Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fatbike - Pagina 49 - Forum Wereldfietser

Fatbike

1359 berichten
nee, maar zit wel aan tubeless te denken.
maar eerst sparen voor andere dingen
HOi Yopie! Het is stil hier, ik mis je mooie foto's en spannende verhalen! Gaat het wel goed daar in het hoge Noorden?? Je ligt toch hopelijk niet bevroren naast je fatbike in de sneeuw?? :shock:

Ik ben ook benieuwd of je dit jaar weer een monstertocht gaat ondernemen en hoe je dat dan organiseert. Ik zou supergraag ook een keer een megastoere tocht willen doen, lijkt mij vet cool! Maar hoe organiseer je nou een fietstocht in een wildernis waar geen wegen zijn en er zijn ook geen routebeschrijvingen en geen winkels, bewoning, GSM-bereik etcetera?? :? Hoe weet je waar je kan fietsen, of er drinkwater is, waar de tent kan staan, hoeveel km per dag haalbaar is als je niet weet of het fietsen, duwen of tillen wordt en vooral of het niet te gevaarlijk is?? Ik las net nog eens de verhalen over je tocht in de bergen, over de MTB'er die met de helicopter werd afgevoerd, over de gebroken ribben en enkel van Gieltje, over backpackers die gered moesten worden, over te heftig wild water en te diepe sneeuw. :shock: :shock: Gekkenwerk maar toch doe je het!!

Wat drijft iemand om dit soort monstertochten te ondernemen, waar haalt hij de kracht vandaan, hoeveel ervaring moet je hebben en hoe weet je nou van te voren of je geschikt bent? Jij zegt dat je onderweg veel hebt geleerd, veel fouten maakte en jezelf ook vaak tegenkwam maar toch, hoe onzeker je ook was en bent (erg mooi om te lezen!), toch ben je gewoon gegaan! Respect!!! Ik twijfel wat dat betreft zeer aan mijzelf. :?

Yopie schreef:
Afbeelding
Zoals deze mooie foto. Prachtig!! Waar is dit en hoe kom je daar?? Je had zo te zien geen bagage, is de bewoonde wereld dan vlakbij? Ik wil ook!!!!! :D 8)

Groetjes, Douwe
DouweFries schreef:HOi Yopie! Gaat het wel goed daar in het hoge Noorden?? Je ligt toch hopelijk niet bevroren naast je fatbike in de sneeuw?? :shock:
Hej Douwe! :D
Geloof dat de winter hier op zijn eind loopt, de sneeuw verdwijnt razend rap en ik voel al lentekriebels borrelen, heerlijk! Bij jullie ook? Of is daar de lente al begonnen?
Wat drijft iemand om dit soort monstertochten te ondernemen, waar haalt hij de kracht vandaan, hoeveel ervaring moet je hebben en hoe weet je nou van te voren of je geschikt bent?

Geen flauw idee. Zelf ben ik gezegend met een flinke dosis gekte, misschien is dat het? En avontuur, uitdaging, afzien, doorzetten, zwaar fysiek bezig zijn, de ruige natuur, de ruimte, de stilte, het grote vrijheidsgevoel als je met je fiets op de onmogelijkste plekken staat, de voldoening dat 't je gelukt is .. dat moet je natuurlijk wel leuk vinden. :)
Eén nadeel, dit soort tochten geven je iets wat je niet in andere fietstochten vindt en de kans is dan groot dat je daarna niets anders meer wilt. Ik word bv nu van verkeer, mensen, drukte, geluiden etc nogal onrustig/ongelukkig, ga er soms van grommen en mis dan snel de stille bossen of het wijdse gebergte. Das wel lastig ja. Tis misschien als de liefde: als je eenmaal weet dat liefde uitbundig en stormachtig kan zijn, ben je niet meer tevreden met maar een klein beetje. Maar waarschijnlijk kunnen anderen het beter uitleggen, tis moeilijk het gevoel juist te omschrijven.
Ik ben ook benieuwd of je dit jaar weer een monstertocht gaat ondernemen en hoe je dat dan organiseert.
Wil dit jaar weer een dikke maand het zweedse berggebied in, zal wrs zwaarder worden dan vorig jaar. Weet nog niet zo goed hoe ik 't moet aanpakken, ben wel alvast met de sportschool en krachttraining begonnen. Das altijd goed.
Verder wat korte tochtjes hier in 't bos en 't berggebied (Jämtland) en ook in de Noorse bergen want dat is vlakbij. Maar eerst binnenkort naar NL, de fatbike en ook de racefiets gaat mee en daar wat kleine tochtjes maken.

En hoe ik het aanpak. Ik zoek op internet naar moeilijke wandel- en MTB-routes, loer op kaarten, lees veel online verhalen en daarna pak ik gewoon de fiets en ga op pad. Scheelt wel dat ik zweeds en noors kan want er ligt een schat aan info op hun wandelfora. Maar daar vragen stellen heb ik afgeleerd want er wordt vaak gelijk gezegd dat fietsen onmogelijk of levensgevaarlijk is. :roll:
Zoals deze mooie foto. Prachtig!! Waar is dit en hoe kom je daar?? Je had zo te zien geen bagage, is de bewoonde wereld dan vlakbij? Ik wil ook!!!!! :D 8)
Ik zet soms m'n tentje ergens neer en van daaruit maak ik dan dagtochten, is een prima manier om de weg te verkennen. Dit was tussen Kiruna en het noorse Narvik, ik volgde een wandelpad naar Låktatjåkko, de hoogste berghut van Zweden. Is ook prima met een MTB te doen, misschien zelfs beter want das toch meer een klimgeit terwijl een fatbike een nogal log monster is. Als ie maar wel goede remmen heeft! Zal later nog wat foto's zoeken waarbij je goed kunt zien wat voor pad het is.
En het was prachtig mooi! Echt een aanrader om dit pad een keer te fietsen of te wandelen. Dus Douwe, als je de kans krijgt: doen!!
Yopie schreef:Dit was tussen Kiruna en het noorse Narvik, ik volgde een wandelpad naar Låktatjåkko, de hoogste berghut van Zweden. Zal later nog wat foto's zoeken waarbij je goed kunt zien wat voor pad het is.
De beloofde plaatjes, 't zijn er alleen weer een beetje veel geworden. Maar anders kan ik niet laten zien dat het pad redelijk te doen is, nou ja met enig doorzettingsvermogen en wat gekte dan. Gaat ook met bagage (bikepack) want dat heb ik al eens eerder gedaan, maar dat was wel een béétje moeilijker. :wink:

Afbeelding

Lapporten, de 'Poort naar Lapland', het beroemde U-dal in de bergrug en het meest bekende symbool van Lapland. Prachtig mooi om vanuit je tentje te zien, met de midzomernachtzon die nooit gaat slapen. Mijn hart gaat dan jubelen. :)


Afbeelding

Overal stroomt water, van bulderende watervallen tot kabbelende stroompjes.

Afbeelding

Soms is het pad overstroomd.

Afbeelding
Of te steil, vooral als je naar beneden gaat kan dat soms eng zijn.

Afbeelding
Of bedekt met eeuwige sneeuw.

Afbeelding

Afbeelding

Of er ligt zowel diepe sneeuw, grote rotsen en stromend water.

Afbeelding

Hier ging het pad ging loodrecht naar beneden, was onmogelijk te fietsen dus dan hoop je dat de dikke fatbike je niet meesleurt en je nek breekt.

Afbeelding
Maar eenmaal op de hoogvlakte zijn er lange stukken die prima te fietsen zijn. Er staan steenmannetjes en sommige rotsen zijn rood geverfd dus het pad is makkelijk te volgen.

Afbeelding

Je moet wel goede remmen en stevige schoenen hebben.

Afbeelding

En door de midzomernachtzon kun je hier de hele nacht doorfietsen! Dit was bv om een uur of 11 in de avond.
Yopie schreef: Afbeelding


Afbeelding
Toevallig in de buurt van Abisko, nabij het Tornetrask-meer?
Yopie schreef:Overal stroomt water, van bulderende watervallen tot kabbelende stroompjes.
Dat scheelt wel een hoop pakgewicht.
bladerdeeg schreef:Toevallig in de buurt van Abisko, nabij het Tornetrask-meer?
Yopie schreef:Dit was tussen Kiruna en het noorse Narvik, […]
Yep.
Yopie schreef:
De beloofde plaatjes, 't zijn er alleen weer een beetje veel geworden.
Meeerrrr!! Wij willen meer! 8) 8)
Gaaaaf!!!! Echt heel vet!! Ik wil ook, Lapland here I come!!!

Het is alleen erg ver weg zeg, je valt bijna Zweden uit. De Noordkaap is vlakbij,wellicht een leuke combi?
Alien schreef: Yep.
Maar dit is in het grote witte niets! :shock: Midden in ontoegankelijk berggebied. Daar kan je toch niet fietsen? Hoe kom je daar dan?? :?

Yopie schreef: Maar eerst binnenkort naar NL, de fatbike en ook de racefiets gaat mee en daar wat kleine tochtjes maken.


Leuk! Waar ga je heen? Wat wil je zien? Terug naar je friese roots? Wanneer kom je 8) want dan ga ik uitkijken naar een blonde fatbikster die grommend voorbij snelt. :lol:
Yopie schreef:
Wil dit jaar weer een dikke maand het zweedse berggebied in, zal wrs zwaarder worden dan vorig jaar. Weet nog niet zo goed hoe ik 't moet aanpakken, ben wel alvast met de sportschool en krachttraining begonnen. Das altijd goed.


Zwaarder dan de vorige tocht? :shock: Is dat mogelijk dan? :lol:
Ik vind het al zwaar om mijn MTB over een hekje te tillen :oops: Hoe doe je dat in vredesnaam met een zware fatbike plus complete kampeeruitrusting, dagen en weken lang?? En ik ben een zware jongen van 1.95 en jij een meissie!

Ben erg benieuwd wat je plannen zijn? Het klinkt mij te stoer. Kijk je wel uit Yopie. We willen je graag heel terug. :P
DouweFries schreef:
Alien schreef:Yep.
Maar dit is in het grote witte niets! :shock: Midden in ontoegankelijk berggebied. Daar kan je toch niet fietsen? Hoe kom je daar dan?? :?
My bad. Google Maps is autocentrisch.
Schitterende foto's Yopie :).
stef.l schreef:Schitterende foto's Yopie :).
Dankjewel, altijd leuk te horen!

En Alien, thanks voor je links, is precies waar het was.
bladerdeeg schreef:Toevallig in de buurt van Abisko, nabij het Tornetrask-meer?
Ben je er ook geweest? En wat was je ervaring? ben nieuwsgierig ja. :)
DouweFries schreef: Meeerrrr!! Wij willen meer! 8) 8)
Gaaaaf!!!! Echt heel vet!! Ik wil ook, Lapland here I come!!!
:D Je bent gek jij!
Wanneer kom je 8) want dan ga ik uitkijken naar een blonde fatbikster die grommend voorbij snelt.
Nejnej, dan heb ik een muts op, niemand die me herkent.
Ben erg benieuwd wat je plannen zijn? Het klinkt mij te stoer. Kijk je wel uit Yopie. We willen je graag heel terug.
Mwah, stoer .. eerder dom of onmogelijk. En bedankt voor je aardige woorden Douwe.
Ik vind het al zwaar om mijn MTB over een hekje te tillen :oops: Hoe doe je dat in vredesnaam met een zware fatbike plus complete kampeeruitrusting, dagen en weken lang?? En ik ben een zware jongen van 1.95 en jij een meissie!
Krachttraining, daar heb ik iig veel profijt bij. Geeft denk ik ook minder kans op blessures, bedoel tijdens het sleuren van de fiets en andere moeilijke dingen.
Ik had alleen de vorige keer vnl rug, schouders, bovenarmen etc getraind want ik dacht dat door het vele fietsen de beenspieren wel okee zouden zijn. Maar dat was fout gedacht. Had de eerste paar dagen behoorlijk brandende bovenbeenspieren, kon bv niet meer zo goed door de knieën zakken en rolde kreunend als een oud vrouwtje in en uit m'n tentje. Had mij daar dus echt in vergist, urenlang over rotsen klimmen en je fiets steil omhoog sleuren vraagt veel meer van je bovenbeenspieren dan fietsen. Dat helpt je niet, fietsen is zo beperkt/eenzijdig. Ook dus blijkbaar 't nogal zware fatbiken, het offroad, bergje op, door vette blubber trappen enzo. Had dat zelf niet verwacht eigenlijk.
Dus nu wordt het meer de bovenbenen trainen, tis alleen dat als ik net het bovenlichaam hebt getraind dat dan de puf eruit is, die balans vinden vind ik nu nog wat moeilijk.

Voeding is ook erg belangrijk denk ik, moet er echt beter op gaan letten, vooral tijdens een tocht. Was toen 4 kg afgevallen en met mijn 60kg is dat best wel wat. Want als de fatbike plus bagage/voedsel, de stevige schoenen/kleding etc tegen de 30kg wegen dan is dat meer dan de helft van mijn gewicht. Maar aan de andere kant scheelt het mss dat ik licht ben, hoef dan niet zoveel gewicht omhoog te sjouwen, scheelt weer energie. :)
Yopie schreef:
Ben erg benieuwd wat je plannen zijn? Het klinkt mij te stoer. Kijk je wel uit Yopie. We willen je graag heel terug.
Mwah, stoer .. eerder dom of onmogelijk. En bedankt voor je aardige woorden Douwe.
)
Wat is je plan Yopie? Mogelijk kunnen wij je bijstaan, hoewel, ik weet weinig nuttigs bij te dragen. :oops: Ik ben alleen godsgruwelijk jaloers!

Ik ga nu echt alles op alles zetten om zo snel mogelijk een fatbike te scoren. Kan niet meer wachten! Dan conditie opbouwen, veel fietsen en krachttraining. En daarna naar Lapland! 8)

Zou jij niet fatbike tochten willen organiseren in Lapland? Het lijkt mij erg gaaf in een kleine groep ervaring op te doen. En jij weet de mooiste routes! Misschien een idee om hier een oproep te plaatsen?

Ligt er trouwens nog sneeuw waar jij woont en fiets je al zonder spikes? Jämtland toch?

Ps: ik heb je mail gestuurd, een beetje veel ben ik bang!! :oops: :oops:
Yopie schreef:Dus nu wordt het meer de bovenbenen trainen, tis alleen dat als ik net het bovenlichaam hebt getraind dat dan de puf eruit is, die balans vinden vind ik nu nog wat moeilijk.
Fullbody doen. Zet meer zoden aan de dijk, met name voor beginners. En zoveel zgn. samengestelde oefeningen (compounds) doen. Voorbeelden; squat, deadlift, standing overhead press, barbell row, pull-ups, hangclean enz.
Friso* schreef:
Yopie schreef:Dus nu wordt het meer de bovenbenen trainen, tis alleen dat als ik net het bovenlichaam hebt getraind dat dan de puf eruit is, die balans vinden vind ik nu nog wat moeilijk.
Fullbody doen. Zet meer zoden aan de dijk, met name voor beginners. En zoveel zgn. samengestelde oefeningen (compounds) doen. Voorbeelden; squat, deadlift, standing overhead press, barbell row, pull-ups, hangclean enz.
Geen voorbeelden, gewoon behouden tot de big 5. Maar het allerbelangrijkste is uiteindelijk gewoon zorgen voor voldoende eten. En zeker in combinatie met frequent fietsen kan dat echt een ramp zijn.

Sinds ik weer klinische werkzaamheden verricht is het nagenoeg onmogelijk voor mij om dit te handhaven. De 4500+ kcal per dag dat ik uiteindelijk eerst at om niet af te vallen en vooruitgang te blijven boeken heb ik momenteel simpelweg geen tijd meer voor om weg te eten :lol:.

Bij voorbaat is er dan al nauwelijks beginnen aan. Zorg ervoor dat de voeding goed is. Vetpercentage hoef je niet eens zo zeer bang om te zijn, mits je niet veel meer dan 250 - 500 gram per week in gewicht toeneemt tijdens trainings weken. Tijdens fietstochten lever je toch uiteindelijk sowieso weer in, wederom omdat het tijdens intensieve tochten nauwelijks bij te eten is. En fat bike trips zijn nu eenmaal intensieve tochten :p.
Bedankt voor de reacties en tips. :)
En ik ga het dit keer zeker anders doen. De vorige keer had ik maar een paar weekjes en de eerste week was ik al aan enorme spierpijn kwijt doordat ik te enthousiast begon. Dat doe je eens maar nooit meer!
Ben nu vooral bezig info op het internet te schiften. Er zijn zoveel verschillende trainingsschema's, gebral over overgewicht kwijtraken, eiwitshakes, kilo's kipfilet, voedingssupplementen etc en dit wordt vaak overgoten met een saus van opgeblazen schwarzeneggers en lachende vrouwen in roze sportbh's. En daar heb ik echt niks mee. Natuurlijk wil ik een strak en sexy lijf maar bij mij is het gewoon dat m'n fiets te zwaar is. :D En ik wil juist gráág extra vetmassa want dat is iets wat niet in de wildernis te koop is.
Word echt kriegelig van die dieetadviezen: krachtsport draait om eiwitten en duursport om koolhydraten dus stop je vol met kip en pasta en je zit goed op je fatbike. Maar tis gewoon heel wat anders: na de sportschool bij een warme douche, zacht bed en gevulde koelkast thuiskomen of een dikke maand met je zware fiets in een verlaten berggebied rondsjouwen.

Maar hoe het dan wel moet weet ik ook nog niet hoor. Ik ga nu om de dag naar de sportschool en zodra ik vrij heb spring ik op de fiets, het bos in. Dat voedsel onlosmakelijk hiervan is is me wel duidelijk, moet daar echt nog een weg in zien te vinden. Eet bv niet graag vlees en zuivel, dat maakt het ook wat lastiger.
DouweFries schreef: Wat is je plan Yopie? Mogelijk kunnen wij je bijstaan, hoewel, ik weet weinig nuttigs bij te dragen. :oops:
Douwe, enthousiasme is vaak meer waard dan alle tips bij elkaar, en dat is wat jij hebt!

Wat mijn plan is weet ik nog niet zo, weet niet goed het aan te pakken. Ja ook al niet, schiet lekker op zo. :)
Iemand waar ik veel van hou is kort geleden totaal onverwachts gestorven. En wat hij altijd graag had willen doen was samen met mij naar de Kebnekaise, de hoogste berg van Zweden gaan. Maar dat is er dus nooit van gekomen. Nu heb ik bedacht dat ik een deel van zijn as meeneem en op de één of andere manier die berg beklim en hem daar uitstrooi, met de wind mee het berggebied in. Weet alleen nog niet hoe. :?
De fatbike brengt me ver maar niet helemaal omhoog en ik zal dan verder met een rugzak moeten maar heb totaal geen wandel/klimervaring. Weet ook niet of dit te combineren valt, het fatbiken in de bergen waarbij je heel weinig bij je hebt en daarna te voet verder. Ik heb bv fietsschoenen, strakke fietskleding, een kleine strakke fietsrugzak enzo, m'n hele uitrusting is eigenlijk op 't fatbiken gericht.
Heb wel net een nieuwe rugzak (25 + 5liter water) maar moet nog uittesten of dat op de fatbike bevalt en daarbij is ie voor dit doel te klein denk ik? Krijg vast nooit alle kampeerzooi mee, vooral niet omdat het bergklimaat is, Scandinavisch nog wel, berucht om zijn wreedheid. Ook ligt er eeuwige sneeuw en normaal ben ik daar op de fatbike niet bang voor maar nu opeens wel. Ja beetje maf he?

Weet ook niet hoe het voelt, een paar weken met zijn as in de fatbike rondsjouwen en hem daarna uitstrooien. Het lijkt me verdomd eenzaam om te doen. Nu is zijn dood nog te vers, als ik de urn zie komen gelijk de tranen maar ik hoop dat dat wegzakt en ik gewoon kan fietsen, tillen, sjouwen en genieten van de tocht. Dus niet te veel nadenken dat we dit eerst samen zouden doen en het nu met zijn as wordt. Zoiets denk ik.

Heeft iemand dit weleens gedaan? Met de as van een geliefde/dierbare op fietsreis gegaan om hem/haar ergens uit te strooien? Hoe voelde dat en vooral, lukte het om hem uit te strooien, los te laten na al die weken 'samen' fietsen? Ik ben bang dat ik het mss niet kan, het laatste tastbare wat je van iemand hebt met de wind laten wegwaaien.

En heeft iemand ervaring met fietsen en daarna te voet verder gaan? Bedoel dan wel in een onherbergzaam berggebied, dus zonder B&B, campings, winkels etc.
Bedankt alvast!
Heeft iemand dit weleens gedaan? Met de as van een geliefde/dierbare op fietsreis gegaan om hem/haar ergens uit te strooien? Hoe voelde dat en vooral, lukte het om hem uit te strooien, los te laten na al die weken 'samen' fietsen? Ik ben bang dat ik het mss niet kan, het laatste tastbare wat je van iemand hebt met de wind laten wegwaaien.
Jelle Brandt Corstius heeft dat gedaan met de as van zijn vader.
http://www.jellebc.nl/
Peter.
Hoi Yopie, om met je laatste alinea te beginnen: fietsen en lopen kan zeker. Wel met een iets grotere rugzak.. bijvoorbeeld 35 liter om tent en slaapspullen mee te krijgen. Brander en eten wordt even een dingetje, maar wellicht kan je met een overnighter het redden op droog eten a la koekjes, keks, brood.
Een rugzak met mogelijkheid om de nodige overbodigheid (bv te warme kleding tijdens het lopen) aan te kunnen bevestigen, of onder een klepvak.
Schoenen halfhoge en iets met profiel en niet met spd bij voorkeur, wat mij betreft.

Voor de een na laatste alinea moest ik even een aanloopje nemen. Ik weet van een ex van mij dat hij zijn vrouw haar as ooit heeft uitgestrooid van een van de hoogste toppen in de Pyreneeen. Het gebergte waar ze allebei van hielden en dit dus de mooiste plek, voor zover, te bedenken was.
Dat was een hele tour natuurlijk, naast dat deze berg best even een klim is. En, hij heeft er wel een jaar mee gewacht.
Uit mijn eigen ervaring inmiddels weet ik dat het na een jaar wel een beetje anders voelt, gelukkig.
Dus als het te pijn doet, het denken eraan, doe het dan pas als het goed voelt, het tijd is, er is geen haast. (en geen richtlijn).
Ik wens je veel sterkte!
Yvon
Yopie schreef: Ben nu vooral bezig info op het internet te schiften.
Zou om te beginnen driemaal per week een fullbody doen (wk1 ABA - wk2 BAB - wk3 ABA enz).

Bijvoorbeeld:
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
* evt accessoire oefening

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows
* evt accessoire oefening

* accessoire oefening: ondersteunende pomp oefening (3x8-12 ofzo): achterkant schouders (face pull/ rear lateral raise) of een dips voor triceps, of glute ham raise voor hamstrings/ gluteus enz).


Qua voeding deel ik het 'grofweg' als volgt in:
2 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht
1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht
Rest aanvullen met koolhydraten

Voor mij wordt het dan op basis van mijn onderhoud (= gemiddelde werkdag/ bij fietsen zijn er meer kcal nodig):
2gram eiwit x 100kg = 200gr eiwit = 800kcal
1gram vet x 100kg = 100gr vet= 900kcal
Rest aanvullen met koolhydraten = 400gr per dag = 1600kcal
totaal ±3300kcal

1 gram vet levert ±9 kcal
1 gram koolhydraten levert ±4 kcal
1 gram eiwit levert ±4 kcal

Kan het heel wetenschappelijk benaderen maar als je meer kcal inneemt dan je verbruikt kom je aan, verbruik je meer dan je aan kcal binnenkrijgt val je af. Blijkt dat je moeite hebt met aankomen zal je meer moeten leren eten, en/ of op zoek gaan naar makkelijke kcals.
Eten/diet is net geloof in mijn idee. Veel mensen gaan met de massa mee en dat werkt prima. Sommige hebben een aparte stroming en zijn er zo blij mee dat ze iedereen willen overtuigen.

Dus mijn 2c. Ik ben een paar maanden geleden overgestapt op LCHF /Banting( er is genoeg te kijken op youtube. Noakes, finney, Ouder films van LCHF down under, wheat belly is ook een goede).

Ik doe het erg goed Op max 50g carbs, 100-150g eiwit, 150-200g goede vet en waar nodig de rest lichaam vet of ketones.

Ik ben nu lichter( stabiel op 10% minder lichaam gewicht) sterker dan een jaar geleden op hetzelfde route en fiets meer op een dag en heb minder rust dagen nodig ( deels ook omdat ik meer getrained heb omdat ik meer energie had). Belangrijker nog, mijn energy blijft de hele dag constant, en ik kan prima een maaltijd overslaan als ik een blunder maak. B.v voorige week.

Helaas zit ik de laatste dagen weer brood te eten en wat meer bier te drinken en mijn prestatie is daar de dupper van :(. Dus een mooi experiment om de resultaat te ervaren.
Andere bijwerkingen : mijn darmen doen het een stuk rustiger, en ik kon binnen een week stoppen met maagzuur medicine dat ik 20 jaar slik.
Dus dat :)

Vragen kunnen via pb dan hoeft deze mooi bikepacking draad geen wel/niet diet discussie te worden. .)
bikepacking?

volgens mij is dit het fatbike topic...alhoewel ik wel het idee krijg dat ik door een willekeurige sportschool wandel..... :twisted: