Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zijn de Cambium-ervaringen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat zijn de Cambium-ervaringen?

Jurr schreef:
zo 20 jun, 2021 21:25
Edwin* schreef:
zo 20 jun, 2021 21:15

Voor toer-/vakantiefietsen lijkt de C17 mij minder geschikt en voor de mtb, racefiets en gravelbike wat meer geschikt.
Zadels zijn dusdanig persoonlijk dat dat me een wat rappe conclusie lijkt.
Ik zeg ook niet dat het zo is maar “het lijkt mij”….(net zoals het jou een wat rappe conclusie lijkt :wink: ) en dan spreek ik in ieder geval voor mijn persoonlijke voorkeur.

Kwestie van uitproberen, zoals hier al vaker genoemd en voor ieder zadel geldt. Als jij op een carbon racezadel op comfortabele wijze met dagetappes van 100 km+ de wereld rond kan fietsen op een volbepakte TM3+ is dat wat mij betreft helemaal goed :D

Dat je er 15.000 km mee kunt fietsen bewijst dat het op een Brooks Cambium C17 ook prima kan. Maar, dat geldt dus niet voor mij…
Ik heb sinds vorig jaar een Cambium C15 carved. Heerlijk zadel, zat vanaf het begin als gegoten. Zit voor mij net genoeg flex in maar tegelijkertijd is ie stevig genoeg om geen doorzitpijn te krijgen zoals je bij zachtere zadels wel eens hebt. Ik had hiervoor een Brooks B17 imperial (ook carved), maar dat gat had soms de neiging om te knijpen wat oncomfortabel kon worden. Komt wellicht ook doordat ik wat zwaarder ben, lichtere fietsers zullen daar minder last van hebben. De voornaamste reden dat ik heb zadel heb vervangen door de C15 was de regenbestendigheid.