Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Barends GP5 naar GP1 en daarop een spiegel - Forum Wereldfietser

Barends GP5 naar GP1 en daarop een spiegel

Is iemand op de hoogte of men de gebogen barends van Ergon GP5 kan monteren op Ergon GP1?

Daarop zou ik dan graag de Cateye Spiegel (http://www.bike4travel.nl/product_info. ... cts_id=221) willen monteren.
Kan dat überhaupt?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Frits
Helaas, dat gaat niet lukken. De passing is echt anders!
(Er zijn wel andere foefjes om op de GP5 een spiegel te plaatsen hoor)
Eric Schuijt schreef:Helaas, dat gaat niet lukken. De passing is echt anders!
(Er zijn wel andere foefjes om op de GP5 een spiegel te plaatsen hoor)
Welke mogelijkheden zijn er dan om op de GP5 een spiegel te plaatsen?
raadt schreef:[Welke mogelijkheden zijn er dan om op de GP5 een spiegel te plaatsen?
Zodra ik weet hoe je hier foto's kunt plaatsen, zal ik het met foto's laten zien.
Helaas heb ik even geduld nodig omdat ik om een of andere onverklaarbare reden niet alles op dit forum kan lezen of uitvoeren. Onze moderatoren zijn er mee bezig.
Ventie schreef:
raadt schreef:[Welke mogelijkheden zijn er dan om op de GP5 een spiegel te plaatsen?
Zodra ik weet hoe je hier foto's kunt plaatsen, zal ik het met foto's laten zien.
Makkelijkste om foto's te plaatsen is Tinypic:

http://www.tinypic.com

Uploaden en dan de code met [img] tags kopiëren en in je bericht zetten waar je je foto wil hebben. Sommige fora maken nog onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters in de code, dus als het niet werkt even IMG in img veranderen :)
Afbeelding
Dank voor foto Peter.
De Ergon GP3 heb ik al vervangen voor de GP5. Toch wil ik proberen spiegel op een andere plaats zien te krijgen dan dat jij op je Gaastra hebt. Bij nader inzien en veel overpeinzingen is mijn voorkeur om spiegel op een veilige manier aan balhoofdbuis te monteren zodat ik tussen mijn benen en tassen naar achteren kan koekeloeren. :|
Moet echter nog even iets bedenken.

Frits
Hoi Peter, mag ik vragen welke spiegel dat is en in welke lengte maat.
Dank je
We hebben een stuk of zeven spiegeltjes (echt waar!). Sommige moet je in het stuur monteren, andere met een bandje ergens omheen.
Je kan een gat boren in de zijkant van de GP5L en daar een spiegel in monteren.

Maar let op: ik ben hiervoor niet verantwoordelijk. De kracht van de klemring van de GP5L zal daardoor minder worden en hij zal dan minder goed vastzitten!
Eric Schuijt schreef:De kracht van de klemring van de GP5L zal daardoor minder worden en hij zal dan minder goed vastzitten!
Sorry om het te zeggen Eric, in dit specifieke geval ben ik het niet met je eens. Indien iemand een gat in zijkant van een Ergon GP5 of GP3 barend boort is dat gat kleiner in diameter dan diameter barend klemring.
De Ergon klemring zit tenslotte om het stuurframe en de spiegel wordt in het stuurframe geschoven. De kracht van klemring wordt hierdoor zeker niet vermindert!!

Frits
Den Haag:
B&M cyclestar 901 de langste denk ik.
Ik heb bij een onderhoudsbeurt aan de FM gevraagd welke oplossing hij zag, en hij kwam met deze. Werkt prima, ik kan precies onder mijn arm over de achtertassen heen achter me kijken.
ok dank je
Ik heb het gewoon geprobeerd, even gepuzzeld en denk dat het zeker mogelijk was... aan de slag gegaan en bevalt goed!

Een gat geboord (diameter 20mm) vanuit de binnenzijde van het bar-end, dit netjes aan de buitenkant glad gemaakt, de spiegelmount er ingeschoven en hopla het zit vast!

Omdat ik ook op wegen zal links rijdende wegen zal fietsen ook in het rechterhandvat een gat gemaakt en deze netjes afgesloten met een stuurdop:)

In theorie zal de sterkte afnemen, maar daar heb ik tot nu toe niks van gemerkt. Het kraakt niet, piept niet en heb nu niet het gevoel dat ze elk moment gaan draaien of zelfs breken...

Owja, heb er een filmpje van gemaakt "how to" zie hier het linkje!

Nog tips hoe het anders kan laat het weten....
Ik fiets al enige tienduizenden kilometers met de extender van de B&M spiegel in de barend cs 5/handvat. Dus ook net als Alwart uitgeboord/gevijld etc. Je verzwakt het geheel niet, je haalt allen wat (dun) plastic weg wat de zijkant van de barend afsluit. De stevigheid komt van de metalen met plastic overtrokken klemring waar de imbusbout in verwerkt is.

ben