Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wielsets Roseversand met Exal velgen - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Wielsets Roseversand met Exal velgen

Slaapt schreef: ik sta op de ignore lijst van hem en laat ik maar eens een DM sturen om aandacht te vragen?
:lol:
Sommigen hebben er 5 (vijf) voor nodig. :lol: :lol:

Maar voor het overige is het weer zo'n topic dat volstrekt ontspoort is.

Peter
Ave Gone schreef:Zou Rose ook de gravering in mijn Xtreme velg nagemaakt hebben? Er staat toch duidelijk een complete Exal-code in met Made in Belgium erbij.
Dank, AveGone, dit helpt. Zulke dingen doen mij inderdaad vermoeden dat Xtreme-velgen letterlijk dezelfde zijn als Exal. Ik struin het hele forum en internet af op zoek naar ervaringen naar dit merk velg, maar kom tot nu toe nog niet echt ver. Wat zijn jouw ervaringen? Al met bepakking gefietst? Welk model heb je? Ik combinatie met welke naven/spaken?
@Santiago2011
Ik heb inmiddels ruim 3000 km en een stuk of 12 tochten van soms 3 dagen tot 20 dagen met volledige bepakking gemaakt (voor-achter en bagagetas) op deze velgen, en kan alleen maar zeggen: super wielen/velgen.

Nog steeds kaarsrecht en niks geen scheuren o.i.d. (Weeg zelf 95 kg), gezien de prijs een echte aanrader (Hoewel mijn vrouw een setje Vortrieb met deore naven heeft van 89,95 ! met dezelfde kilometers en ervaring).
Dankjewel. Wel model heb je zelf?
Santiago2011 schreef:Dankjewel. Wel model heb je zelf?
Ik heb de M19-R velg (de onderste van de plaatjes op pagina 1) met deore naven, 36 spaaks.
Heb er Schwalbe Mondial 42 op leggen.
.
Ik weet het niet hoe Rose spaak wielen maar ze zijn enorm goed op mijne trekking fiets, ik ben zelf 95kg 12000km in Nederland gemakt ik fiets agressief 90% van de riten zijn met 30km/h gemiddeld. Ik fiets 2x33km woon-werkverkeer 3 keer/week ook als het regent en de meeste fietser thuis blijft of met auto komen. In zulke weersomstandigheden zie ik alleen scholier fietsen.
Wielen zijn rechts als dag 1.
Achtrerwiel is 28inch Rose Xreme SARI 19 36spaken Shiimano IGH Nexus 8
De internal spaken stress was goed gedaan. Er waren geen cracks bij eerste km. Iets typisch voor low cost machinaal gespakte wielen.
Spaak spanning is goed verdeeld.
Nippels draait niet los. Zoals ik weet hij gebruikt lijnzaad olie