Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Old man mountain aanpassen? - Forum Wereldfietser

Old man mountain aanpassen?

Hoi iedereen!

Ik heb via dit forum een 2dehands stalen trekkingros gekocht. Vooraan staat daar een old man mountain drager op. die staat echter enorm breed gemonteerd waardoor de bagage (een beetje onnodig) te ver buiten het centrum is wat sturen dan weer zwaarder maakt enzoverder.. mijn vraag is nu: kan deze drager aangepast worden zodat het veel dichter tegen de voorvork staat?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groeten

jonathan
Hoi Jonathan
In theorie zou je het totale pakket wel smaller kunnen maken door andere bevestiging hoekjes te gebruiken, maar... Het probleem is natuurlijk dat beide zijkanten met elkaar verbonden zijn. (Zwarte deel) Verbuigen kan ,maar dan gaat het een stuk meer naar voren uitsteken.
Je zou het voorste deel door kunnen zagen , stukjes inkorten en weer vast lassen

Moetje dit willen.?? Je wint er misschien 6/8 cm mee in je totale breedte .

Ik zou het maar laten zitten en je voorbagage een beetje aanpassen.

Dirk
Ben het met Dik5 eens. maar vraag me toch een ding af:

Waarom monteer je zo'n drager??
dankje voor de reactie dik5!

en berger: ik kocht de fiets met deze drager erop ;)
Kijk eens bij Marten http://www.m-gineering.nlwat er allemaal mogelijk is, deze drager is destijds denk ik gemonteerd omdat een gewone tubus niet kan (geen oogjes).
Oogjes -draadbussen dus- kun je door een goede fietsenmaker laten aanbrengen.
Door ze dichter tegen elkaar te zetten gaat die verbindingsbeugel heus niet zover naar voren komen. De busjes aan de as kan je omdraaien, en de hoeken aan de remmen kan je 180 graden draaien. Normaal zitten de bouten van v-brakes onder de velg, dus denk ik niet dat je daar overdreven dicht bij het wiel gaat komen.

Een alternatief is naar de lokale ijzerwarenhandelaar gaan en profieltjes uit te zoeken die beter passen bij wat je wil.