwarmen (met een aansteker eronder, op gepaste afstand :D ) en laten afkoelen (zodat het wat 'werkt') kan ook helpen.
doorslijpen met een Dremel met een schijfje er op? (Dremel, leuk vaderdagkadootje (20 juni 2021, valt dit jaar op een zondag :wink: ))
Velotraumer schreef:
za 22 mei, 2021 22:57
Nu krijg ik het handvat er niet meer af en mijn nieuwe er niet op

...

maar dan verniel ik neem ik aan ook de schroefdraad?...en dus het handvat?
Is dat erg? (met andere woorden hoeveel tijd en energie mag het kosten om het handvat te redden?)
Velotraumer schreef:
za 22 mei, 2021 23:43
Huib2 schreef:
za 22 mei, 2021 23:34
Kun je dat boutje op die plek niet doorzagen of doorslijpen? Of is daar niet genoeg ruimte voor?
Weinig ruimte inderdaad. Ben bang dat ik dan snel in mijn nieuwe loop bar zit met de zaag :wink:

Kan bij daglicht morgen wel een foto maken van hoe het gemonteerd eruit ziet.
Het eindpunt van het stuur wordt vrijwel niet belast. Als je daar toch weer een handvat op zet maakt een beschadiging niet veel uit. Op het voorbeeld op de foto ontbreken zelfs hele stukken. Misschien is het ook niet erg als het stuur smaller wordt, ze worden tegenwoordig vaak geleverd met een flinke voorraad lengte.
Ik ben benieuwd naar de eigen foto.
misschien lukt het met een platte schroevendraaier, mogelijk wat op maat vijlen.
hoogframe schreef:
zo 23 mei, 2021 08:19
wat doet een nachtje kruipolie?
Wat goed! Dat nachtje was niet eens nodig. Wd40 ertussen gespoten als glijmiddel en ik kon het handvat er half (en dus met de bout er nog vast in) met een trekkende draaiende beweging en wat kracht afdraaien. Halverwege nog wat ertussen gespoten en het handvat was eraf. 😁😁😁