Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gran Bois - Forum Wereldfietser

Gran Bois

Onlangs heb ik een nieuwe 2e hands randonneur aangeschaft en hier nieuwe banden op laten leggen. Toen werd mij de mogelijkheid voor oa Grand Bois aangeboden, vanwege de prijs en onduidelijkheid over hoe duurzaam de band is, heb ik voor een andere band gekozen.
Ik heb nog wat na zitten zoeken, maar kom niet al te veel info tegen. UIt een test van fietsersbond komen ze er best goed vanaf http://www.fietsersbond.nl/de-fiets/ond ... bandentest

Heeft iemand ervaring met dit merk banden? En hoeveel km rij je er al op en hoe zit het met het aantal lekke banden
Grandbois is een speciale serie hoogwaardige banden gemaakt door Panaracer, en wordt in Nederland geleverd door m-gineering. Zelf rij ik op de eveneens door Panaracer gemaakte Compass 26x1.75. Grandbois heeft geen 26 inch banden, maar de Compass heeft ongeveer hetzelfde kwaliteitsniveau, en dat is dus erg hoog. De band is heel snel en comfortabel. Over de degelijkheid kan ik tot nu toe zeggen dat ik in een paar duizend kilometer nog geen lekke band gehad heb, en dat de band er nog goed uitziet. Wel moet je je realiseren dat de smallere maten veel kwetsbaarder zullen zijn dan die Compass van mij, en dat de breedste 28 inch Grandbois band slechts 32 mm is. Veel hangt dus af van de vraag wat je met deze fiets/band wilt doen. Zelf kan ik op mijn snelle 28 inch fiets ook 35 mm banden kwijt, en daar gebruik ik in die maat de Panaracer Pasela voor in de uitvoering zonder lekbescherming (die is soepeler en sneller). Die Pasela is ook veel goedkoper. zie hier http://www.compasscycle.com/tires.html voor een overzicht op de site van de amerikaanse importeur.
Wim
Hier nu 2500km woon-werk verkeer ervaring met de GB Cypres: rijdt erg comfortabel en snel, vind de stap t.o.v. 35-622 Pasela's groter dan verwacht (duidelijk sneller en qua comfort op verharde wegen vind ik de GB's super).

Nog geen lekke banden, ondanks dat ik nu niet bepaald een band-vriendelijke route fiets...

Bij de achterband is het 'profiel' na 2500km nog net zichtbaar. Ben ook onder de indruk van de grip voor zo'n smalle band.

Vind het wel echt een band om zonder of echt minimaal bagage te rijden. Anders is het zonde van je geld.

Sjors