Additionally, paste this code immediately after the opening tag: aanhangfiets Burley Picolo koppeling - Forum Wereldfietser

aanhangfiets Burley Picolo koppeling

Ik wil een aanhangfiets voor mijn zoontje kopen en kom uit bij de Burley picolo,
Maar nu lijkt het erop dat ik mijn geliefde Tubus-bagagedrager hiervoor moet vervangen.

Vraag 1. Is de Picolo ook aan een Tubus te bevestigen
Vraag 2. Kan je aan de Picolo- bagagedrager ook fietstassen hangen
vraag 3. Heeft iemand een alternatief voor de Picolo waarbij ik de Tubus-drager toch kan behouden maar die wel redelijk stabiel is.

Bvdank
Iwan
iwan schreef:Vraag 1. Is de Picolo ook aan een Tubus te bevestigen
Nee voor zover ik weet niet.
iwan schreef:Vraag 2. Kan je aan de Picolo- bagagedrager ook fietstassen hangen
Ja dat kan, maar dan moet je wel zogeheten led fietstassen hebben, waarbij de bovenkant over de bagagedrager heen zoveel mogelijk open is gewerkt. Dit vooral achteraan, omdat daar de bevestigingspin van de picolo terecht komt.
iwan schreef:vraag 3. Heeft iemand een alternatief voor de Picolo waarbij ik de Tubus-drager toch kan behouden maar die wel redelijk stabiel is.
Je zou kunnen kijken naar de "follow me", deze koppelt op de achteras en word verticaal gehouden door een spanband of stang.
iwan schreef:Vraag 1. Is de Picolo ook aan een Tubus te bevestigen
Niet dat ik weet, bij de piccolo is het de combinatie van de koppeling met de Burley drager; zit overigens wel als een huis, het is een hele strakke constructie zonder zijdelingse speling, wij hebben er forse afdalingen mee gemaakt oa in de Dordogne en op Bali.
iwan schreef:Vraag 2. Kan je aan de Picolo- bagagedrager ook fietstassen hangen
Ja hoor geen probleem, je kunt zelfs de tassen nog vrij hoog inpakken voordat de bevestigingsbeugel er overheen schuurt (die heeft een "handige" bochel), maar je raakt natuurlijk wel de mogelijkheid kwijt om een 3e tas midden bovenop te plaatsen. De piccolo creeert in feite een stukje balhoofdbuis middenop de bijbehorende drager waar de aanhangende fiets dan omheen draait, boven en onder gelagerd en daardoor vrij stijf. De bevestiging zit recht boven de wielas en heeft zodoende minimale invloed op je balans - tot zover de folder. Dat gezegd hebbende, de jongedame had vrij snel door dat onder het motto "pappa hier gaan we rechts" door gewoon opzij te hangen pappa weinig keuze had. Maar de piccolo klapt dus nooit om van stuurboord slagzij naar bakboord slagzij.
iwan schreef:vraag 3. Heeft iemand een alternatief voor de Picolo waarbij ik de Tubus-drager toch kan behouden maar die wel redelijk stabiel is.
Ik heb destijds goed rondgekeken maar uiteindelijk gekozen voor de Burley wegens de stijve constructie. De meeste andere aanhangfietsen gaan met een koppeling aan de zadelpen en ik zie ze vaak onderweg maar altijd met de aanhangende fiets in slagzij positie. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn kennis dateert van zo'n 10jr geleden en ik heb niet bijgehouden of er intussen nog wat nieuws bij is gekomen.

[edit]Oh en vergeet ook niet de mogelijkheid voor 6 versnellingen of 7 tegenwoordig geloof ik, dan heb je ook nog wat aan de kids als hulpmotor bergop of bijtrappen bij snelle vlakke stukken EN ze leren schakelen. Destijds (..) waren de modellen met versnelling schaars. Legendarisch zijn ook de wegwedstrijden tussen zoon en dochter elk op de eigen aanhangfiets en pappa en mamma met de voeten op de stang.
Hallo Iwan,

je vragen zijn hierboven denk ik wel voldoende beantwoord. Wat betreft versnellingen sluit ik me aan bij ome Gerrit. Nog wel een aanvulling: test de Burley met bagage en de jongeman er op eerst even uit voordat je tot aanschaf overgaat. Wij hebben indertijd een Add+ gekocht die heel iets minder stabiel is dan de Burley maar het grote voordeel had dat je de bagagedrager min of meer normaal kon gebruiken. Dat ging goed met mij (±75kg) op de trekkende fiets en onze oudste dochter op de aanhangfiets. Helaas werkte de combinatie van mijn vrouw (±50kg) en onze tweede dochter (iets minder goed stilzittend) met bepakking absoluut niet. Mijn vouw was uiteindelijk niet zo voor de goedkoopste oplossing (ik de aanhangfiets, zij de fietskar met dochter 3) dus toen hebben we een Hase Trets gekocht. In mijn ogen de meest ideale aanhangfiets, ware het niet dat hij idioot duur is. Mogelijk kun je ze op MP vinden. Je Tubusdrager kan in dat geval gewoon blijven zitten