Additionally, paste this code immediately after the opening tag: garmin oregon 600 laden - Forum Wereldfietser

garmin oregon 600 laden

Hallo,
Als ik mijn Garmin zou willen laden tijdens het fietsen is de bijgeleverde kabel niet geschikt. Deze kabel is te robuust waardoor je de Garmin niet in de stuurhouder kunt plaatsen.
Ik zoek dus een laadkabel mini usb haakse uitvoering naar usb waarbij de haakse aansluiting zo compact mogelijk dient te zijn.
Alle andere opties hoor ik ook graag.

MVG

H Crijns
Gebruik je de originele stuurhouder en kabel?.
Daarmee heb ik bij mijn Oregon 600 geen probleem, wel eerst gps in houder schuiven en dan usb-kabel aansluiten.
(Of dit ideaal is, is weer een andere vraag).

Jij wilt waarschijnlijk al je usb-kabel aangesloten aan je gps hebben voordat je de gps in de houder doet. Dan heb je inderdaad een compacte haakse aansluiting nodig. Bij de autokabel van Garmin zit deze haakse aansluiting wel. Al lijkt deze wel te hoog (wordt wel bij accessoires voor de 600 getoond). Even googlen en je vindt er veel, zoals deze. Al heb ik hier ook mijn twijfels of als deze eerst aangesloten wordt aan je gps, je de gps in je stuurhouder kunt schuiven.

In 2013 hadden we min of meer hierover ook al een draadje lopen op het gpsforum. Dit in relatie tot de clip. Wellicht staat hier je oplossing: zie http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=113 ... +usb+kabel
keesm54 schreef:Gebruik je de originele stuurhouder en kabel?.
Daarmee heb ik bij mijn Oregon 600 geen probleem, wel eerst gps in houder schuiven en dan usb-kabel aansluiten.
(Of dit ideaal is, is weer een andere vraag).

Jij wilt waarschijnlijk al je usb-kabel aangesloten aan je gps hebben voordat je de gps in de houder doet. Dan heb je inderdaad een compacte haakse aansluiting nodig. Bij de autokabel van Garmin zit deze haakse aansluiting wel. Al lijkt deze wel te hoog (wordt wel bij accessoires voor de 600 getoond). Even googlen en je vindt er veel, zoals deze. Al heb ik hier ook mijn twijfels of als deze eerst aangesloten wordt aan je gps, je de gps in je stuurhouder kunt schuiven.

In 2013 hadden we min of meer hierover ook al een draadje lopen op het gpsforum. Dit in relatie tot de clip. Wellicht staat hier je oplossing: zie http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=113 ... e+usb+kabe
keesm54 schreef:Gebruik je de originele stuurhouder en kabel?.
Daarmee heb ik bij mijn Oregon 600 geen probleem, wel eerst gps in houder schuiven en dan usb-kabel aansluiten.
(Of dit ideaal is, is weer een andere vraag).

Jij wilt waarschijnlijk al je usb-kabel aangesloten aan je gps hebben voordat je de gps in de houder doet. Dan heb je inderdaad een compacte haakse aansluiting nodig. Bij de autokabel van Garmin zit deze haakse aansluiting wel. Al lijkt deze wel te hoog (wordt wel bij accessoires voor de 600 getoond). Even googlen en je vindt er veel, zoals deze. Al heb ik hier ook mijn twijfels of als deze eerst aangesloten wordt aan je gps, je de gps in je stuurhouder kunt schuiven.

In 2013 hadden we min of meer hierover ook al een draadje lopen op het gpsforum. Dit in relatie tot de clip. Wellicht staat hier je oplossing: zie http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=113 ... +usb+kabel
Beste Keesm
Je slaat de spijker op de kop. Heb even je links bekeken. weer wat hoop om alsnog een compacte haakse usb aansluiting te vinden. En ja Garmin mag zich schamen. Bedankt voor je tips
MVG
H Crijns
Ik heb zelf een oregon 650, nadeel is dat als je te langzaam gaat je een melding krijgt.
Of je moet werken met een buffer accu.

Op mijn site heb ik een overzicht gemaakt.
Zelf gebruik ik de usb batterijlader om mijn batterijen te laden.
Deze heb ik altijd in mijn stuurtas liggen.
gpsguido schreef:Ik heb zelf een oregon 650, nadeel is dat als je te langzaam gaat je een melding krijgt.
Of je moet werken met een buffer accu.

Op mijn site heb ik een overzicht gemaakt.
Zelf gebruik ik de usb batterijlader om mijn batterijen te laden.
Deze heb ik altijd in mijn stuurtas liggen.
Beste GPSGuido,
Ik heb even op je site gekeken en in ieder geval weer wat info voor mij kunnen opslaan.
Als fervent vakantiefietser en meestal langer in het zadel dan de navigatiemodellen het uithouden heb ik nu de juiste keuze gemaakt hoe ik het het liefst zou willen hebben.
Je snapt toch niet dat Garmin een batterijpack maakt met een capaciteit van 2300 mA terwijl er al batterijen beschikbaar zijn met de dubbele hoeveelheid. Ik laadde met 2600mA batterijen dacht slim te zijn en bestelde een batterijpack en kreeg deze voorzien van batterijen met 2300mA
Inmiddels weet ik ook wel weer uit ervaring dat mijn voorkeur uitgaat naar laden vanuit de powerbank die in de stuurtas zit en daarom ben ik dus op zoek naar een usb kabel haaks zodat ik mijn oregon wel gemakkelijk kan in en uitschuiven in de stuurhouder. Gemak dient de mens. Ik blijf zoeken
Gr Hub
Batterij capaciteit is niet alles.

Een voorbeeld:

Onbetwist zijn de beste oplaadbare batterijen Sanyo (Panasonic) Eneloops*. Ze zijn al heel lang op de markt. Ze hebben een kleinere capaciteit dan de concurentie, maar 2000mah. Maar:

1. Ze houden hun lading lang
2. Ze degraderen minder snel (meer laadcycli)

Nou wil ik zeker niet claimen dat Garmin batterijen veel laadcycli kunnen hebben (geen idee), maar meer capaciteit is niet zomaar een oplossing voor dit soort issues, het is in ieder geval niet zonder nadelen. Hoe hoger de capaciteit bij gelijkblijvend volume, hoe minder goed ze tegen laadcycli lijken te kunnen en hoe sneller ze leeglopen.

Daarom is zoals je al doorhebt een powerbank in veel gevallen een betere keuze dan aftermarket grote capaciteit meuk erin te drukken.

* Ik heb geen aandelen, maar dit is een van de beste tip die ik kan geven aan mensen die oplaadbare batterijen gebruiken: Eneloops zijn de onbetwiste keuze voor foto-professionals en kosten nauwelijks meer dan die afschuwelijke GP batterijen.
hubmarlou schreef:
Inmiddels weet ik ook wel weer uit ervaring dat mijn voorkeur uitgaat naar laden vanuit de powerbank die in de stuurtas zit en daarom ben ik dus op zoek naar een usb kabel haaks zodat ik mijn oregon wel gemakkelijk kan in en uitschuiven in de stuurhouder. Gemak dient de mens. Ik blijf zoeken
Gr Hub
Hou er wel rekening mee dat je alleen de garmin accupacks kan laden in de oregon. Normale oplaadbare batterijen worden niet opgeladen in de oregon.
( komt omdat het pinnetje onder de batterijen niet word ingedrukt. )
gpsguido schreef:
hubmarlou schreef:
Inmiddels weet ik ook wel weer uit ervaring dat mijn voorkeur uitgaat naar laden vanuit de powerbank die in de stuurtas zit en daarom ben ik dus op zoek naar een usb kabel haaks zodat ik mijn oregon wel gemakkelijk kan in en uitschuiven in de stuurhouder. Gemak dient de mens. Ik blijf zoeken
Gr Hub
Hou er wel rekening mee dat je alleen de garmin accupacks kan laden in de oregon. Normale oplaadbare batterijen worden niet opgeladen in de oregon.
( komt omdat het pinnetje onder de batterijen niet word ingedrukt. )
Bedankt!
Dat check ik in ieder geval nog even voor ik aan mijn 3300 km lange fietstocht ga beginnen.
Hub
Iedereen maakt keuzes en die kunnen verschillen. Ik neem aan dat een Oregon 600 ongeveer hetzelfde werkt als een 450 (waarover ik beschik)?
Ik vind het makkelijker om wat reserve Eneloops mee te nemen en te wisselen als het nodig is. De Oregon doet 8 tot 10u op één setje en dat is al een hele poos. Geen extra draden, geen constructies op het stuur. Als het nodig is, kan ik 's avonds een setje laden op de camping.
CapoJan schreef:Iedereen maakt keuzes en die kunnen verschillen. Ik neem aan dat een Oregon 600 ongeveer hetzelfde werkt als een 450 (waarover ik beschik)?
Ik vind het makkelijker om wat reserve Eneloops mee te nemen en te wisselen als het nodig is. De Oregon doet 8 tot 10u op één setje en dat is al een hele poos. Geen extra draden, geen constructies op het stuur. Als het nodig is, kan ik 's avonds een setje laden op de camping.
CapoJan
Typefoutje? Je zegt dat je een 450 hebt en vermeld dat de Oregon 8-10uur mee gaat??
Die tijden heb ik nog NOOIT gehaald.Een en ander zal toch wel afhankelijk zijn van schermgebruik etc.
Overigens vind ik een kabeltje naar mijn stuurtas geen probleem. Vervelender vindt ik het als ik met koude handen/ of tijdens een beklimming/ of als het net niet uit komt/of wat voor een rare reden je maar verzint mijn batterijen moet wisselen.
Overigens hoor ik nu wel weer dat Eneloops de batterij is. Ook maar eens bestellen dan.
Alweer bedankt! Leuk zo'n forum
gpsguido schreef:
hubmarlou schreef: Hou er wel rekening mee dat je alleen de garmin accupacks kan laden in de oregon. Normale oplaadbare batterijen worden niet opgeladen in de oregon.
( komt omdat het pinnetje onder de batterijen niet word ingedrukt. )
Dit is eenvoudig te omzeilen met wat geknutsel. Zie onderstaande link.

https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=11 ... &start=405