Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Belt ready frame??? - Forum Wereldfietser

Belt ready frame???

Hoi forum,

Het lijkt me leuk om voor mijn vader een fiets te bouwen.
Omdat het nogal verknocht is aan de riemaandrijving op mijn Santos wil ik graag een riemfiets maken.
Het probleem, vind maar eens een fatsoenlijk frame voor een fatsoenlijke prijs met sparing voor riem en excentrisch bottom bracket. Om het allemaal nog lastiger te maken is mijn vader 2 meter lang en heb ik dus een 66-70cm frame nodig.

Wie heeft idee???
Als je een stijf frame hebt, en je bent handig met een goede draaibank, dan zou je iets moeten kunnen fabrieken:-)

Alleen moet Rohloff dan wel voor een carrier zorgen. Zij willen dat graag onder controle houden, dus of ze een carrier op jouw Rohloff-wiel zetten, dat is dan even de vraag.
Ik heb al wel eens een ombouw-project gezien bij een MTB op een ander forum.
Zoek maar eens op split frame Santos.

De carrier is inderdaad het probleem. Hij heeft uiteindelijk de de adapterring M46 X 6 naar M36 x 6 zelf laten maken.
Hier enkele foto`s
http://www.flickr.com/photos/73065785@N ... 970989739/
hmm. De carrier is het montagehulpstuk om een gates kransje te koppelen aan een rohloff naaf?
Ik heb het gereedschap en momenteel ook de tijd niet op zelf een koppeling te maken.
Een kant en klaar frame heeft de voorkeur.
Een tijdje geleden heb ik een duitse fiets/framebouwer gevonden online,maar ben de naam vergeten. Die maakten ook EBB frames.
HansB schreef:Hoi forum,

Het lijkt me leuk om voor mijn vader een fiets te bouwen.
Omdat het nogal verknocht is aan de riemaandrijving op mijn Santos wil ik graag een riemfiets maken.
Het probleem, vind maar eens een fatsoenlijk frame voor een fatsoenlijke prijs met sparing voor riem en excentrisch bottom bracket. Om het allemaal nog lastiger te maken is mijn vader 2 meter lang en heb ik dus een 66-70cm frame nodig.

Wie heeft idee???
Mi:tech bouwt het frame voor je of past bestaand frame aan voor Gates beltdrive. Eigen ervaring. Zeer redelijk in prijs, niet zoals Santos .... :(
sjefke schreef: Mi:tech bouwt het frame voor je of past bestaand frame aan voor Gates beltdrive. Eigen ervaring. Zeer redelijk in prijs, niet zoals Santos .... :(
Klinkt goed. Hoe zijn je ervaringen met de fiets? Heb je een complete fiets/frame laten bouwen of een bestaand frame laten aanpassen?
Wat voor prijsverschil moet ik verwachten?
HansB schreef:
sjefke schreef: Mi:tech bouwt het frame voor je of past bestaand frame aan voor Gates beltdrive. Eigen ervaring. Zeer redelijk in prijs, niet zoals Santos .... :(
Klinkt goed. Hoe zijn je ervaringen met de fiets? Heb je een complete fiets/frame laten bouwen of een bestaand frame laten aanpassen?
Wat voor prijsverschil moet ik verwachten?
Ik heb er een compleet nieuw maatframe laten bouwen (hybride voor ketting) en daarnaast een bestaand frame met excenter belt drive ready laten maken (beide in 2011). Het aanpassen kost €110,00 en de onderdelen kostten €199,00. Santos vraagt €500 extra, zonder aftrek van de niet nodige kettingonderdelen. Je kunt per mail een offerte vragen aan herr Militzer. Dit bedrijf bouwt ook tientallen fietsen, ook prototypes, voor andere fabrikanten, grote en kleine. Uitstekend vakwerk, korte levertijden, zelfs in de periode kort voor Eurobike. Ook vind je de kosten voor ombouw op de website.
Ervaring: geen problemen.