Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagage dragen i.c.m. geveerde voorvork - Forum Wereldfietser

Bagage dragen i.c.m. geveerde voorvork

Wie kent een goede manier of leverancier voor het dragen van bagage voor op een mountainbike met geveerde voorvork?
Een lowrider monteren gaat niet en alleen een stuurtas heeft te weinig pakvolume. In Amerika rijden ze met een grote tas die dwars aan het stuur bevestigd zit met riemen. Dat is een optie. Heeft verder iemand nog een goed idee?
De Tubus Swing drager. Deze steunt op de kroon van de vork en op de vorkbuis en zorgt ervoor dat de ongeveerde massa laag blijft (in tegenstelling tot dragers die op de as van het voorwiel steunen). Daardoor blijft de vering beter werken.
Tubus maakt hem niet meer, maar je vindt hem vaak op Marktplaats.
Die 2 genoemde rekken zijn mogelijk.

Dit draadje staat redelijk vol met de niet traditionele tassen en mogelijkheden.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ikepacking

Ik ben meestal van t minder zooi meenemen. Bijna altijd krijg ik t in 2 achtertassen. Mn huidige weekend opstelling zit in 1 ortlieb achtertas (tent matje slaapzak kooksetje kleren.)

Een andere kant op is de aanhanger die een zwik atb'ers gebruike tot volle tevredenheid.

succes , en we kijken uit naar je reisverslag.
Of zoiets.

http://g-tedproductions.blogspot.nl/201 ... eview.html

Een soort bidonhouder aan de voorvork.

-Jan
Voor mijn Santos had ik een Giant Expedition LT de Hummer onder de fietsen was veel te zwaar en veel problemen gehad maar viel op de Rohloff naaf .
deze fiets had een verende voorvork maar er zat een perfecte voordrager op misschien zijn deze nog los te koop.
Klaas de Pelgrim
http://www.fietsvakshop.nl/fiets-access ... voorvorken

Kwam dit tegen weet niet of het iets is
Je hebt drie mogelijkheden, en geen van alle zijn ze ideaal.
1 de Tubus Swing. Hierbij is de bagage afgeveerd, maar het ding doet zijn naam eer aan.
2 De Faiv. Hierbij is de bagage afgeveerd, maar de constructie is relatief ingewikkeld, en dus kwetsbaarder en duurder.
3 Diverse onafgeveerde dragers, waarbij die van Old Man Mountain het degelijkst zijn. De OMM Ultimate Lowrider zou voor vele toepassingen mijn voorkeur hebben.
saagstree schreef:Voor mijn Santos had ik een Giant Expedition LT de Hummer onder de fietsen was veel te zwaar en veel problemen gehad maar viel op de Rohloff naaf .
deze fiets had een verende voorvork maar er zat een perfecte voordrager op misschien zijn deze nog los te koop.
Klaas de Pelgrim
Mogen wij, resp. TS, dan ook weten wat voor voordrager je hebt/had? :roll: Zo niet, dan is je bericht zonder betekenis.
De voordrager was volgens de Giant dealer speciaal ontworpen voor deze fiets.
was dus van Giant .
Ik heb nog wel een foto van de fiets en voordrager maar weet niet hoe ik deze kan plaatsen kan ze wel per E-mail opsturen
klaas
Ritch The Fridge schreef:Wie kent een goede manier of leverancier voor het dragen van bagage voor op een mountainbike met geveerde voorvork?
Een lowrider monteren gaat niet en alleen een stuurtas heeft te weinig pakvolume. In Amerika rijden ze met een grote tas die dwars aan het stuur bevestigd zit met riemen. Dat is een optie. Heeft verder iemand nog een goed idee?
Thule verkoopt ook een "Pack'n Pedal rack" dat in Nederland goed verkrijgbaar is wat op een geveerde voorvork kan worden bevestigd.

Een ander radicaal idee is om de voorvork te vervangen door een niet geveerd model, is niet zo duur/moeilijk als je wellicht denkt.