Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is dit wat: Giant Expedition LT R14? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Is dit wat: Giant Expedition LT R14?

philippe01 schreef:€2700-2800.
ik voel Randonneur opkomen.
Rohloff ik ben er nog niet klaar voor blijkt.
Het lijkt alsof je omdat je de Rohloffnaaf te duur vindt, wat heel begrijpelijk is, nu ineens kiest voor een heel ander type fiets, wat ik niet begrijp. Wat in het algemeen verstaan wordt onder een randonneur ziet en namelijk heel anders uit dan de genoemde Expedition.
Wat wil je eigenlijk voor model fiets? Dat is denk ik de vraag die je voor jezelf eerst moet beantwoorden.
Leon
Is bv een fiets waar je gewoon lekker op zit niet belangrijker als uitrusting?. Heb begin vorig jaar fiets aangeschaft omdat ik goede ervaringen heb met merk (Stevens trekking - overjarig in aanbieding). Je zit er lekker sportief op door tamelijk lange afstand stuur en zadel. Was laatst wezen kijken naar een Idworx ER evo maar de tamelijk rechte zithouding leek me niet fijner, dus bij een andere fiets zou ik het type fiets meer belangrijk vinden als merk A of B. Ben nog beginnend dus misschien zit ik wel fout met mijn veronderstelling :roll:
thomas1 schreef:Is bv een fiets waar je gewoon lekker op zit niet belangrijker als uitrusting?. Heb begin vorig jaar fiets aangeschaft omdat ik goede ervaringen heb met merk (Stevens trekking - overjarig in aanbieding). Je zit er lekker sportief op door tamelijk lange afstand stuur en zadel. Was laatst wezen kijken naar een Idworx ER evo maar de tamelijk rechte zithouding leek me niet fijner, dus bij een andere fiets zou ik het type fiets meer belangrijk vinden als merk A of B. Ben nog beginnend dus misschien zit ik wel fout met mijn veronderstelling :roll:
uitstekende input. Velen hier (ik ook) kunnen o.h.-en wat we willen over onderdelen en prijs/kwaliteit, die info kan je meenemen, maar nog daarvóór is het handig erachter te komen waar je met plezier op rijdt. Gezien je prompte switch naar randonneur heb je hiervan nog niet echt een idee. Probeer eens een aantal fietsen uit in goede winkels, en beperk je niet tot een merk. Bezoek aan éen Giant-of Kogadealer levert bijvoorbeeld nog geen geweldig beeld op wat er te koop is.

Als je een budget van rond de 2300 hebt, is Rohloff nog zeker wel een optie, maar daar kan je weer over nadenken als je beter weet wat voor soort fiets je wil.
Ik denk dat je eerst zult moeten bepalen wat je met een fiets wilt gaan doen en wat voor eisen dat stelt aan de fiets. (Om voor de hand liggende reden is men op dit forum vooral gericht op de toepassing om met flinke tassen op de fiets op pad te gaan naar andere landen.)
Vervolgens komt de vraag wat voor zithouding je daarbij wilt aannemen, waarbij je het gebruiksdoel in aanmerking neemt, maar ook je lichmaleijke mogelijkheden en ongemakken. Uit die eisen kunnen voorkeuren volgen voor bepaalde merken die vaak wat langer of juist korter gebouwd zijn, als is die voorkeur maar heel betrekkelijk want vaak kun je ook gewoon een andere maat frame nemen dan volgens de klassieke regels.
Daarna kijk je naar het uitrustingsniveau. Afhankelijk van je budget en voorkeur zit je dan ergens tussen een goedkopere derailleuruitvoering en een Son-Rohloff-Magura-Riemfiets.
En pas daarna lijkt het me zinvol on te kijken welke merken zoiets leveren en waar je de fiets koopt. Als je eerder naar merken gaat kijken beperk je je keuze.
Leon
Check rose.nl eens. Dit is een duits bedrijf die zelf fietsen in elkaar zet of bouwt en de prijs is zeer goed. Rose heeft in Duitsland een goede naam. Je kunt ook nog e.e.a kiezen en volgens mij als je naar de winkel gaat is nog meer mogelijk

met rohloff speedhub, xt schijfvelgen, xt naafdynamo, truvativ stylo 1.1 crankset maar daar weet ik weinig van moet je ff uitzoeken wat dat is. 2541 euro.
Ook bikester.nl een duits bedrijf heeft een scherpe prijs voor rohloff speedhub met deels hele goede onderdelen en voor mij ook wat onbekende onderdelen zoals een andere uitvoering truvativ crank. Maar die fiets is ook maar 1699 euro.

In elk geval wat betreft die giant fiets. Ik ben niet zo te spreken over hun eigen crank die ik ooit eens had. Bij xt hollowtech weet ik dat het kwaliteit is.

http://www.rose.nl/bike/rose-activa-pro ... aid:689576


In elk geval denk ik dat het niet zo duur hoeft te zijn als een Santos of Idworx van minstens 3500 euro om een goede fiets te hebben.
azucar schreef:In elk geval denk ik dat het niet zo duur hoeft te zijn als een Santos of Idworx van minstens 3500 euro om een goede fiets te hebben.
Gelukkig verkoopt Santos ook fietsen voor de helft van dat geld, en die zijn ook goed.
Leon