Additionally, paste this code immediately after the opening tag: FSA trapas - Forum Wereldfietser

FSA trapas

Beste fietsers,

Mijn FSA Platinum trapas heeft na 2 jaar (Ik denk zo'n 6000 km) speling. Is dat normaal of wel heel snel? En volgens mijn fietsenmaker is er niks aan te doen en moet hij vervangen worden. Ik dacht dat je ze kon bijstellen, maar volgens hem niet. En dan mijn laatste vraag: hoe erg is het om met een beetje speling door te rijden?

Groeten!
Als ik google dan zou het gaan om een cartidge trapas met ISIS spline? In dat geval:
- 6000 km: belachelijk weinig, in principe zou zo'n as goed afgedicht moeten zijn, de kogels van de lagers zijn dan wel kleiner dan bij een vierkante as, maar dat zou toch niet zo snel problemen mogen geven.
-vervangen: ik denk dat je fm gelijk heeft, ziet er niet uit dat je die dingen kan onderhouden
- door rijden: neen dat kan geen kwaad, in de zin dat het ding in principe niets anders kan kapot maken door speling te hebben. Als je heel veel speling hebt kan je misschien met de cranks ergens tegenaan komen of gaat je voorderailleur niet goed meer werken, maar dan zal het ook wel niet meer aangenaam fietsen.

Ik zou wel opzoek gaan naar een ander model, want de afdichting van deze trapas zal wel niet veel soeps zijn als ie zo snel sterft.
Isis trapassen hebben inderdaad dit soort problemen, al blijft dit snel. De beste ISIS trapassen zijn die van SKF, in Nederland te bestellen via m-gineering.
Wim