Additionally, paste this code immediately after the opening tag: goede binnenband - Forum Wereldfietser

goede binnenband

Heb het forum afgespeurd op zoek naar een goede binnenband voor mijn reserve tas. Kan niet zo snel de informatie vinden die ik nodig heb om bij de fietsenmaker of via internet een goede band te kunnen bestellen.

Ik heb 28 inch Schwalbe Marathon buiten banden, ip zouden die niet lek mogen raken maar je weet maar nooit.
Iemand tips?

Anja
Schwalbe maakt in mijn ervaring de beste. Ikzelf gebruik de half zo zware xxlight versie. Wat duurder, ietsje eerder op te pompen schat ik, maar wel een 100 gram lichter. Met twee binnenbanden op de fiets en twee reserve scheelt dat toch mooi 400 gram winst voor ik denk 12 euro. Lekbestendigheid moet niet komen van je binnenbanden. O ja ik heb ook geen Marathon Greenguard buitenbanden. Mij te zwaar en te stug/oncomfortabel/langzaam.
@Wim vergeet te vermelden welke binnenband hij nu werkelijk heeft. Gezien zijn omschrijving heeft hij SV18, 105 gram, maar die zijn niet geschikt voor echt brede buitenbanden >42mm. Anders is de SV19A het alternatief.
Met alleen het merk ben je er nog niet:
Dikte
Ventieltype
Ventiellengte
Hier de benodigde info: http://www.schwalbe.com/nl/schlaeuche.html
Bedankt voor de tips, ga de link eens bestuderen.
gr Anja
Ik heb diverse fietsen en daar horen allemaal andere maten en zelfs andere ventielen bij, dat spreekt vanzelf. Maar het geeeft geen zin te vertellen welke maat ik gebruik als iemand anders een andere maat buitenband heeft. zie de website van Schwalbe om te zien wat er is.
....
(Bericht verwijderd vanwege verkeerde topic)