Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS | meerdere kaarten op Garmin 62S? - Forum Wereldfietser

GPS | meerdere kaarten op Garmin 62S?

Wie kan mij helpen. Ik wil meerdere kaarten plaatsen op de Garmin 62 S. Het lukt niet. Tijdens het googelen zag ik dat ik intern de kaartnamen moest veranderen. Maar ik vind de knop op de GPS om meerdere kaarten te selecteren niet. Laat staan de kaarten intern in de directory als de GPS is gekoppeld aan mijn mac om de kaart naam te veranderen. Iemand misschien snel raad?

Alvast dank!
Hoi Blanche,

Ik heb niet direct een antwoord op je vraag (misschien dat De Tovenaar zich nog meldt), of gps-guido, maar wellicht heb je iets aan deze link:

http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe

Daar staat ook eea over installeren van kaarten mbv Mac.

Menno
Blanche, het is me niet geheel duidelijk wat je met 'meerdere kaarten' bedoelt.
Om welke kaarten gaat het, waar komen ze vandaan en heb je ze al op je computer staan of zijn het bestanden die je direct op de GPS wilt zetten?
De tovenaar schreef:Blanche, het is me niet geheel duidelijk wat je met 'meerdere kaarten' bedoelt.
Om welke kaarten gaat het, waar komen ze vandaan en heb je ze al op je computer staan of zijn het bestanden die je direct op de GPS wilt zetten?
Ik wil meerdere kaarten laden op mijn GPS. Zogenaamde op maat samengestelde OSM van Lambertus. Deze kaarten staan al op mijn Mac met elk een eigen (gebieds)naam. De laadfunctie geeft aan dat ze allemaal naar mijn GPS verstuurd zijn (duurde trouwens wel heel kort dus dat geeft te denken) Maar ik zie niet of ze nu geladen zijn op mijn GPS en ik kan ook nergens een functie op de GPS vinden om een bepaalde kaart te selecteren. Als ik de GPS aansluit op de Mac om zo in de directory structuur van de GPS t kijken via de Mac kan ik de kaarten niet terug vinden.
JaVaWa Device Manager al geprobeerd?
Oeps antwoord al gegeven ..
Ha Blanche,
Ik heb ook zo'n gpsmap62s. Hij kan inderdaad véél meer dan mijn oude 60csx.
Ik heb een stuk of 15 images van kaarten erop gezet, ofm, open mtb, topo, city navigator etc.
De images maak ik vanuit mapsource of basecamp door ze te selecteren en weg te schrijven naar een sd kaartje, of ik haal een image van internet af (b.v. de ofm kaarten van europa). Daarna op het sd kaartje van de gps zetten, in de map <Garmin>. Images hebben de extensie <.img>
Het selecteren van een kaart op de 62 s doe je met -menu- -stel kaart in- -selecteer kaart- aan/uitzetten- (per kaart). Maar meerdere kaarten tegelijk aanzetten heeft geen zin, wordt ie alleen maar sloom van. Alles uitzetten dus en daarna de kaart aanzetten die je wil gebruiken.

Ik heb wel af en toe een probleem dat de GPS kaarten niet individueel herkent, ze staan er wel op, maar de gps heeft dan twee kaarten gekoppeld, en laat maar één naam zien. Beide kaarten worden "aangezet" als je de getoonde kaart aanzet. Maar dan ligt er altijd één kaart bovenop en de ander zie je niet. . . Het probleem verdwijnt soms als je een andere naam geeft, en andere volgorde van kaarten erop zetten en een voor een laten ontdekken door de gps.

succes, groetjes ben
Je selecteert met "page" de kaartpagina. Dan kies je "menu", dan de optie "stel kaart in". Dan kies je de optie "selecteer kaart". Nu moet je de losse kaartsets zien. Die kun je individueel aan- of uitzetten. Als je twee kaarten van hetzelfde gebied gelijktijdig activeert, zal de GPS de kaart met het meeste detail gebruiken. Topo Benelux gaat dan boven City Navigator, bijvoorbeeld.

Er zijn ook programma's om kaarten over elkaar te leggen (niet van Garmin) zodat informatie van meerdere kaarten gelijktijdig beschikbaar komt. Ik heb daar geen ervaring mee, maar er is wel info op internet te vinden.
@Tovenaar, @Straalstater en @Bolletje - dit zijn waarschijnlijk mijn (gedeeltelijke) antwoorden, maar iedereen bedankt! Ik laat nog horen of het lukt of meer vragen heb zodra ik tijd heb om te testen!
Javawa heeft recent een nieuwe tool gemaakt waarmee verschillende Lambertus kaarten gecombineerd kunnen worden:
http://www.javawa.nl/osmcombiner.html

Misschien wat ingewikkelder en er kunnen nog bugs inzitten, maar wellicht ook een optie?
Dank! Maar de kaarten hebben alle een andere naam gekregen en ik heb ze zonder overlap aangevraagd. Maar dis een handige tool voor de volgende keer! Ga morgen jullie tips testen!
Hier nog een beschrijving hoe je meerdere kaarten van garmin.openstreetmap.nl
(bv de OFM Lite) met de nieuwe Javawa tool OSM Combiner kunt combineren (alleen de laatste stap van de installatie zal bij de Mac versie iets afwijken).

Afbeelding
http://www.openfietsmap.nl/tips-tricks/combi_ofm_lite