Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voorstellen + advies gevraagd - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

voorstellen + advies gevraagd

137 berichten
Dan hoop ik voor je dat 1 aug lukt - de mijne was ca 3 maanden later dan de offerte datum. Maar ben wel benieuwd naar het uiteindelijke plaatje.
Mooie fiets geworden!

Op welke punten wijkt jouw maatframe af van de Salsa Fargo waarop ie gebaseerd is eigenlijk?
Ik heb geen idee. DWZ dat ik er voor heb gekozen een hoge zit te hebben en 28" wielen. Ik weet niet hoe ik een pdf kan plaatsen anders zou ik het je kunnen laten zien. Dan kun je de geometrie van de mijne naast een Fargo leggen.
Afgezien van de mogelijkheid speciale wensen gehonoreerd te krijgen, zitten de verschillen denk ik vooral in de perfecte maatvoering en de op je eigen gewicht en gebruik afgestemde en meestal ook chiquere buizensets. Mijn fiets heeft flink oversized maar tamelijk dunwandige (0,5 mm) buizen. Dat is voldoende stijf en toch levendig en soepel. Dat kom je zelden tegen bij fietsen uit het rek.
Wim - daar zou je zo maar gelijk in kunnen hebben. Wat mij betreft is de maatvoering perfect - zeker nu ik eindelijk het zadel goed heb afgesteld (hoogte evenals punt naar beneden).

Ik heb denk ik dezelfde buizen als jij - Reynolds 725 - en inderdaad ook oversized - was nodig ivm de dropperpost. Hoe dik/ dunwandig ze zijn geen idee. Weet dat de voorvork nominaal 28.6 mm doorsnede is. Van de andere buizen heb ik geen idee.

wijziging = aanvulling:
Zag op de offerte net nog de maat van de buizen d.w.z. zoals het was voor de dropperpost aanpassing:
Onderbuis 35 mm 979
Bovenbuis 28.6 mm 979
Zitbuis 28.6 (ext butted) - vermoed nu ook 35 mm
Staande vork 19 mm
Ha Inge,

Dat ziet er fantastisch mooi uit en ik ben wel jaloers daar ik nog 'in de wacht' zit en amper meer kan wachten.

Geniet er maar dik van!
Dank - genieten doe ik er zeker van.

Jij succes met wachten.
Korte aanvulling fiets. Vanmiddag met de post mijn Arkel stuurtas binnengekregen (zwart maat L). Ik heb bewust voor de L gekozen omdat hij tijdens vakanties dienst gaat doen als fototas.
http://www.arkel-od.com/en/arkel-large- ... r-bag.html

Bij Marten afgelopen weekend goed opgelet hoe ik mijn stuur en spacers moest verwijderen omdat ik de tas niet aan het stuur wilde. Heb het nu zitten aan een extra stuurvoorbouw waardoor hij een stukje lager komt. Zie afbeelding hieronder - is niet mijn fiets maar geeft een idee.
https://www.google.nl/search?q=arkel+ha ... 1024%3B768

Na levering maar meteen het geleerde zelfstandig in de praktijk gebracht en nog gelukt ook. Foto's volgen nog (morgen of anders zondag).

De andere tassen die ik t.z.t. van Arkel wil zijn de Dolphin serie 48L en 32l tassen in het antraciet. Als ik zover ben en ze binnen heb (zal wel 2016 worden) dan plaats ik er wel weer foto's van.
Dat ziet er mooi uit op die foto van de lange link als hij lager zit. Ik zie veel fietsen met stuurtassen die naar de hemel wijzen en waarachter je net een fietser er overheen kunt zien kijken :shock:

(De Arkeltas vind ik wel erg zwaar. 1380 g tegenover 900 gram van mijn even grote ( 10 liter) Agu Quorum 520. Ik zou er nog mee kunnen leven om €165 :shock: neer te tellen voor een geniale tas, maar dan zou hij toch een hele kilo lichter moeten zijn!)
Hij is inderdaad redelijk zwaar maar oer degelijk en het binnencompartiment is waterdicht. Wat voor mij een vereiste is ivm de fototas-functie. (Heb de gewichten van de verschillende (Ortlieb en Arkel) tassen eens naast elkaar gezet en ze ontlopen elkaar in totaal gewicht niet veel.)

Verder is alles wat er gebruikt is aan bevestigingsmateriaal van aluminium en dus lekker slijtvast + een levenslange garantie is ook niet weg natuurlijk.

En ja je hebt gelijk ze zijn aan de prijs maar als hij de rest van mijn leven meegaat.....

Als ik foto's maak zal ik dat ook doen van de bevestiging op de tas.
En zoals beloofd een paar foto's - het zijn niet de meest geweldige maar geeft een idee:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tenslotte ook de pomp nog een nieuw plaatsje gegeven - eindelijk een passende andere houder gevonden: Topeak DXII
Afbeelding
Mooie tas hoor. Kom je goed uit met je benen en de pomp op die plek? Goed gevonden.
Ik heb de pomp nog niet al fietsend op die plek uitgeprobeerd maar valt netjes binnen de crank dus vermoed dat dat prima gaat lukken. Morgen ga ik hem uitproberen en mocht het daar niet fijn zitten dan kan hij ook nog naar de schuine buis toe.
Inge1 schreef:Dan hoop ik voor je dat 1 aug lukt - de mijne was ca 3 maanden later dan de offerte datum. Maar ben wel benieuwd naar het uiteindelijke plaatje.
Vandaag heb ik wat dingetjes bij Marten besteld en gelijk ook even gevraagd of hij al aan mijn nieuwe fiets begonnen was. Binnen een uur kreeg ik antwoord: 'Net, gisteren tekeningen etc bij elkaar gezocht, nu de onderdelen bij elkaar aan het graaien.' Het framenummer weet ik ook al! En het wordt een jongetje :D
Gefeliciteerd met je "zoon" :D

Fijn dat het begin gemaakt is.
Er komt het nodige geduld bij kijken maar dan heb je ook wat, en daar is het om te doen! Ben benieuwd hoe het allemaal eruit gaat zien Kees!
keesswart schreef: Vandaag heb ik wat dingetjes bij Marten besteld en gelijk ook even gevraagd of hij al aan mijn nieuwe fiets begonnen was. Binnen een uur kreeg ik antwoord: 'Net, gisteren tekeningen etc bij elkaar gezocht, nu de onderdelen bij elkaar aan het graaien.' Het framenummer weet ik ook al! En het wordt een jongetje :D
Onbeschaamde nieuwsgierigheid; is er al beschuit met muisjes i.v.m gezinsuitbreiding?